• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 27 Paź 2025:
    Idyllia (Optional PvP) Hostera (Open PvP) us_logo Dracobra (Open PvP)

Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

Witam,

Musz? przyzna?, ?e troch? czasu ju? min??o od mojego czynnego zainteresowania Tibi?. Wszystko zmieni?o si? ostatnio kiedy to pewien kolega wys?a? mi link do gracza z najwy?szym levelem na Real Tibii i z ciekawo?ci zacz??em sprawdza? co przez te moje kilka lat nieobecno?ci si? zmieni?o.
Musz? powiedzie?, ?e po d?u?szej chwili przesta?em si? dziwi? dlaczego Tibia straci?a tylu graczy (pomijaj?c powstanie lepszych, ciekawszych gier MMORPG). Wprowadzenie niekt?rych opcji by?o ogromnym b??dem i prawdopodobnie przyczyni?o si? do upadku Tibii. Pomin? tu gadk? o ?wiatach z expem x2, przenoszeniem na inne serwery czy sprawy z botami, bardziej chcia?bym si? skupi? na to co w samej grze si? zmieni?o, co Was najbardziej wkurzy?o, a co spodoba?o?

Oce?cie prosz? w skali od 1 do 5 jak bardzo podoba?a Wam si? wprowadzona zmiana (zak?adaj?c ?e 1 to bardzo s?aba, nietrafiona zmiana, a 5 to bardzo dobra, strza? w dziesi?tk?)

Lista pod spodem dla tych, kt?rzy chcieli by w??czy? si? do dyskusji lub link do minutowej ankiety dla tych leniwszych:


1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro?
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami)
6. Wprowadzenie staminy
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap)
8. Trening offline
9. Dodanie mount'?w
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting)
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w
13. Wprowadzenie Black skull'a
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny)
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa
18. Cooldowny na spelle

Tyle zmian, kt?re mog?y mie? jaki? wp?yw na Tibi? uda?o mi si? wymieni?, ale mo?e macie jakie? inne rzeczy, kt?re wam zepsu?y rozgrywk?/zachwyci?y?
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]Zmiana[/td]
[td]Ocena[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2. Strzelanie z run na Hotkey'ach[/td]
[td]5[/td]
[/tr]
[tr]
[td]3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro?[/td]
[td]2 - je?eli uda?o mi si? wydropi? bardzo dobry item, to chyba na niego zas?uguj?, tak?[/td]
[/tr]
[tr]
[td]4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami)[/td]
[td]3 - nie wa?ne co, wa?ne ?eby leczy?o, chocia? osobi?cie nie lubi?em wywala? fiolek. uhy forever![/td]
[/tr]
[tr]
[td]6. Wprowadzenie staminy[/td]
[td]1 - to ja decyduj? ile chc? gra?, totalnie nie rozumiem wprowadzenia staminy[/td]
[/tr]
[tr]
[td]7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) - no comment[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]8. Trening offline[/td]
[td]4 - og?lnie ciekawy pomys? bior?c pod uwag? jak nudne jest trenowanie (zw?aszcza bez bota), k?adzie wi?kszy nacisk na expieniu przez co wzrasta dynamika gry[/td]
[/tr]
[tr]
[td]9. Dodanie mount'?w[/td]
[td]5[/td]
[/tr]
[tr]
[td]10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz [/td]
[td]2 - je?li chcieli odr??ni? ?uk od kuszy to mogli to zrobi? w ciekawszy spos?b[/td]
[/tr]
[tr]
[td]11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting)[/td]
[td]4[/td]
[/tr]
[tr]
[td]12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w[/td]
[td]4[/td]
[/tr]
[tr]
[td]13. Wprowadzenie Black skull'a[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny)[/td]
[td]5 - wed?ug mnie sprawiedliwe[/td]
[/tr]
[tr]
[td]15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w[/td]
[td]2 - dosy? realistyczne, tylko po co te komplikacje... jak dla mnie niepotrzebne[/td]
[/tr]
[tr]
[td]17. Dodatkowy exp za wykonanie questa[/td]
[td]4[/td]
[/tr]
[tr]
[td]18. Cooldowny na spelle[/td]
[td]2 - czy to ci?gle Tibia czy ju? LoL?[/td]
[/tr]
[/table]
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla [1] - sprawi?o ?e sorcem i druidem nie oplaca sie gra? bez pacca na niskim levelu, jak dla mnie za bardzo skrzywdzili te profesje.

2. Strzelanie z run na Hotkey'ach [3.5] - wiadomo, wygodniej i przynajmnie nikt nie w??cza bot?w na hotkeye, ale jak dla mnie zbyt du?e u?atwienie.
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro? - [3] - chyba troche skrzywdzi?o to knight?w i palk?w ale my?le ?e nie a? tak.
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji - [3] - mogli sobie to darowa?.
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami) - du?a krzywda dla druid?w, kt?rzy mogli jako? sobie dorobi? kasy na expienie, a tak druid dok?ada ci?gle kase do expienia.
6. Wprowadzenie staminy - [4] - skrzydzi?o troche uczciwych graczy, ale przynajmniej stawianie bota sie tak bardzo nie op?aca.
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) - [1] - zwalone ca?e pvp.. bezsensowna zmiana..
8. Trening offline - [5] - spoko opcja, tylko mog?a by by? dost?pna dla facc z jakims ogarniczeniem (np. do 3h na dzien)
9. Dodanie mount'?w - [4] - nie?le, ale mogli by zmieni? ich atrybuty, bo mout kt?ry jest najta?szy daje tyle samo co najdro?szy (bezsens..)
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz - [3] - zdupili palka troche, ale da si? nim gra? bez wasta
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting) - [4] - ca?kiem fajna opcja :)
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w - [4] - no ca?kiem spoko
13. Wprowadzenie Black skull'a - [-] - nie mam zdania
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny) - [4] - dobra opcja, przynajmniej lo?ki nie kradna ded?w pod depo, ale szkoda ?e nikt sie prawie nie bije :D
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami - [4] - dobrze ?e ma to ?adunki, ca?kiem fajny dodatek dla knighta i palka.
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w - [4] - wreszcie na co? sie zdaje magia ziemi u druida :D
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa - [-] - nie mam zdania
18. Cooldowny na spelle - [3] - nie sa wielk? tragedi?, ale mogly by by? bardziej przemy?lane.
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla - 4 - level sta? si? potrzebny, nie uwa?am tego za z?? zmian?. Niech poziom magiczny polepsza nasze czary, ale to do?wiadczenie powinno decydowa? o tym, co jeste?my w stanie poj??.
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach - 3 - problemem nie s? hotkeye, tylko niski, a wr?cz ?aden czas odnowienia czar?w/run, przez co gra skupia si? na spamowaniu.
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro? - 4 - to sprawia, ?e ludzie ,,bogatsi'' nie s? od razu lepsi na niskich poziomach. Wed?ug mnie powinien by? taki czynnik.
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji - 2 - wed?ug mnie wszystkie przedmioty powinny by? ,,dla ka?dego'' z tym, ?e zwyczajnie wojownikowi nie op?aca?oby si? u?ywa? zbroi maga i tak dalej. Po prostu
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami) - 1 - og?lnie troch? ?mieszne to z tymi miksturami... ma?e, ?rednie, du?e... a mo?e frytki do tego?
6. Wprowadzenie staminy - 3 - jestem ca?kowicie neutralny wobec tego, nigdy mi to nie przeszkadza?o, wiele nie gra?em :P
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) - 5 - wed?ug mnie to jest dobra zmiana
8. Trening offline - 1 - szkoda, ?e nie mo?na da? 0 albo warto?ci minusowych. Chyba komentarz zb?dny.
9. Dodanie mount'?w - 5 - szkoda tylko, ?e przesadzili. Z tibii robi si? my little pony. Tradycyjny ko? i kilka wi?cej za?atwi?oby spraw?.
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz - 3 - sam nie wiem, neutralny jestem wobec tego.
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting) - 5 - przedmioty powinny by? wyj?tkowe, to jest co? dobrego w grze.
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w - 3 - troch? nie przekonuj?ca jest ta zmiana, bo ksi?gi czar?w jako? ma?o pasuj?, ale sam fakt, ?e s? ksi?gi czar?w jest dobry. Ale wed?ug mnie mag powinien mie? tarcz?.
13. Wprowadzenie Black skull'a - 3 - jestem neutralny wobec tego, zawsze preferowa?em non-pvp
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny) - 3 - sam nie wiem, musia? bym rozwa?y? wszystkie za i przeciw. Podkradanie frustrowa?o, ale by?o te? czym? fajnym w grze.
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami - 2 - wida?, ?e co? si? mia?o zadzia?, ale ?le zosta?o to pokierowane.
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w - 4 - wprowadzanie realizmu jest czym? potrzebnym.
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa - 5 - zadania powinny by? wa?ne w grach.
18. Cooldowny na spelle - 5 - gdybym m?g? da?bym nawet wi?cej. Chocia? wed?ug mnie ka?dy czar powinien mie? sw?j w?asny czar odnowienia. Nigdy nie b?d? popiera? spamu.
 
Ostatnia edycja:
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

@up3?
Tibia czy lol bo cd? W lolu tylko cd sa i w lolu byly pierwsze? W kazdej grze sa cd praktycznie wiec...
Generalnie cd byly ratunkiem dla systemu czarow ktory byl. Teraz przynajmniej zamiast 2-3 hotkeyow do gry potrzeba ich kilka wiecej. Tylko ludzie w tibii nie byli przyzwyczajeni do tego, ale jak dla mnie to sam pomysl na plus. Realizacja nie wiem jak bo nie gralem zbyt duzo.
Jesli chodzi o odpornosci, to jak dla mnie ok. W ten sposob mozna lepiej zbalansowac to, gdzie np mozna expic magiem a gdzie druidem. Jak by tego nie bylo, mag by byl w 100% lepszy bo ma lepsze czary do walki. A dzieki temu nawet jesli druid ma ich mniej, to znajdzie tyle samo respow dla siebie, chociaz jest healerem bardziej.
Black skull bez sensu. Zgadzam sie ;P
Stamina powinna byc. Ale nie taka jak teraz. Chce grac 24 godziny to gram. Powinien byc bonus tak jak jest +50% do exp jesli mamy duzo staminy. Ale jesli ona spada to nie powinno to blokowac mozliwosci gry... W zasadzie i tak z tej staminy ktora jest wychodziu 8h dziennie wiec kazdy normalny gracz sobie pogra. A system jest przeciwko botom. Ale i tak gowniano sie sprawdza. Wiec juz niech nolife tez maja mozliwosc gry ;P
Co do wymagan poziomu na przedmioty to masz racje i nie masz racji. 90% itemow do eq sie kupuje a nie dropi... W zasadzie mogli by zrobic, ze jesli dropniesz sam to mozesz wkladac nawet na mniejszym poziomie. I tak to wiele nie zmieni bo malo kto dropnie te lepsze itemy na mniejszym poziomie niz maja wymaganie. Tu chodzi o to zebys na 8 lvl nie latal w full secie z marketu ;< Takze w zasadzie jest ok, ale moglo by byc lepiej.

@top
Generalnie wyglada to tak, ze niektore zmiany sa w miare ok, lub nie maja zbyt duzego wplywu. Np mounty, ot taki dodatek ciekawy, zeby bylo cos do zdobycia. Ale np sa tez zmiany do dupy jak np przechodzenie przez ludzi/mw. Pvp jest zniszczone i tyle. Na tym sie opierala ta gra, ze sie blokowalo. W innych grach sie nie blokuje, ale kazda postac ma kilka cc i przez to da sie walczyc. W tibii jest tylko paral...
Moja ankietka:
Qj2onfN.png

W zasadzie troche na plus to wszystko. Pare minusow ktore calkiem psuja gre w niektorych momentach.
Ale generalnie pomijajac to wszystko, jak sie troche ogarnie ta gre i kilka innych, to widac na pierwszy rzut oka jak malo tibia ma contentu i jak malo oferuje. Grindowanie 24/7 zeby tylko i wylacznie miec wiekszy lvl i iwecje hp to jest debilizm. A tibia konczy sie ok 130 albo 150 poziomu, mozna juz wtedy odkryc wszystko w tej grze.
 
Ostatnia edycja:
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla [2] - tak jak kolega wy?ej napisa? - wed?ug mnie skrzywdzi?o to troch? mag?w, kt?rzy klepali mlvl
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach [5] - wreszcie jakie? wyr?wnanie szans z boterami
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro? [2] - powszechne w grach MMORPG, jednak w Tibii mnie ta opcja nie przekonuje
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji [4] - ca?kiem spoko
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami) [ ] - tutaj jestem neutralny
6. Wprowadzenie staminy [1] - wierz?, ?e istniej? lepsze sposoby na boter?w ni? poprzez krzywdzenie uczciwych graczy, kt?rzy chc? sobie pogra?
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) [1] - totalna klapa
8. Trening offline [4] - spoko, ale do dopracowania
9. Dodanie mount'?w [4] - zamiast mount?w chyba wola? bym ju? giermk?w/przywo?a?c?w (jak np. ropuchy z naruto), kt?rzy pomagali by w walce, a zwi?kszenie pr?dko?ci ruchu doda?bym w inny spos?b
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz [ ] - nie mam zdania
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting) [5] - bardzo fajna opcja
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w [ ] - brak zdania
13. Wprowadzenie Black skull'a [2] - z tego co zd??y?em zaobserwowa? jest to niepotrzebna opcja, stary system z samym red skullem si? sprawdza?
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny) [5] - seems legit
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami [4] - spoko
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w [3] - ?rednie
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa [3] - raczej nie wp?ywa a? tak istotnie na gr?, a w sumie nie wychodzi ?le
18. Cooldowny na spelle [ ] - za kr?tko z tym gra?em by si? wypowiedzie?
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla ( 3 ) przynajmniej teraz tez wazny jest lvl
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach ( 1 ) bo tylko spam runami a kiedy? by?o fajnie si? pomeczyc z 10 otwartymi bagami na dane runy ?eby rzucic jeszcze i trafic
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro? ( 1 ) i tak jak na 10lvl mia? powiedzmy pro elo sword czy cos to nie mia? skilli wiec i tak bil mo?e o 10 pktow wiecej
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji ( 1 ) bez sensu
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami) ( 1 ) bez sensu bo teraz nawet nie siedzi si? nad robieniem uhow a kiedy? to by?o cos ;x i jeszcze jak kto? ju? mogl robic uhy albo SD to krolem w tibii by? xd
6. Wprowadzenie staminy ( 1 ) bo dla tych no-lifow to wielka strata bo musza przerywac gre xd
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) ( 3 ) z jednej strony dobre bo nie zblocza w dp, ale z 2 strony to ju? nie mo?na blokowa? ludzi ?eby sobie potrollowac albo bic jakie? kupy ;_;
8. Trening offline ( 1 ) bez jaj ;x
9. Dodanie mount'?w ( 3 ) takie o ale jak to pisal Shikate "my little pony"
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz ( 3 ) tutaj nie wiem xd bo niby cacy bo pallek nie b?dzie napierdalal moba z 2 brzegu a z drugiej strony to pallek i tak zjebana profa to mogli to zostawi? xD
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting) ( 1 ) bo tak to by wychodzilo ze i tak zbroje dla danej profki a przecie? knight nie wezmie zbroi co da mu 10 dista a mag nie wezmie MPA ?eby mu dalo 10 sworda...
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w ( 3 ) to dla mnie oboj?tne niby lepiej si? prezentuje mag ze spellbookiem ni? z tarcza xd
13. Wprowadzenie Black skull'a ( 1 ) nie wiem po co
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny) ( 3 ) to ma swoje + i -
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami ( 3 ) zawsze jakies ulepszenie w zamian za spellbooki xD
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w ( 5 ) a to tak to powinno by? i chyba przecie? by?o :o bo w ko?cu DSa nie zabijalo si? SDkiem
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa ( 3 ) obojetne
18. Cooldowny na spelle ( ? ) tego nie ogarniam? to chodzi o exhaust? to zawsze by? tylko ze inny xd
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla - 2 - Je?eli o czary chodzi, to raczej liczy si? MLVL
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach - 1 - Zbyt du?y spam runami, i to nie to samo co kiedy?. Nie napierdziela?o si? non-stop tym, tylko trzeba klikn?? kilka razy i jeszcze trafi? :E
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro? - 4 - Pomys? dobry, ale niewiele zmieni?... Chyba ?e informowanie graczy.
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji - 1 - nie wiem po co to, by?o dobrze, jak ka?dy mia? to co chcia?.
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami) - 3 - Ale UH lepszy :P
6. Wprowadzenie staminy - 1 - To taka "Kontrola Rodzicielska" czy nie za du?o gramy :D
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) - 1 - Totalny Bezsens, na rooku nawet bota nie mo?na zblokowa? :D
8. Trening offline - 1 - Teraz ludzie zak?adaj? noob-chara, ?eby tylko skillowa?.
9. Dodanie mount'?w - 5 - Fajnie wygl?da + dobrze s?u?y.
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz - 4 - W sumie teraz Paladynowi troch? trudniej gra? :E
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting) - 1 - Tak jak ze zbrojami...
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w - 2 - Jednak tarcza to tarcza :P
13. Wprowadzenie Black skull'a - 1 - bez sensu
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny) - 1 - Ta walka o loota by?a lepsza :PP
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami - 4 - pomys? dobry, tylko wykonanie troch? gorsze. Mogli to lepiej zrobi?
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w - 5 - No ma swoje +, ale s? te? w ca?o?ci odporne.
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa - 4 - Dobry pomys? by?.
18. Cooldowny na spelle - to ju? by?o.
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro?
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami)
6. Wprowadzenie staminy
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap)
8. Trening offline
9. Dodanie mount'?w
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting)
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w
13. Wprowadzenie Black skull'a
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny)
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa
18. Cooldowny na spelle
1. To akurat mi si? spodoba?o [4]
2. Aktualizacja znacznie u?atwiaj?ca sterowanie [5]
3. Mogli by sobie darowa? [2]
4. Ze wzgl?du na atrybuty arm?w itp. jest do dobre posuni?cie [5]
5. Osobi?cie mi to odpowiada [4]
6. Niby ogranicza boty, ale potrafi wnerwi? [2]
7. Lepiej by?o bez tego, ale czasem si? przydaje [3]
8. Najlepsze co mogli w tibii wprowadzi?. Wydaje mi si?, ?e raczej niewiele os?b lubi skillowa?... [5]
9. Ciekawy dodatek urozmaicaj?cy gr? [4]
10. Te? bym tak zrobi? [4]
11. Zwi?ksza to pole do popisu graczy (eq do pvp, eq do expa tam, eq do expa tu) [5]
12. Widzia? kto? kiedy? maga z tarcz?? -.^ [4]
13. Wed?ug mnie nie jest on potrzebny [2]
14. Odpowiada mi to [4]
15. Kolejna rzecz urozmaicaj?ca gr? [4]
16. Tak, tak i jeszcze raz tak [5]
17. W ka?dej grze tak jest, wi?c zgadzam si? [4]
18. Same cooldowny nie s? z?e, ale UE i niekt?re inne spelle maj? je za du?e [3]
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

Zag?osowa?em na stronce.

Jak dla mnie g??wnymi zmianami, nowo?ciami, kt?re zmieni?y Tibi? na gorsze to:

- zmiana leczenia,
- trening offline,
- zb?dne zmiany w pvp,
- Yalahar.
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

2rm8fmw.jpg

mia?em numerowa? i po kolei si? do tego odnosi? ale mi si? nie chc? wi?c przedstawi? znaczenie ocen, kt?re wystawi?em:
1 - totalnie zepsu?o gr?
2 - nie powinni tego robi? ale nie mia?o to dla mnie wi?kszego wp?ywu na gr?
3 - nie zrobi?o ?adnej r??nicy w tym jak postrzegam t? gr?
4 - zmiana dobra ale ma te? swoje z?e strony
5 - zdecydowanie zmieni?o gr? na lepsz?

dodanie potion?w pozwoli?o si? rozwin?? knightom, ?ywio? w broni pozwoli? im na pokonywanie duch?w bez konieczno?ci noszenia run, odporno?ci potwor?w to ciekawe urozmaicenie a podzia? loota moim zdaniem w nowy spos?b jest bardziej sprawiedliwy
odno?nie black skulla to ja jednak wola? bym bana ni? ?wiadomo?? ?e nigdzie si? nie mog? ruszy? bo na ka?dym rogu czai si? wpierdol, z kt?rym nie mog? nic zrobi?

Ale generalnie pomijajac to wszystko, jak sie troche ogarnie ta gre i kilka innych, to widac na pierwszy rzut oka jak malo tibia ma contentu i jak malo oferuje. Grindowanie 24/7 zeby tylko i wylacznie miec wiekszy lvl i iwecje hp to jest debilizm. A tibia konczy sie ok 130 albo 150 poziomu, mozna juz wtedy odkryc wszystko w tej grze.

W zasadzie to bardziej 250 bo w niekt?rych miejscach tyle tego nawalone jest ?e 150 si? tam moment z?o?y. Roshamuul nieco podwy?sza poprzeczk? ale prawda jest taka ?e nie ma tam nic poza orshowym expem dla tych 700 leveli kt?re graj? kilkana?cie godzin dziennie i trzy poziomowym systemem upgrade, w kt?rym trzeba przynie?? z 20 takich broni na raz ?eby doprowadzi? jedn? do najwy?szego poziomu a do wytworzenia jednej potrzebny jest item kt?ry leci z jakiego? bossa do kt?rego nikt z normalnym levelem nie dojdzie.
 
Ostatnia edycja:
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

W zasadzie to bardziej 250 bo w niekt?rych miejscach tyle tego nawalone jest ?e 150 si? tam moment z?o?y. Roshamuul nieco podwy?sza poprzeczk? ale prawda jest taka ?e nie ma tam nic poza orshowym expem dla tych 700 leveli kt?re graj? kilkana?cie godzin dziennie i trzy poziomowym systemem upgrade, w kt?rym trzeba przynie?? z 20 takich broni na raz ?eby doprowadzi? jedn? do najwy?szego poziomu a do wytworzenia jednej potrzebny jest item kt?ry leci z jakiego? bossa do kt?rego nikt z normalnym levelem nie dojdzie.
W zasadzie to to jest mmo...
Nie wiem konkretnie jak te niektore nowe expy wygladaja i potwory, wiec moze minimalnie trudniej byc. Ale taki 250 to sam lata po inq czy innych drakenach...
Chodzi o to, ze na takich 150 lvlach mozna by spokojnie z dobra zgrana ekipa isc prawie wszedzie.
Miejsc gdzie nie da rady jest doslownie kilka i sa one zapychaczami wlasnie dla tych wiekszych poziomow. Oslabic troche bossy i mozna zrobic doslownie wszystko na tych 130-150 lvlach. Mozna by tez podniesc poprzeczke w wielu miejscach zeby ten 250 minimum byl potrzebny, ale to juz wlasnie wymagalo by bardzo duzej ilosci zmian i nowosci w grze. A ze tego nie ma, to ten 150 poziom wystarczy.
Ale... Powoli to podnosza. Jeszcze troche i ten 200 czy 250 bedzie. Bo juz jakies tam item chyba od 250 sa? Ale to i tak duzo nie zmienia. Bo przeciez jeszcze troche i beda biegac 800 lvle...
Jak by ustawic max poziom w tibii na ten 250 to gra by umarla, bo nie ma praktycznie nic do roboty. W kazdej normalnej grze masz jakis end game i cos do roboty. Tutaj nie ma nic, 3 questy na krzyz jakies wieksze. Dlatego tylko jeszcze ludzie graja, ze nie ma poziomu ograniczonego i mozna bezmyslnie napierdzielac potworki godzinami. Wbijesz wiekszy poziom to i tak nie dostajesz wiecej contentu.
Jak dla mnie to mozna by wbic ten 150, ewentualnie na te pojedyncze nowe rzeczy z update jakis 200. Jak ktos pocisnie dobrze to miesiac gry, jak spokojniej to ze trzy. A potem co? Nic, mozna olac gre i nie grac. Zostaje jakies tam pvp, ktore jest zjebane jednym slowem. Dlatego tutaj gra na dluzsza mete dla przyjemnosci nie ma sensu. Mozna ewentualnie stawiac mase botow i sprzedawac kase zeby miec zysk. Chyba, ze ktos czerpie przeyjemnosc z tego, ze zabija 100k mobow zeby wbic lvl i zeby nic sie nie zmienilo.
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

Tibi? na gorsze zmieni?a ?mier? dziecka, kt?re musia?o umrze? bo taka jest quasinaturalna kolej rzeczy, gdy kto? ?yje w systemie, kt?ry jest do ko?ci zkurwia?y.
Tibia umar?a wraz z dzieckiem przy upie 8.0 na 8.1/
Pozdrawiam i ?ycz? g??bszego wgl?du w rzeczywisto??.
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

Kiedys bylo niebo ;d a teraz robia otsy exp 999 dla dzieci i trzepia z nich hajs a dzieci potem dostaja wpierdol od rodzicow bo przepierdalaja caly hajs z tele.
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla-5, jaki? bogacz sobie wyboci mlvl i bd mi kozaczy?, nub.
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach-5, i tak wyszed?by bot, kt?ry by nam pozwoli? strzela? hotkejowo.
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro?-1, kiepski pomys?;/ g?upie ograniczenia levelowe, czasami nawet broni na sw?j lvl nie mo?na kupi?.
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji-5, git xd
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami)-1, druidzi stali si? do bani xd.
6. Wprowadzenie staminy-5, pieprzeni botterzy graliby 24/7.
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap)-5, nie ma blokowania przej?cia.
8. Trening offline-5, co? dla ludzi kt?rzy nie maj? zbyt wiele czasu na trenowanie.
9. Dodanie mount'?w-5, zawsze to kilka pkt szybszego chodzenia.
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz-3, takie troche g?upie;/ kto? nie ma opcji podej?? bli?ej to stoi daleko i nie strzela.
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting)-2, masa item?w dodaj?ce co? ble ble.
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w-4, nawet fajne, ale ma?a obrona.
13. Wprowadzenie Black skull'a-5, nie ma ogromnego mordowania xd.
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny)-5, nie ma kradziej?w co tylko czekaj? ?eby komu? zakosi? luta.
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami-1, bez sensu jak dla mnie.
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w-1, trzeba sprawdza? o i na co odporne/wra?liwe, kupic odpowiednie runy, u?ywa? czar?w ble ble do d.
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa-5, fajne fajne, mogliby dawa? expa za ka?dego questa.
18. Cooldowny na spelle-5, nie ma spamu.​


Ale prawda jest taka ?e ka?da gra potrzebuje zmian, mimo ?e ludzie narzekaj? na updejty tibijskie to i tak graj?. Ja osobi?cie nie m?g?bym gra? ca?y czas pod star? tibie 7.6, znudzi?oby mi si? to ?e ci?gle musze patrze? na to samo i ludzie sami by zacz?li spamowa? ?eby co? zmienili itd...
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

Co do cz??ciowej odporno?ci i wra?liwo?ci potwor?w to dobrze, bo to by?oby chore, gdyby mo?na by?o zabi? Dragona z exori flam XD Przede wszystkim nowe PvP i du?o botter?w.
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

Co do cz??ciowej odporno?ci i wra?liwo?ci potwor?w to dobrze, bo to by?oby chore, gdyby mo?na by?o zabi? Dragona z exori flam XD Przede wszystkim nowe PvP i du?o botter?w.

Ale czemu frost dragona nie mo?na zabi? z flama?;d to tak samo jakby dragon lord czy demon by?by odporny na frigo xd
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

1. Spelle dost?pne od levela, a nie od mlvla (5) Jak najbardziej prawid?owa decyzja. Pami?tam par? lat temu, gra?em na OTS to jaki? go?ciu mia? 20 lvl i high mlvl i klepa? ziomk?w po 100+ lvle.
2. Strzelanie z run na Hotkey'ach (5) Trafna decyzja, co tu du?o m?wi?.
3. Wymagany minimalny level ?eby m?c u?ywa? bro?(2-) Nie spodoba?a mi si? ta zmiana od pocz?tku, zawsze po kilku godzinach gry od wyj?cia z rooka uzbiera?em sobie hajs na fire sworda a nie mog?em go kupi? bo jakie? ograniczenie od lvl'u ?enada.
4. Armory itp. wy??cznie dla danej profesji (3) Niby realistyczna zmiana, ale kto co kiedy? nosi? druid czy sork zale?a?o wy??cznie od niego. Ja naprzyk?ad kiedy? nosi?em knight armor druidem xD
5. Dodanie Great Health Potion'?w (zamiast leczenia Uh'ami) (2+) Nie by?a to jaka? kontrowersyjna decyzja Cipsoftu, ale jako? Knight z Uh'ami inaczej wygl?da?.
6. Wprowadzenie staminy (5+) Jak najbardziej trafna decyzja, dzi?ki temu gracze co graj? mniej z braku czasu nie odstaj? zbytnio od no-lifer?w.
7. Przechodzenie przez ludzi (anty-trap) (3-) I tak i nie, kiedy? pami?tam jak trapowa?a si? ludzi w mino hell na rooku, ahh te czasy. Mimo wszystko g?upio te? by?o jak jaki? gracz w w?skim korytarzu 1x1 nie chcia? ci? przepu?ci?.
8. Trening offline (2-) Na OTS jak najbardziej, ale na rl troch? g?upio bo jednak nie ka?dego sta? na pacc'a.
9. Dodanie mount'?w (4+) Do?? dobra zmiana. Cho? lepiej by by?o, by niekt?re dawa?y wi?cej speeda.
10. Ograniczenie zasiegu ?uk?w i kusz (2-) Kompletna klapa, paladin to paladin strzela? daleko musi.
11. Itemy daj?ce dodatkowe statystyki (np. armor zwi?kszaj?cy distance fighting) (5+) Jak najbardziej trafna decyzja.
12. Spellbooki zamiast tarcz dla mag?w (4+) M?dra decyzja.
13. Wprowadzenie Black skull'a (4+) Dobra decyzja, wi?cej si? nie wypowiem.
14. Loota z potwora zgarnia osoba, kt?ry zada?a najwi?kszy dmg (nie licz?c dru?yny) (5+) Dobra decyzja, bo jak sobie to inaczej wyobra?acie?
15. Mo?liwo?? nasycania broni ?ywio?ami (1) Kompletny kicz, mi si? jako? to nie spodoba?o.
16. Cz?sciowa odporno?? i wra?liwo?ci potwor?w (2) Nawet na Otsach przez t? zmian? expienie ko?czy si? na Dragon Lordach i bli?niaczo podobnych frost dragonach i nightmare.
17. Dodatkowy exp za wykonanie questa (4+) Dobra decyzja.
18. Cooldowny na spelle (3+) Tutaj jestem neutralny.
 
Odp: Co zmieni?o Tibi? na gorsze?

Czy ja wiem? Zastanawia?e? si? jakby tibia posz?a w innym kierunku? Niekt?re zmiany po prostu zepsu?y t? gr?.. Dajmy przyk?ad:

-Wierzchowce,
-Runy na hotkeys,
-Usuni?cie mo?liwo?ci robienia trap?w + usuni?cie ropania potwor?w,
-Przesadne grafiki - czasami mam wra?enie ?e akcja dzieje si? w science fiction a nie w ?redniowieczu,
-Gra uzale?niona od konta premium..
 
Back
Do góry Bottom