What's new

-Łatwy [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 1/2!

Xayan

Senior User
Joined
Jul 4, 2009
Messages
2,608
Reaction score
390
Age
28
Witam,
Jako, ?e jeszcze nie ma takiego poradnika, to postanowi?em go napisa?.

Actions
Je?eli czego? u?yjemy, co? si? stanie.

onUse
Po prostu - u?ywamy danego itemu i co? si? dzieje.
Przyk?ad:
Code:
function onUse(cid, item, fromPosition, itemEx, toPosition)
	doPlayerSendTextMessage(cid, 4, "Wlasnie uzyles tego itemu! GZ! :D")
	return TRUE
end
Skrypt informuje nas, gdy u?yjemy danego itemu.

Talkactions
Skrypt zostanie uruchomiony, je?li co? powiemy.

onSay
M?wimy co? i co? si? dzieje :)
Przyk?ad:
Code:
onSay(cid, words, param, channel)
	doPlayerSendTextMessage(cid, 4, "Nie przeklinaj!")
	doCreatureAddHealth(cid, -200)
	return TRUE
end
Prosty system cenzury. Wysy?a graczowi upomnienie oraz zabiera 200 hp.

GlobalEvents
Co jaki? czas co? si? dzieje.

onThink
Uruchamiamy silnik i co dany czas wykonywany jest skrypt.
Przyk?ad:
Code:
onThink(interval, lastExecution)
	doBroadcastMessage("Juz teraz kup najlepsze itemy! Odwiedz SMS Shop na naszej stronie!")
	return TRUE
end
Skrypt reklamuje nasz SMS Shop ;)

Movements
Skrypty zwi?zane z ruchem postaci.

onStepIn
Skrypt jest wykonywany, je?eli wejdziemy na dan? kratk?.
Przyk?ad:
Code:
onStepIn(cid, item, position, fromPosition)
	doCreateItem(2005, 1, position)
	return TRUE
end
Je?eli gracz wejdzie na dan? pod?og?, pojawi si? pod nim item, w tym wypadku wiadro.

onStepOut
Skrypt jest wykonywany, je?eli zejdziemy z danej kratki.
Przyk?ad:
Code:
onStepOut(cid, item, position, fromPosition)
	doCreateItem(2005, 1, fromPosition)
	return TRUE
end
Je?eli gracz zejdzie z danej pod?ogi, za nim pojawi si? item, tutaj tak?e wiadro :)

onAddItem
Gdy po?o?ymy gdzie? jaki? item, skrypt zostaje uaktywniony.
Przyk?ad:
Code:
onAddItem(moveitem, tileitem, position, cid)
if(moveitem.itemid == 2005) then
	doRemoveItem(moveitem.uid)
	doPlayerAddExp(cid, 100)
end
return TRUE
end
Co ja mam z tym wiadrem ^^ Tym razem, za po?o?enie go na co? dostajemy 100 expa. Ono oczywi?cie znika.

onRemoveItem
Je?li we?miemy co? z ziemi, skrypt zrobi nam niespodziank? :)
Przyk?ad:
Code:
onRemoveItem(item, tile, pos)
	doCreatureAddHealth(cid, -200)
end
Bierzesz co? - skrypt bierze co? tobie, konkretnie 200 hp :p

Link do drugiej cz??ci poradnika: KLIK


No c??, to b?dzie na tyle. Koniec pierwszej cz??ci poradnika. Czekajcie na drug? - opisz? wszystkie CreatureScripts :D
 

Xayan

Senior User
Joined
Jul 4, 2009
Messages
2,608
Reaction score
390
Age
28
Odp: [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 1/2!

Od?wie?am! Czemu nie komentujecie? :(
 

Xayan

Senior User
Joined
Jul 4, 2009
Messages
2,608
Reaction score
390
Age
28
Odp: [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 1/2!

~~RIFRESZ~~
Komentowa?!!!!111 ;(
 

Matis415

Active User
Joined
Oct 6, 2008
Messages
81
Reaction score
4
Odp: [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 1/2!

?adny poradnik ju? napisa?em skrypt z movement OnAddItem ;)
 
Top