Hanzo
Advanced User
- Joined
- Jul 21, 2012
- Messages
- 193
- Reaction score
- 16
Witam!
Zrobi?em tutorial jak tworzy? sprity, gdy? kilka os?b mnie o to prosi?o.Tak „sprite”, bo to nie pixelart. Zaczn? od podstaw i sko?czy tylko si? na zwyk?ym prostym mieczyku.
1. Przygotowanie
Jak wiadomo (lub i nie) ka?dy przedmiot w tibii ma rozmiar 32x32 pixeli. Otw?rzcie mspaint>Ctrl+e>ustawcie 32x32. Kto? wam zatruwa? umys?y o r??owo-fioletowym tle? Ono jest potrzebne tylko wtedy , gdy wasz sprit jest dodawany do gry. Nie musicie na nim robi?, bo sprite tylko si? ?le prezentuje.
2. Unikamy b??d?w – podstawy w cieniowianu.
S? tu przyk?ady „cieniowa?”, kt?re nadaj? przedmiotom niezwykle ?a?osny wygl?d. Wyr??niamy tzw. pillow shading, gradient, itp.
Tak si? to robi! ?wiat?o powinno pada? z p??nocnego-zachodu (w tibijskich spriteach). Nie zapominamy o odbitym ?wietle.
Cz?sto jak co? tworzymy mo?na wyr??ni? pierwszy, drugi plan itp. To, co dalej przewa?nie przyciemniamy, natomiast to, co bli?ej ma ?ywsze/ja?niejsze kolory.
Wa?ne: Ka?dy przedmiot inaczej mo?e odbija? ?wiat?o , mie? inny kontrast (np. metal a drewno). Nie cieniujemy ci?gle tak samo, bo wyjdzie brzydko.
Musicie te? pami?ta? o tzw. AA (anty-aliasing), kt?re wyg?adza kraw?dzie lub daje ?agodne przej?cie mi?dzy kolorami. Opanowanie tego b?dzi? jedn? z najtrudniejszych rzeczy, ale p??niej jest ?atwiej i ?atwiej!
3. Kontur-outline
Nie rozpisz? si? tu za du?o.
Nie robi? zbyt prostych przedmiot?w i radz? unika? „szarpanek” w liniach.
4. Chc? zrobi? sprite, mo?e jaki? mieczyk? – przyk?ady cieniowania ostrzy
5. Poka?esz jak zrobi? ca?y miecz – krok po kroku? Jasne
Najlepiej zacz?? od ko?c?wki ostrza. Tylko nie robi? go kwadratowego! Przecie? czeba czasami pchn?? miecz jakiemu? trolowi w plecy, co nie?
Przed?u?amy ostrze i zaczynamy r?koje?? . Pro?cizna.
Tylko nie robi? za chude, bo to nie patyk je. No i nie za ma?e, trzeba mie? za co z?apa?. Czy? nie?
Kontur prawie sko?czony. Zmieniacie ostrze wg gustu, dodajecie detale itp.
Wype?niamy kolorami i zaznaczamy cienie. Tylko prosz?, bez takich, po kt?rych oczopl?su mo?na dosta?.
Zaczynamy rozja?nia? tam gdzie trzeba.
Wszystko starannie balansujemy, dodajemy AA. To koniec.
Proces i efekt finalny:
6. Inne przyk?ady zwyk?ych mieczy
7. Zako?czenie
My?l?, ?e przekaza?em podstawy w wykonywaniu sprite?w, ale nadal wiele sztuczek zosta?o do odkrycia i metod do nauczenia. Je?li jaka? wi?ksza liczba os?b b?dzie chcia?a to mog? zrobi? wi?cej tutoriali (np. dob?r palety, jak zrobi? moba w perspektywie itp). Mam nadziej?, ?e sta?o si? to dla was ?atwe jak zdobycie telefonu dziewczyny .
Pami?ta?! Tw?j umys? jest jak spadochron, tylko otwarty jest u?yteczny.
Pyta?, komentowa?, pokazywa? swoje wytwory.
Zastrzegam sobie prawo do tutoriala i moich grafik w nim zawartych. Zezwalam na kopiowanie na inne fora , je?li wyra?? zgod?.
Zrobi?em tutorial jak tworzy? sprity, gdy? kilka os?b mnie o to prosi?o.Tak „sprite”, bo to nie pixelart. Zaczn? od podstaw i sko?czy tylko si? na zwyk?ym prostym mieczyku.
1. Przygotowanie
Jak wiadomo (lub i nie) ka?dy przedmiot w tibii ma rozmiar 32x32 pixeli. Otw?rzcie mspaint>Ctrl+e>ustawcie 32x32. Kto? wam zatruwa? umys?y o r??owo-fioletowym tle? Ono jest potrzebne tylko wtedy , gdy wasz sprit jest dodawany do gry. Nie musicie na nim robi?, bo sprite tylko si? ?le prezentuje.
2. Unikamy b??d?w – podstawy w cieniowianu.
S? tu przyk?ady „cieniowa?”, kt?re nadaj? przedmiotom niezwykle ?a?osny wygl?d. Wyr??niamy tzw. pillow shading, gradient, itp.
Tak si? to robi! ?wiat?o powinno pada? z p??nocnego-zachodu (w tibijskich spriteach). Nie zapominamy o odbitym ?wietle.
Cz?sto jak co? tworzymy mo?na wyr??ni? pierwszy, drugi plan itp. To, co dalej przewa?nie przyciemniamy, natomiast to, co bli?ej ma ?ywsze/ja?niejsze kolory.
Wa?ne: Ka?dy przedmiot inaczej mo?e odbija? ?wiat?o , mie? inny kontrast (np. metal a drewno). Nie cieniujemy ci?gle tak samo, bo wyjdzie brzydko.
Musicie te? pami?ta? o tzw. AA (anty-aliasing), kt?re wyg?adza kraw?dzie lub daje ?agodne przej?cie mi?dzy kolorami. Opanowanie tego b?dzi? jedn? z najtrudniejszych rzeczy, ale p??niej jest ?atwiej i ?atwiej!
3. Kontur-outline
Nie rozpisz? si? tu za du?o.
Nie robi? zbyt prostych przedmiot?w i radz? unika? „szarpanek” w liniach.
4. Chc? zrobi? sprite, mo?e jaki? mieczyk? – przyk?ady cieniowania ostrzy
5. Poka?esz jak zrobi? ca?y miecz – krok po kroku? Jasne
Najlepiej zacz?? od ko?c?wki ostrza. Tylko nie robi? go kwadratowego! Przecie? czeba czasami pchn?? miecz jakiemu? trolowi w plecy, co nie?
Przed?u?amy ostrze i zaczynamy r?koje?? . Pro?cizna.
Tylko nie robi? za chude, bo to nie patyk je. No i nie za ma?e, trzeba mie? za co z?apa?. Czy? nie?
Kontur prawie sko?czony. Zmieniacie ostrze wg gustu, dodajecie detale itp.
Wype?niamy kolorami i zaznaczamy cienie. Tylko prosz?, bez takich, po kt?rych oczopl?su mo?na dosta?.
Zaczynamy rozja?nia? tam gdzie trzeba.
Wszystko starannie balansujemy, dodajemy AA. To koniec.
Proces i efekt finalny:
6. Inne przyk?ady zwyk?ych mieczy
7. Zako?czenie
My?l?, ?e przekaza?em podstawy w wykonywaniu sprite?w, ale nadal wiele sztuczek zosta?o do odkrycia i metod do nauczenia. Je?li jaka? wi?ksza liczba os?b b?dzie chcia?a to mog? zrobi? wi?cej tutoriali (np. dob?r palety, jak zrobi? moba w perspektywie itp). Mam nadziej?, ?e sta?o si? to dla was ?atwe jak zdobycie telefonu dziewczyny .
Pami?ta?! Tw?j umys? jest jak spadochron, tylko otwarty jest u?yteczny.
Pyta?, komentowa?, pokazywa? swoje wytwory.
Zastrzegam sobie prawo do tutoriala i moich grafik w nim zawartych. Zezwalam na kopiowanie na inne fora , je?li wyra?? zgod?.