Miki
HardcorowyKoksu
- Joined
- Jun 27, 2008
- Messages
- 1,302
- Reaction score
- 226
- Age
- 30
Witam.
Na pocz?tek chcia?em zaznaczy? ?e poradnik zrobi?em sam i zastrzegam sobie prawo do wystawiania go na innych forach. Je?eli b?dziesz chcia? go gdziekolwiek wystawi? zapytaj si? mnie o pozwolenie.
Poradnik ten b?dzie jak zrobi? czar z wielokrotnym efektem.
UWAGA! Je?eli nie umiesz robi? pojedynczych czar?w zajrzyj
Wi?c zaczynamy:
1.Ca?o?? czaru:
2.Cz??? pierwsza lolcal combat:
W zale?no?ci ilu stopniowy chcesz wykona? czar tyle razy musisz zrobi cz??? skryptu
Zauwa?y?e? pewnie i? m?j skrypt sk?ada si? z 6 cz??ci i kodzie powy?szym jest cyfra 1 gdy? to jest pierwszy typ obra?e?, pierwszy efekt czaru i pierwsze ustawienia wed?ug magicznego levela gdy robisz czar sk?adaj?cy sie np. z 2 efekt?w muszisz zamiast 1 w kodzie powy?ej wpisa? 2 ?eby skrypt dzia?a? gdy robisz 3 i wi?cej efektowy czar po prostu wpisujesz kolejn? liczb?
3. Zasi?g czaru:
przy ka?dym zasi?gu czaru masz napisane
gdy robisz wielo-efektywny czar musisz pisac przy arr cyferk? zaczynaj?c od 1 ko?cz?c na liczbie kt?ra jest odpowiednia do ilo?ci efekt?w
4.Przypisywanie efekt?w do zasi?gu:
Gdy chcemy ?eby nasz czar dzia?a? poprawnie musimy przypisa? efekt kt?ry wcze?niej zrobili?my do zasi?gu wi?c:
W zale?no?ci ile jest efekt?w tyle musi byc linijek w odpowiednio przypisanym efektem i zasi?giem tj. nasz pierwszy efekt combat1 jest przypisany do pierwszego zasi?gu arr 1 = { w linijce
5.localcombatarea:
tutaj wpisujemy cyfry w nawiasach przy combat i area takie same przyk?adowo
p??niej druga linijka pod spodem:
i tyle linijek ile efekt?w
6.Tutaj czynnnik g??biej nie poznany przeze mnie:
to s? ko?cowe ??czenia mi?dzy efektem a zasi?giem czaru tutaj poprostu robimy tyle linijek tego kodu
ile mamy wy?ej wymienionych efekt?w i zasi?g?w tyle ?e zmieniamy zawsz? liczb? z 1 na nast?pn? przy ka?dym wyrazie
7. Parametry lokalne czyli:
Tutaj tak?e wpisujemy tyle razy ten kod
ile mamy efekt?w przy tym zmieniaj?c tylko liczb?
8.Ustawienia op??nienia:
W tej cz?sci kodu ustawiamy op??nienie czyli ile po pierwszym efekcie ma by? drugi i ile po drugim trzeci itd.
zamiast 0 wpisujemy dowoln? liczb? (1000ms = 1sek)
Gratuluj? wykona?e? w?a?nie wielokrotny czar. :]
Prosz? o komentarze i o ewentualne poprawki gdy? jest to m?j pierwszy poradnik. Dzi?kuje za przeczytanie i pozdrawiam Miki2020
Na pocz?tek chcia?em zaznaczy? ?e poradnik zrobi?em sam i zastrzegam sobie prawo do wystawiania go na innych forach. Je?eli b?dziesz chcia? go gdziekolwiek wystawi? zapytaj si? mnie o pozwolenie.
Poradnik ten b?dzie jak zrobi? czar z wielokrotnym efektem.
UWAGA! Je?eli nie umiesz robi? pojedynczych czar?w zajrzyj
Wi?c zaczynamy:
1.Ca?o?? czaru:
Code:
--Made by Miki--
combat1 = createCombatObject()
setCombatParam(combat1, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat1, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_POFF)
setCombatFormula(combat1, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat2 = createCombatObject()
setCombatParam(combat2, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat2, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_POISONAREA)
setCombatFormula(combat2, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat3 = createCombatObject()
setCombatParam(combat3, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat3, COMBAT_PARAM_EFFECT, 53)
setCombatFormula(combat3, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat4 = createCombatObject()
setCombatParam(combat4, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat4, COMBAT_PARAM_EFFECT, 52)
setCombatFormula(combat4, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat5 = createCombatObject()
setCombatParam(combat5, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat5, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_MORTAREA)
setCombatFormula(combat5, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat6 = createCombatObject()
setCombatParam(combat6, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat6, COMBAT_PARAM_EFFECT, 49)
setCombatFormula(combat6, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
arr1 = {
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 3, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
}
arr2 = {
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 1, 2, 1, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
}
arr3 = {
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 2, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
}
arr4 = {
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0},
{0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0},
{0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0},
{0, 0, 1, 0, 0, 2, 0, 0, 1, 0, 0},
{0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0},
{0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0},
{0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
}
arr5 = {
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 2, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
}
arr6 = {
{1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 2, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1},
{1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1},
}
local area1 = createCombatArea(arr1)
local area2 = createCombatArea(arr2)
local area3 = createCombatArea(arr3)
local area4 = createCombatArea(arr4)
local area5 = createCombatArea(arr5)
local area6 = createCombatArea(arr6)
setCombatArea(combat1, area1)
setCombatArea(combat2, area2)
setCombatArea(combat3, area3)
setCombatArea(combat4, area4)
setCombatArea(combat5, area5)
setCombatArea(combat6, area6)
local function onCastSpell1(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat1, parameters.var)
end
local function onCastSpell2(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat2, parameters.var)
end
local function onCastSpell3(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat3, parameters.var)
end
local function onCastSpell4(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat4, parameters.var)
end
local function onCastSpell5(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat5, parameters.var)
end
local function onCastSpell6(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat6, parameters.var)
end
function onCastSpell(cid, var)
local parameters = { cid = cid, var = var, combat2 = combat2, combat1 = combat1, combat3 = combat3, combat4 = combat4, combat5 = combat5, combat6 = combat6 }
addEvent(onCastSpell1, 0, parameters)
addEvent(onCastSpell2, 0, parameters)
addEvent(onCastSpell3, 0, parameters)
addEvent(onCastSpell4, 0, parameters)
addEvent(onCastSpell5, 0, parameters)
addEvent(onCastSpell6, 0, parameters)
end
2.Cz??? pierwsza lolcal combat:
Code:
combat1 = createCombatObject()
setCombatParam(combat1, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat1, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_POFF)
setCombatFormula(combat1, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat2 = createCombatObject()
setCombatParam(combat2, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat2, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_POISONAREA)
setCombatFormula(combat2, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat3 = createCombatObject()
setCombatParam(combat3, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat3, COMBAT_PARAM_EFFECT, 53)
setCombatFormula(combat3, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat4 = createCombatObject()
setCombatParam(combat4, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat4, COMBAT_PARAM_EFFECT, 52)
setCombatFormula(combat4, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat5 = createCombatObject()
setCombatParam(combat5, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat5, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_MORTAREA)
setCombatFormula(combat5, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
combat6 = createCombatObject()
setCombatParam(combat6, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat6, COMBAT_PARAM_EFFECT, 49)
setCombatFormula(combat6, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
Code:
combat1 = createCombatObject()
setCombatParam(combat1, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat1, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_POFF)
setCombatFormula(combat1, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -200, -1.6, -200)
3. Zasi?g czaru:
przy ka?dym zasi?gu czaru masz napisane
Code:
arr = {
4.Przypisywanie efekt?w do zasi?gu:
Gdy chcemy ?eby nasz czar dzia?a? poprawnie musimy przypisa? efekt kt?ry wcze?niej zrobili?my do zasi?gu wi?c:
Code:
local area1 = createCombatArea(arr1)
local area2 = createCombatArea(arr2)
local area3 = createCombatArea(arr3)
local area4 = createCombatArea(arr4)
local area5 = createCombatArea(arr5)
local area6 = createCombatArea(arr6)
Code:
local area1 = createCombatArea(arr1)
5.localcombatarea:
Code:
setCombatArea(combat1, area1)
setCombatArea(combat2, area2)
setCombatArea(combat3, area3)
setCombatArea(combat4, area4)
setCombatArea(combat5, area5)
setCombatArea(combat6, area6)
Code:
setCombatArea(combat1, area1)
Code:
setCombatArea(combat2, area2)
6.Tutaj czynnnik g??biej nie poznany przeze mnie:
Code:
local function onCastSpell1(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat1, parameters.var)
end
local function onCastSpell2(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat2, parameters.var)
end
local function onCastSpell3(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat3, parameters.var)
end
local function onCastSpell4(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat4, parameters.var)
end
local function onCastSpell5(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat5, parameters.var)
end
local function onCastSpell6(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat6, parameters.var)
end
Code:
local function onCastSpell1(parameters)
doCombat(parameters.cid, parameters.combat1, parameters.var)
end
7. Parametry lokalne czyli:
Code:
function onCastSpell(cid, var)
local parameters = { cid = cid, var = var, combat2 = combat2, combat1 = combat1, combat3 = combat3, combat4 = combat4, combat5 = combat5, combat6 = combat6 }
Code:
combat1 = combat1,
8.Ustawienia op??nienia:
W tej cz?sci kodu ustawiamy op??nienie czyli ile po pierwszym efekcie ma by? drugi i ile po drugim trzeci itd.
Code:
addEvent(onCastSpell1, [COLOR="Magenta"]0[/COLOR], parameters)
addEvent(onCastSpell2, 200, parameters)
addEvent(onCastSpell3, 400, parameters)
addEvent(onCastSpell4, 800, parameters)
addEvent(onCastSpell5, 1000, parameters)
addEvent(onCastSpell6, 1200, parameters)
end
Gratuluj? wykona?e? w?a?nie wielokrotny czar. :]
Prosz? o komentarze i o ewentualne poprawki gdy? jest to m?j pierwszy poradnik. Dzi?kuje za przeczytanie i pozdrawiam Miki2020
Last edited: