Quomak
Senior User
- Joined
- Jul 15, 2010
- Messages
- 631
- Reaction score
- 40
- Age
- 10
Jak Edytowa? Clienta Tibii? To pytanie dr?czy wielu u?ytkownik?w, ja Dam wam teraz na nie Odpowied?
1.IP
2.BUTTONY
3.SPR i DAT
4.LINKI
1. Ip - Jak i niekt?re informacje z tego poradnika mo?ecie ustawi? sobie za pomoca,
Lecz dla innych plikow-spr i dat jest inaczej-opisze co nale?y robic by je edytowac.
2.Buttony
Aby edytowa? Buttony nale?y u?yc Hex Edytora.
Otwieramy Clienta Za Pomoca Hex Edytora Powinno wyjsc co? takiego:
Nastepnie Wciskamy Konfiguracj? klawiszy CTRL+F, potem wpisujemy tekst kt?ry chcemy zmieni? np. Access Account
Po wpisaniu zamieniamy "Text----->Hex"
Nale?y zwr?ci? uwag? na liczb? znak?w gdy mamy ich za ma?o nale?y wstawi? za ka?dy symbol "00"
Np:
Access Account ------ 14
\
\
Ro?nica 3="00 00 00"
/
/
Zaloguj sie ----------- 11
Je?eli zdania w Hexie najd? na siebie mo?ecie liczy? si? z Debugami i Problemami.
3.Spr I Dat:
A) SPR
Spirites - Plik zawieraj?cy wszystkie grafiki zawarte (wy?wietlane) w Cliencie.
Jak edytowa? Spr?
Naj?atwiej u?y? programu do tego przeznaczonego (spis program?w do edycji clienta Tibii dodam na ko?cu)
Najcz??ciej programy te zawieraj? guzik "Extract", po wci?ni?ciu wypakowuje on pliki do "w?asnor?cznie" stworzonego Folderu, Pliku, niekt?re otwieraj? grafik? w oknie programu.
Zasadniczo wygl?da to tak:
Pliki kt?re wypakowano w ten spos?b mozna edytowa? za pomoc? dowolnego programu graficznego (Nawet Paint).
Po edycji nale?y klikn?? na cz?sto wyst?puj?cy guzik "Compile"
UWAGA! Istnieje mo?liwo??, ?e plik spr b?dzie mia? nazw? programu np:
Break.Spr, Nox.spr w takim wypadku nale?y zmieni? nazw? pliku na Tibia.spr.
B)DAT
Edytowali?my Grafiki, Czas na Dat!
Load - Opcja s?u?y do edycji plik?w .dat (SPR MUSI ZNAJDOWA? SI? W TYM SAMYM KATALOGU)
Save - pozwala zapisa? zmiany dokonane w naszym pliku[/U]
Na g?rze okna znajduj? si? prze??czniki pomi?dzy r??nymi informacjami znajduj?cymi si? w pliku tibia.dat. Na pierwszej stronie znajdziemy informacje o ilo?ci przedmiot?w danego typu oraz o wersji pliku.
Ta wersja jest wysy?ana w momencie logowania na serwer gry zatem zmieniaj?c j? nie zalogujemy si? na oryginalne serwery tibii.
Mo?emy tak?e zmieni? j? i dodaj?c odpowiedni kod do ?r?de? Opentibii wymusi? u?ywanie naszego tibia.dat do zalogowania.
Add - dodaje nowy przedmiot w zale?no?ci od wybranej karty mo?emy dodawa? potwory, efekty, wystrza?y i przedmioty.
Edit - Pozwala zmienia? w?a?ciwo?ci
Width i Height - (Wys. i Szer.)
Blend - to ilo?? obrazk?w kt?re zostan? na siebie na?o?one.
X/Y/Z - repeat okre?la ilo?? zestaw?w r??nych obrazk?w kt?re b?d? wy?wietlane w zale?no?ci od po?o?enia.
Animation - to ilo?? klatek w animacji
Sprites - to lista obrazk?w.
Jedynym przyciskiem o niejasnym dzia?aniu mo?e by? "n-add".
W rzeczywisto?ci jest to bardzo przydatna funkcja dla os?b tworz?cych tibia.dat pod ots-y.
Aby uzyska? otch?a? maj?c? kolejne obrazki od 136 do 151 w g?rne pole wpisujemy 136, w pole obok przycisku 16(ilo?? kolejnych obrazk?w) i po naci?ni?ciu mamy gotowy przedmiot, je?li obrazki by?y we w?a?ciwej kolejno?ci.
Changes speed - ustawia pr?dko?? chodzenia po danym terenie. Atrybut obowi?zkowy dla wszelkich pod??g - je?li nie mo?na po nich chodzi? warto?? powinna wynie?? 0.
Ground Item - czy przedmiot jest pod?og?.
On Top - okre?la zachowanie przedmiotu wzgl?dem innych przedmiot?w dzi?ki czemu wy?wietlane s? zawsze nad innymi przedmiotami b?d? pod nimi.
Stackable - czyli po prostu grupowanie. W?a?ciwo?? takich przedmiot?w jak z?oto czy strza?y.
Corpose - czy przedmiot jest cia?em.
Usable - je?li zaznaczone przedmiot b?dzie posiada? opcj? "use with" zamiast zwyk?ego "use".
Rune - czy przedmiot jest run?. Odpowiada tylko za wy?wietlanie informacji o ?adunkach.
Writeable/Readable - w?a?ciwo?? notatek i ksi??ek, parametr to maksymalna ilo?? znak?w.
Fluid container - przedmiot w kt?rym mo?na trzyma? ciecze.
Splash - plama na pod?odze.
Blocking - nie mo?na wej?? na ten przedmiot.
Not Movable - nie mo?na przesun?? przedmiotu.
Light source - ?r?d?o ?wiat?a. Aby wybra? kolor klikamy na aktualny.
Blocking for missiles - czy mo?na schowa? si? za nim przed r??nymi atakami takimi jak runy czy pociski.
Blocking for pathfinder - czy chodzenie myszk? b?dzie omija?o te przedmioty.
W?a?ciwo?? parceli, ale tak?e field?w oraz schod?w.
Pickable - mo?na zabra? do plecaka.
Hangable - mo?na powiesi? na ?cianie
Horizontal/Vertical wall - informacja o tym czy ?ciana jest pionowa czy pozioma. Dzi?ki tej w?a?ciwo?ci przedmioty s? wieszane w poprawnym kierunku.
Rotatable - czy przedmiot mo?na obr?ci?.
Offset position - przesuni?cie przedmiotu wzgl?dem prawego dolnego rogu. Mo?na to zauwa?y? np. u graczy, gdzie obie warto?ci wynosz? 8.
Floor change - dzia?anie nie jest do ko?ca znane. Wi?kszo?? schod?w w d?? oraz dziur ma t? w?a?ciwo??.
Has Height - okre?la przesuni?cie przedmiot?w k?adzionych na nim. Przyk?adem s? parcel.
[r ]Animation when idle[/B] - w?a?ciwo?? potwor?w takich jak slime, kt?re podczas stania zmieniaj? swoje obrazki.
Minimap color - kolor jaki przedmiot zostawia na minimapce.
Help id - okre?la informacje wy?wietlan? dla przedmiotu po u?yciu "Client help". W?tpi? by komu? by?o to potrzebne.
Container - czyli pojemnik. Zamienia "use" na "open".
Podziekowania:
LISTA NARZ?DZI DZI?KI UPRZEJMO?CI TNP [[[[[KLIK]]]]]
Screeny: Google Company
Informacje: Glowa Oraz: TNP, OTSoft.
Szczegolne podziekowania:
[USER]Matre[/USER], [USER]Constantine[/USER], [USER]Vxr[/USER]
Pozdrawiam Quomak
@UWAGA
OD TERAZ PORADNIK TAK?E W VER. DO POBRANIA
Zapraszam do Pobierania, Oceniania i Komentowania