hermes
Advanced User
- Joined
- Dec 22, 2008
- Messages
- 231
- Reaction score
- 39
Witam,
odrazu powiem ze dlugo sie zastanawialem do jakiego dzialu dac ten temat. Doszedlem do wniosku, ze jezeli ten temat bedzie na tyle dobry, by mial szanse zostac przyklejony, to uzytkownicy ktorzy maja jakies problemy z serwerem mogli by przed napisaniem postu przeczytac FAQ.
A wiec...
-
Q: Dlaczego serwer sie nie uruchamia, a w konsoli widnieje blad "unable to load bans"?
A: A to dlatego, ze serwer do poprawnego dzialania potrzebuje bazy danych. Przydatny temat:
Instrukcja obslugi TFS SQL.
Moze wyjasnijmy sposob dzialania XML. W silnikach XML wszelkie informacje o kontach, graczach, i innych wartosciach sa umiejscowione w plikach z rozszerzeniem *.xml.
W silnikach SQL te informacje sa przechowywane w jednej bazie danych. Rozwiazanie to jest nie tyle co szybsze, ale o wiele, wiele bezpieczniejsze. Serwer SQL wiec potrzebuje mniej zasobow i czasu do ciaglego odczytu i zapisu danych.
-
Q: Gdzie moge znalezc silnik XML pod Tibie 8.2 i wyzsza?
A: Aktualnie NIE ma silnikow XML do wersji wyzszej niz 8.1. Galaz dystrybucji serwerow z tym typem zapisu danych juz dosc dawno przestala byc rozwijana. I mozna nie liczyc na jakiegos "cudownego programiste", ktory napisze taki silnik, poniewaz to jest naprawde nie oplacalne.
-
Q: Jaki jest najstabilniejszy silnik do postawienia OTSa?
A: Na te chwile najlepsze sa 2 silniki. Jeden z nich to otserv, ktorego nie polecam tym, ktorzy nie maja oleju w glowie, poniewaz to jest taki silnik przy ktorym trzeba troche posiedziec by postawic stabilny i bezbledny serwer. Drugi z nich to The Forgotten Server. Bardziej przyjazny w obsludze. Do sciagniecia jest na biezaco na tym forum w dziale silniki, na oficjalnej stronie:
lub prosto z repozytorium (dla bardziej zaawansowanych uzytkownikow):
-
Q: Jak zrobic Goda na serwerze SQL?
A: Bardzo latwo. Po utworzeniu bazy danych zrob postac przez np. account managera badz przez web accmakera. Nastepnie otworz program do zarzadzania baza danych (np. phpMyAdmin przez ), wejdz w tabele "players", wybierz postac, ktorej chcesz nadac Goda i ustaw jej "group_id" na 6.
Notka. Podczas modyfikacji w SQL gracz, ktorego wartosci edytujesz musi byc wylogowany.
-
Q: Ja moge sie wlogowywac na swoj serwer, a inni nie moga. Co robic?
A: Tutaj powodow moze byc caly wachlarz. Ale sprobuje opisac najczestsze problemy:
1. W pliku konfiguracyjnym config.lua wszystkie ustawienia musza byc poprawne. W polu "ip" wpisz adres, ktory sie wyswietla po wejsciu na strone:
2. Jezeli masz router, takie male pudelko rozdzielajace polaczenie z internetem na wiele komputerow, to najprawdopodobniej bedziesz musial przekierowac port 7171 na swoj adres IP przydzielony przez router. W tym celu wejdz na strone:
Nastepnie wybierz z (obszernej) listy producenta i model swojego routera. Potem (jak bedzie trzeba, kliknij u gory na pasku w "Click here to skip this advertisement...", aby pominac reklame) wybierz "Tibia" z listy aplikacji i postepuj zgodnie ze wskazowkami.
3. Serwer moze byc blokowany przez rozne firewalle i niekiedy antywirusy. Musisz sie upewnic, ze dodane sa reguly zezwalajace serwerowi na polaczenie z internetem.
4. Jezeli wszystkie metody zawioda, pozostaje Ci skontaktowanie sie z dostawca internetowym. Placisz im pieniadze, wiec powinni pomoc Ci rozwiazac problem, np. zmiana zmiennego ip na stale.
Notka. Od 0.3.4 musisz jeszcze odblokowac port 7172, gdyz jest on uzywany do laczenia sie clienta z serwerem.
-
Q: Wszystko dziala dobrze, tylko w konsoli pojawia sie pelno roznych bledow. Jak je naprawic?
A: Bledow z plikami LUA nie uwzglednie w tym poradniku, poniewaz tutaj opcji jest nieskonczenie wiele. Najlepszym pomyslem byloby napisanie na forum tematu, wklejenie tam bledu, ewentualnie wrzucenie skryptu, ktory stwarza problemy a napewno zostanie Ci udzielona pomoc.
-
Q: Gdzie znajde spis komend dla poszczegolnych grup?
A: W nowszych The Forgotten Serverach liste te znajdziesz w pliku talkactions.xml
-
Q: Co to jest kompilacja i jak to sie je?
A: Kompilacja to jest zamiana kodu zrodlowego na kod maszynowy. Czyli po ludzku: to jest "tlumaczenie" kodu pisanego przez programistow na taki, ktory bedzie mogl wykonac komputer. Do skompilowania projektu musisz miec kod zrodlowy (np. TFSsvnrepository ) i kompilator. Na windowsa najlepszym programem do kompilacji jest Dev-Cpp. Jednak do prawidlowej pracy ze zrodlami TFSu potrzebuje nieco bibliotek (czyli dodatkowych elementow sluzacych do szerszego przetwarzania okreslonych rzeczy...). Sciagnac program specjalnie "ulozony" dla kompilacji TFSa mozecie z tej strony:
No i krotkie streszczenie kompilacji TFSa. Otwieracie plik TheForgottenServer.dev w folderze /tfs.../dev-cpp/ przez Dev-Cpp. A nastepnie naciskacie kombinacje przyciskow CTRL+F9. Czekacie jakis czas poki programik sie "zlozy" i plik wynikowy (TheForgottenServer.exe) znajdziecie w folderze /tfs.../dev-cpp.
-
Q: Jak wrzucic swoja mape do silnika?
A: Przenosisz pliki mapy do folderu /data/world. Nastepnie wpisujesz jej nazwe w pliku config.lua, w linijce:
Nazwa mapy to nic innego jak czesc nazwy pliku. Na przyklad mam plik "evulmap.otbm", to w nazwie wpisuje poprostu "evulmap" (bez rozszerzenia).
Notka. Czasami bedziesz musial przekonwertowac mape. W tym celu otwierasz ja programem "Remere's Map Editor", przyciskasz kombinacje CTRL+P, i z rozwijanej listy wybierasz wersje na ktora mapa ma zostac przekonwertowana. Uwaga! Moga wystepowac problemy z konwertowaniem nowszej mapy na starsza, ze wzgledu na przedmioty, ktorych w starszej wersji nie ma. Dlatego radze uwazac.
-
Q: Wrzucilem swoja mape do silnika TFS 0.3+ i wszystkie moje questy przestaly dzialac, co robic?
A: W The Forgotten Server 0.3b3 zostal wprowadzony nowy quest system. Pozwala on na bardzo proste robienie questow. W map editorze mozemy do skrzynki wlozyc nagrode, nadac jej actionid 2000, a uniqueid bedzie sluzyc jako storage value. Ale wiekszosc z nas ma questy porobione w inny sposob (unique id skrzyni jako itemid nagrody)! Dlatego przywrocmy stary quest system, aby stare questy zadzialaly.
W actions.xml zamieniamy linijki:
na linijki:
Nastepnie w /data/actions/scripts/quests/ robimy plik "oldquestsystem.lua", i wklejamy do niego ponizszy kod:
Teraz questy na starym systemie powinny dzialac.
Uwaga! Sposob deklaracji skryptu w actions dla wersji STARSZEJ niz 0.3.2 jest INNY. Jezeli uzywasz starszej wersji to Twoj wpis powinien wygladac tak:
-
Q: Przeskanowalem swoj serwer, i znalazlo mi trojan "Win32.Delf". Czy to cos groznego?
A: Win32.Delf nie jest grozny. Wiecej w tym temacie:
http://tibia.net.pl/silniki/24778-win32-delf-wirus-trojan-key-logger-nie.html
-
Q: Gdzie znajde RL addon NPC?
A: Udostepnilem go prosto ze swojego serwera, o tutaj:
http://tibia.net.pl/npc/89531-tfs-0-3-uber-kompletny-addon-npc.html
-
Q: A gdzie znajde 100% RL ots lub 100% RL mapke?
A: Nie istnieje. A gwarantuje, ze nawet jakby ktos ja mial, nie oddalby jej za darmo. Na te chwile najlepsza jest jednak Narozia, wydana na otland.net.
-
Q: Jak uruchamiam silnik, wyskakuje blad "FATAL ERROR - Unknown map node". Co zrobic?
A: Ten blad oznacza, ze na mapie nie ma miast, lub jest za malo, ewentualnie ze jest cos z nimi nie tak (wiec np. /t nie bedzie dzialac). Zeby go poprawic nalezy poprostu dodac pare. Aby szybko wywolac okno zarzadzania miastami w RME, nacisnij CTRL+T.
-
Q: Chcac zalogowac si? na serwer, wyskakuje mi blad "Wrong temple position". Co zrobic aby moc sie zalogowac?
A: Ten blad oznacza, jak to ladnie widac, zla wartosc wspolrzednych okreslajacych polozenie gracza na mapie :>. Czesto spowodowany jest zlym ustawieniem pozycji startowej gracza w pliku konfiguracyjnym config.lua. Aby naprawic ten blad musimy wejsc w PhpMyAdmin a nastepnie w tabele "players". Potem wybieramy postac na ktorej wystapil ten blad, i zmieniamy wspolrzedne (posX, posY, posZ) na prawidlowe.
-
Q: Podczas logowania wyskakuje lista postaci, ale nie da si? zalogowa?. Co jest ?le?
A: Tutaj jest caly wachlarz powodow przez ktore moze tak sie dziac. Opisze kilka mozliwosci, ktore najczesciej powoduja ow blad:
1. Postac, na ktora chcemy wejsc nie istnieje (wpis jest, a postaci nie ma). Usunietych danych z niczego nie przywrocimy, wiec pozostaje ponowne zalozenie postaci.
2. Blad moze byc spowodowany bledami w odczycie danych z bazy MySQL. W tym celu aktualizujemy WebServa lub XAMPPA (zalezy kto co ma, ale WebServa NIE polecam).
3. Blad moze tkwic w zlej konfiguracji serwera, czy to nie odblokowanych portow w routerze (odsylam do ktoregos podpunktu wyzej) lub zlych informacji w pliku konfiguracyjnym config.lua.
4. XAMPP juz nie bedzie spelnial "wymagan" serwera, wiec trzeba zainstalowac WAMP. WAMP to sa 4 aplikacje, ktore zawiera XAMPP, ale oczywiscie instalowane oddzielnie. Zasadnicza roznica jest taka, ze ciezko wplynac na poszczegolne komponenty XAMPPa typu aktualizacja. W separacji bardzo latwo uaktualnimy kazdy z elementow. Najlepszy tutorial o WAMPie znajduje sie tutaj:
Sam jestem w trakcie zabawy w WAMP, jest to bardzo dobre rozwiazanie, aczkolwiek trzeba miec troche oleju w glowie.
5. Jezeli problem nie zostal rozwiazany proponuje napisac tutaj na forum, wraz z opisanymi okolicznosciami bledu.
-
Q: U?ywam TFS i nie dzia?aja mi czary - trzeba si? ich nauczyc. Co zrobic aby dzialaly bez nauki?
A: Prawdopodobnie uzywasz starszego TFSa. W nowszym wartosci needlearn zostaly juz zamienione na 0. Ale przejdzmy do rzeczy. W pliku spells.xml mamy parametr needlearn="1", ktory, swiadczas o wartosci "1", wskazuje, ze czaru trzeba sie nauczyc. Rozwiazaniem jest zamiana jedynki na zero. Ale tych wartosci jest ch.. yy bardzo duzo! Na to tez jest sposob. Sciagamy program Notepad++ (program ten to jest must have dla programistow, dla skrypterow zarowno poczatkujacych jak i zaawansowanych):
Dobra, mamy juz program. Otwieramy nim plik spells.xml, a nastepnie przyciskamy kombinacje klawiszy CTRL+F. Wybieramy druga karte ("Zamien"). W gornym polu tekstowym wpisujemy fraze ktora chcemy zmienic w calym skrypcie, a wiec needlearn="1", natomiast w dolnim okienku wpisujemy fraze, na ktora zostanie zamieniona pierwsza, wiec needlearn="0". Po wszystkim naciskamy "zamien wszystkie" i cieszymy sie mozolna praca ktora wykonal za nas w sekunde Notepad++.
Tak jeszcze nawiasem. Radze uwazac i myslec podczas podmiany fraz. Na przyklad nie moge podmienic w tym pliku poprostu "1" na "0", bo inne wartosci zostalyby tez zmienione!
-
Q: Kiedy otwieram plik lua notatnikiem, wyskakuj? mi "krzaki", czyli zamiast "entera" pokazuj? si? prostok?ty.
A: Musisz zrezygnowa? z u?ycia zwyk?ego notatnika. Rozwi?zaniem jest program notepad++, stworzony dla programist?w. Szeregi przydatnych funkcji naprawd? przy?pieszaj? prac? z plikami tekstowymi!
-
Narazie to wszystko. Podkreslam, narazie. Bede sie staral aktualizowac te liste. Na wypadek przekroczenia limitu 15000 znakow/post zarezerwuje sobie kolejny post, wiec prosze was nie traktowac go jako "doublepost".
Pozdrawiam,
Hermes
odrazu powiem ze dlugo sie zastanawialem do jakiego dzialu dac ten temat. Doszedlem do wniosku, ze jezeli ten temat bedzie na tyle dobry, by mial szanse zostac przyklejony, to uzytkownicy ktorzy maja jakies problemy z serwerem mogli by przed napisaniem postu przeczytac FAQ.
A wiec...
-
Q: Dlaczego serwer sie nie uruchamia, a w konsoli widnieje blad "unable to load bans"?
A: A to dlatego, ze serwer do poprawnego dzialania potrzebuje bazy danych. Przydatny temat:
Instrukcja obslugi TFS SQL.
Moze wyjasnijmy sposob dzialania XML. W silnikach XML wszelkie informacje o kontach, graczach, i innych wartosciach sa umiejscowione w plikach z rozszerzeniem *.xml.
W silnikach SQL te informacje sa przechowywane w jednej bazie danych. Rozwiazanie to jest nie tyle co szybsze, ale o wiele, wiele bezpieczniejsze. Serwer SQL wiec potrzebuje mniej zasobow i czasu do ciaglego odczytu i zapisu danych.
-
Q: Gdzie moge znalezc silnik XML pod Tibie 8.2 i wyzsza?
A: Aktualnie NIE ma silnikow XML do wersji wyzszej niz 8.1. Galaz dystrybucji serwerow z tym typem zapisu danych juz dosc dawno przestala byc rozwijana. I mozna nie liczyc na jakiegos "cudownego programiste", ktory napisze taki silnik, poniewaz to jest naprawde nie oplacalne.
-
Q: Jaki jest najstabilniejszy silnik do postawienia OTSa?
A: Na te chwile najlepsze sa 2 silniki. Jeden z nich to otserv, ktorego nie polecam tym, ktorzy nie maja oleju w glowie, poniewaz to jest taki silnik przy ktorym trzeba troche posiedziec by postawic stabilny i bezbledny serwer. Drugi z nich to The Forgotten Server. Bardziej przyjazny w obsludze. Do sciagniecia jest na biezaco na tym forum w dziale silniki, na oficjalnej stronie:
lub prosto z repozytorium (dla bardziej zaawansowanych uzytkownikow):
-
Q: Jak zrobic Goda na serwerze SQL?
A: Bardzo latwo. Po utworzeniu bazy danych zrob postac przez np. account managera badz przez web accmakera. Nastepnie otworz program do zarzadzania baza danych (np. phpMyAdmin przez ), wejdz w tabele "players", wybierz postac, ktorej chcesz nadac Goda i ustaw jej "group_id" na 6.
Notka. Podczas modyfikacji w SQL gracz, ktorego wartosci edytujesz musi byc wylogowany.
-
Q: Ja moge sie wlogowywac na swoj serwer, a inni nie moga. Co robic?
A: Tutaj powodow moze byc caly wachlarz. Ale sprobuje opisac najczestsze problemy:
1. W pliku konfiguracyjnym config.lua wszystkie ustawienia musza byc poprawne. W polu "ip" wpisz adres, ktory sie wyswietla po wejsciu na strone:
2. Jezeli masz router, takie male pudelko rozdzielajace polaczenie z internetem na wiele komputerow, to najprawdopodobniej bedziesz musial przekierowac port 7171 na swoj adres IP przydzielony przez router. W tym celu wejdz na strone:
Nastepnie wybierz z (obszernej) listy producenta i model swojego routera. Potem (jak bedzie trzeba, kliknij u gory na pasku w "Click here to skip this advertisement...", aby pominac reklame) wybierz "Tibia" z listy aplikacji i postepuj zgodnie ze wskazowkami.
3. Serwer moze byc blokowany przez rozne firewalle i niekiedy antywirusy. Musisz sie upewnic, ze dodane sa reguly zezwalajace serwerowi na polaczenie z internetem.
4. Jezeli wszystkie metody zawioda, pozostaje Ci skontaktowanie sie z dostawca internetowym. Placisz im pieniadze, wiec powinni pomoc Ci rozwiazac problem, np. zmiana zmiennego ip na stale.
Notka. Od 0.3.4 musisz jeszcze odblokowac port 7172, gdyz jest on uzywany do laczenia sie clienta z serwerem.
-
Q: Wszystko dziala dobrze, tylko w konsoli pojawia sie pelno roznych bledow. Jak je naprawic?
A: Bledow z plikami LUA nie uwzglednie w tym poradniku, poniewaz tutaj opcji jest nieskonczenie wiele. Najlepszym pomyslem byloby napisanie na forum tematu, wklejenie tam bledu, ewentualnie wrzucenie skryptu, ktory stwarza problemy a napewno zostanie Ci udzielona pomoc.
-
Q: Gdzie znajde spis komend dla poszczegolnych grup?
A: W nowszych The Forgotten Serverach liste te znajdziesz w pliku talkactions.xml
-
Q: Co to jest kompilacja i jak to sie je?
A: Kompilacja to jest zamiana kodu zrodlowego na kod maszynowy. Czyli po ludzku: to jest "tlumaczenie" kodu pisanego przez programistow na taki, ktory bedzie mogl wykonac komputer. Do skompilowania projektu musisz miec kod zrodlowy (np. TFSsvnrepository ) i kompilator. Na windowsa najlepszym programem do kompilacji jest Dev-Cpp. Jednak do prawidlowej pracy ze zrodlami TFSu potrzebuje nieco bibliotek (czyli dodatkowych elementow sluzacych do szerszego przetwarzania okreslonych rzeczy...). Sciagnac program specjalnie "ulozony" dla kompilacji TFSa mozecie z tej strony:
No i krotkie streszczenie kompilacji TFSa. Otwieracie plik TheForgottenServer.dev w folderze /tfs.../dev-cpp/ przez Dev-Cpp. A nastepnie naciskacie kombinacje przyciskow CTRL+F9. Czekacie jakis czas poki programik sie "zlozy" i plik wynikowy (TheForgottenServer.exe) znajdziecie w folderze /tfs.../dev-cpp.
-
Q: Jak wrzucic swoja mape do silnika?
A: Przenosisz pliki mapy do folderu /data/world. Nastepnie wpisujesz jej nazwe w pliku config.lua, w linijce:
Code:
mapName = "NAZWA"
Notka. Czasami bedziesz musial przekonwertowac mape. W tym celu otwierasz ja programem "Remere's Map Editor", przyciskasz kombinacje CTRL+P, i z rozwijanej listy wybierasz wersje na ktora mapa ma zostac przekonwertowana. Uwaga! Moga wystepowac problemy z konwertowaniem nowszej mapy na starsza, ze wzgledu na przedmioty, ktorych w starszej wersji nie ma. Dlatego radze uwazac.
-
Q: Wrzucilem swoja mape do silnika TFS 0.3+ i wszystkie moje questy przestaly dzialac, co robic?
A: W The Forgotten Server 0.3b3 zostal wprowadzony nowy quest system. Pozwala on na bardzo proste robienie questow. W map editorze mozemy do skrzynki wlozyc nagrode, nadac jej actionid 2000, a uniqueid bedzie sluzyc jako storage value. Ale wiekszosc z nas ma questy porobione w inny sposob (unique id skrzyni jako itemid nagrody)! Dlatego przywrocmy stary quest system, aby stare questy zadzialaly.
W actions.xml zamieniamy linijki:
Code:
<!-- Quests -->
<action actionid="2000" event="script" value="quests/system.lua"/>
<action actionid="2001" event="script" value="quests/system.lua"/>
<action uniqueid="30015" event="script" value="quests/annihilator.lua"/>
Code:
<!-- Old quest system-->
<action itemid="1740" event="script" value="quests/oldquestsystem.lua"/>
<action fromid="1747" toid="1749" event="script" value="quests/oldquestsystem.lua"/>
Code:
local annihilatorReward = {1990, 2400, 2431, 2494}
function onUse (cid, item, fromPosition, itemEx, toPosition)
if item.uid > 1000 and item.uid < 10000 then
local itemWeight = getItemWeightById(item.uid, 1, FALSE)
local playerCap = getPlayerFreeCap(cid)
if isInArray(annihilatorReward, item.uid) == TRUE then
if getPlayerStorageValue(cid, 30015) == -1 then
if playerCap >= itemWeight then
if item.uid == 1990 then
local container = doPlayerAddItem(cid, 1990, 1)
doAddContainerItem(container, 2326, 1)
else
doPlayerAddItem(cid, item.uid, 1)
end
doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, 'You have found a ' .. getItemNameById(item.uid) .. '.')
setPlayerStorageValue(cid, 30015, 1)
else
doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, 'You have found a ' .. getItemNameById(item.uid) .. ' weighing ' .. itemWeight .. ' oz it's too heavy.')
end
else
doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, "It is empty.")
end
elseif getPlayerStorageValue(cid, item.uid) == -1 then
if playerCap >= itemWeight then
doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, 'You have found a ' .. getItemNameById(item.uid) .. '.')
doPlayerAddItem(cid, item.uid, 1)
setPlayerStorageValue(cid, item.uid, 1)
else
doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, 'You have found a ' .. getItemNameById(item.uid) .. ' weighing ' .. itemWeight .. ' oz it's too heavy.')
end
else
doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, "It is empty.")
end
else
return false
end
return true
end
Uwaga! Sposob deklaracji skryptu w actions dla wersji STARSZEJ niz 0.3.2 jest INNY. Jezeli uzywasz starszej wersji to Twoj wpis powinien wygladac tak:
Code:
<!-- Old quest system-->
<action itemid="1740" script="quests/oldquestsystem.lua"/>
<action fromid="1747" toid="1749" script="quests/oldquestsystem.lua"/>
Q: Przeskanowalem swoj serwer, i znalazlo mi trojan "Win32.Delf". Czy to cos groznego?
A: Win32.Delf nie jest grozny. Wiecej w tym temacie:
http://tibia.net.pl/silniki/24778-win32-delf-wirus-trojan-key-logger-nie.html
-
Q: Gdzie znajde RL addon NPC?
A: Udostepnilem go prosto ze swojego serwera, o tutaj:
http://tibia.net.pl/npc/89531-tfs-0-3-uber-kompletny-addon-npc.html
-
Q: A gdzie znajde 100% RL ots lub 100% RL mapke?
A: Nie istnieje. A gwarantuje, ze nawet jakby ktos ja mial, nie oddalby jej za darmo. Na te chwile najlepsza jest jednak Narozia, wydana na otland.net.
-
Q: Jak uruchamiam silnik, wyskakuje blad "FATAL ERROR - Unknown map node". Co zrobic?
A: Ten blad oznacza, ze na mapie nie ma miast, lub jest za malo, ewentualnie ze jest cos z nimi nie tak (wiec np. /t nie bedzie dzialac). Zeby go poprawic nalezy poprostu dodac pare. Aby szybko wywolac okno zarzadzania miastami w RME, nacisnij CTRL+T.
-
Q: Chcac zalogowac si? na serwer, wyskakuje mi blad "Wrong temple position". Co zrobic aby moc sie zalogowac?
A: Ten blad oznacza, jak to ladnie widac, zla wartosc wspolrzednych okreslajacych polozenie gracza na mapie :>. Czesto spowodowany jest zlym ustawieniem pozycji startowej gracza w pliku konfiguracyjnym config.lua. Aby naprawic ten blad musimy wejsc w PhpMyAdmin a nastepnie w tabele "players". Potem wybieramy postac na ktorej wystapil ten blad, i zmieniamy wspolrzedne (posX, posY, posZ) na prawidlowe.
-
Q: Podczas logowania wyskakuje lista postaci, ale nie da si? zalogowa?. Co jest ?le?
A: Tutaj jest caly wachlarz powodow przez ktore moze tak sie dziac. Opisze kilka mozliwosci, ktore najczesciej powoduja ow blad:
1. Postac, na ktora chcemy wejsc nie istnieje (wpis jest, a postaci nie ma). Usunietych danych z niczego nie przywrocimy, wiec pozostaje ponowne zalozenie postaci.
2. Blad moze byc spowodowany bledami w odczycie danych z bazy MySQL. W tym celu aktualizujemy WebServa lub XAMPPA (zalezy kto co ma, ale WebServa NIE polecam).
3. Blad moze tkwic w zlej konfiguracji serwera, czy to nie odblokowanych portow w routerze (odsylam do ktoregos podpunktu wyzej) lub zlych informacji w pliku konfiguracyjnym config.lua.
4. XAMPP juz nie bedzie spelnial "wymagan" serwera, wiec trzeba zainstalowac WAMP. WAMP to sa 4 aplikacje, ktore zawiera XAMPP, ale oczywiscie instalowane oddzielnie. Zasadnicza roznica jest taka, ze ciezko wplynac na poszczegolne komponenty XAMPPa typu aktualizacja. W separacji bardzo latwo uaktualnimy kazdy z elementow. Najlepszy tutorial o WAMPie znajduje sie tutaj:
Sam jestem w trakcie zabawy w WAMP, jest to bardzo dobre rozwiazanie, aczkolwiek trzeba miec troche oleju w glowie.
5. Jezeli problem nie zostal rozwiazany proponuje napisac tutaj na forum, wraz z opisanymi okolicznosciami bledu.
-
Q: U?ywam TFS i nie dzia?aja mi czary - trzeba si? ich nauczyc. Co zrobic aby dzialaly bez nauki?
A: Prawdopodobnie uzywasz starszego TFSa. W nowszym wartosci needlearn zostaly juz zamienione na 0. Ale przejdzmy do rzeczy. W pliku spells.xml mamy parametr needlearn="1", ktory, swiadczas o wartosci "1", wskazuje, ze czaru trzeba sie nauczyc. Rozwiazaniem jest zamiana jedynki na zero. Ale tych wartosci jest ch.. yy bardzo duzo! Na to tez jest sposob. Sciagamy program Notepad++ (program ten to jest must have dla programistow, dla skrypterow zarowno poczatkujacych jak i zaawansowanych):
Dobra, mamy juz program. Otwieramy nim plik spells.xml, a nastepnie przyciskamy kombinacje klawiszy CTRL+F. Wybieramy druga karte ("Zamien"). W gornym polu tekstowym wpisujemy fraze ktora chcemy zmienic w calym skrypcie, a wiec needlearn="1", natomiast w dolnim okienku wpisujemy fraze, na ktora zostanie zamieniona pierwsza, wiec needlearn="0". Po wszystkim naciskamy "zamien wszystkie" i cieszymy sie mozolna praca ktora wykonal za nas w sekunde Notepad++.
Tak jeszcze nawiasem. Radze uwazac i myslec podczas podmiany fraz. Na przyklad nie moge podmienic w tym pliku poprostu "1" na "0", bo inne wartosci zostalyby tez zmienione!
-
Q: Kiedy otwieram plik lua notatnikiem, wyskakuj? mi "krzaki", czyli zamiast "entera" pokazuj? si? prostok?ty.
A: Musisz zrezygnowa? z u?ycia zwyk?ego notatnika. Rozwi?zaniem jest program notepad++, stworzony dla programist?w. Szeregi przydatnych funkcji naprawd? przy?pieszaj? prac? z plikami tekstowymi!
-
Narazie to wszystko. Podkreslam, narazie. Bede sie staral aktualizowac te liste. Na wypadek przekroczenia limitu 15000 znakow/post zarezerwuje sobie kolejny post, wiec prosze was nie traktowac go jako "doublepost".
Pozdrawiam,
Hermes
Last edited: