new sell
Active User
- Dołączył
- Marzec 25, 2015
- Posty
- 112
- Liczba reakcji
- 4
#1
Witam. Pisze poradnik dla os?b kompletnie zielonych w tworzeniu ots. Jest to cz??? pierwsza poradnika reszt? b?d? pisa? w wolnym czasie. W Tym poradniku znajdziecie podstawy do tworzenia ots typu : jakie s? potrzebne j?zyki programowania do realizacji projektu ots 8.60,co b?dzie ci potrzebne do postawienia ots, oraz jakie programy b?dziesz musia? mie?. Wi?c zaczynamy ;d
1
Do tworzenia ots b?d? ci potrzebne j?zyki programowania. Tymi j?zykami s? Lua(niezb?dny) , C++, XML, PHP. Dajmy przyk?ad skryptu w j?zyku lua (funkcje sa wypisane w innych poradnikach)
[LUA]local coins = {
[ITEM_GOLD_COIN] = {
to = ITEM_PLATINUM_COIN, effect = TEXTCOLOR_YELLOW
},
[ITEM_PLATINUM_COIN] = {
from = ITEM_GOLD_COIN, to = ITEM_CRYSTAL_COIN, effect = TEXTCOLOR_LIGHTBLUE
},
[ITEM_CRYSTAL_COIN] = {
from = ITEM_PLATINUM_COIN, to = ITEM_SCARAB_COIN, effect = TEXTCOLOR_TEAL
},
[ITEM_SCARAB_COIN] = {
from = ITEM_CRYSTAL_COIN, effect = TEXTCOLOR_YELLOW
}
}
function onUse(cid, item, fromPosition, itemEx, toPosition)
if(getPlayerFlagValue(cid, PLAYERFLAG_CANNOTPICKUPITEM)) then
return false
end
local coin = coins[item.itemid]
if(not coin) then
return false
end
if(coin.to ~= nil and item.type == ITEMCOUNT_MAX) then
doChangeTypeItem(item.uid, item.type - item.type)
doPlayerAddItem(cid, coin.to, 1)
doSendAnimatedText(fromPosition, "$$$", coins[coin.to].effect)
elseif(coin.from ~= nil) then
doChangeTypeItem(item.uid, item.type - 1)
doPlayerAddItem(cid, coin.from, ITEMCOUNT_MAX)
doSendAnimatedText(fromPosition, "$$$", coins[coin.from].effect)
end
return true
end
[/LUA]
Jest to prosty skrypt na zamian? cc u?ywany prawie na ka?dym ots 8.60. J?zyku php uzwajamy miedzy innymi w bazie danych php my admin ale to bedzie w dalszej cz??ci poradnika, J?zyk C++ u?ywany jest w source ale to tez b?dzie w nast?pnej cz??ci poradnika
2
Do odpalenia ots potrzebny ci b?dzie silnik. Silnik mo?na pobra? z r??nych for, przy pobieraniu silnika warto zwr?ci? na jego wersj? na tibi? 8.60 najlepszy jest "The Forgotten Server v 0.4" mo?na r?wnie? skompilowa? sobie silnik z odpowiedniego trunka ale to te? b?dzie w nast?pnej cz??ci poradnika.
3
Programy kt?re b?d? ci potrzebne do edycji skrypt?w. Najlepszym programem do edycji skrypt?w LUA jest zwykly notatnik po prostu klikasz na plik lua i otw?rz za pomoc? notatnik/notepad (po angielsku), Kolejnym programem kt?ry b?dzie ci potrzebny jest to xampp lub sqlite. Te programy slu?a do edycji bazy danych o bazie danych powiem wi?cej w nast?pnej cz??ci.
No to tyle jak na razie. Czekam na hejty oraz dobre komentarze Nast?pny poradnik napisze jak czas tylko pozwoli