Xayan
Senior User
- Joined
- Jul 4, 2009
- Messages
- 2,608
- Reaction score
- 390
- Age
- 28
Witam,
Jako, ?e jeszcze nie ma takiego poradnika, to postanowi?em go napisa?.
Actions
Je?eli czego? u?yjemy, co? si? stanie.
onUse
Po prostu - u?ywamy danego itemu i co? si? dzieje.
Przyk?ad:
Skrypt informuje nas, gdy u?yjemy danego itemu.
Talkactions
Skrypt zostanie uruchomiony, je?li co? powiemy.
onSay
M?wimy co? i co? si? dzieje
Przyk?ad:
Prosty system cenzury. Wysy?a graczowi upomnienie oraz zabiera 200 hp.
GlobalEvents
Co jaki? czas co? si? dzieje.
onThink
Uruchamiamy silnik i co dany czas wykonywany jest skrypt.
Przyk?ad:
Skrypt reklamuje nasz SMS Shop
Movements
Skrypty zwi?zane z ruchem postaci.
onStepIn
Skrypt jest wykonywany, je?eli wejdziemy na dan? kratk?.
Przyk?ad:
Je?eli gracz wejdzie na dan? pod?og?, pojawi si? pod nim item, w tym wypadku wiadro.
onStepOut
Skrypt jest wykonywany, je?eli zejdziemy z danej kratki.
Przyk?ad:
Je?eli gracz zejdzie z danej pod?ogi, za nim pojawi si? item, tutaj tak?e wiadro
onAddItem
Gdy po?o?ymy gdzie? jaki? item, skrypt zostaje uaktywniony.
Przyk?ad:
Co ja mam z tym wiadrem ^^ Tym razem, za po?o?enie go na co? dostajemy 100 expa. Ono oczywi?cie znika.
onRemoveItem
Je?li we?miemy co? z ziemi, skrypt zrobi nam niespodziank?
Przyk?ad:
Bierzesz co? - skrypt bierze co? tobie, konkretnie 200 hp
Link do drugiej cz??ci poradnika: KLIK
No c??, to b?dzie na tyle. Koniec pierwszej cz??ci poradnika. Czekajcie na drug? - opisz? wszystkie CreatureScripts
Jako, ?e jeszcze nie ma takiego poradnika, to postanowi?em go napisa?.
Actions
Je?eli czego? u?yjemy, co? si? stanie.
onUse
Po prostu - u?ywamy danego itemu i co? si? dzieje.
Przyk?ad:
Code:
function onUse(cid, item, fromPosition, itemEx, toPosition)
doPlayerSendTextMessage(cid, 4, "Wlasnie uzyles tego itemu! GZ! :D")
return TRUE
end
Talkactions
Skrypt zostanie uruchomiony, je?li co? powiemy.
onSay
M?wimy co? i co? si? dzieje
Przyk?ad:
Code:
onSay(cid, words, param, channel)
doPlayerSendTextMessage(cid, 4, "Nie przeklinaj!")
doCreatureAddHealth(cid, -200)
return TRUE
end
GlobalEvents
Co jaki? czas co? si? dzieje.
onThink
Uruchamiamy silnik i co dany czas wykonywany jest skrypt.
Przyk?ad:
Code:
onThink(interval, lastExecution)
doBroadcastMessage("Juz teraz kup najlepsze itemy! Odwiedz SMS Shop na naszej stronie!")
return TRUE
end
Movements
Skrypty zwi?zane z ruchem postaci.
onStepIn
Skrypt jest wykonywany, je?eli wejdziemy na dan? kratk?.
Przyk?ad:
Code:
onStepIn(cid, item, position, fromPosition)
doCreateItem(2005, 1, position)
return TRUE
end
onStepOut
Skrypt jest wykonywany, je?eli zejdziemy z danej kratki.
Przyk?ad:
Code:
onStepOut(cid, item, position, fromPosition)
doCreateItem(2005, 1, fromPosition)
return TRUE
end
onAddItem
Gdy po?o?ymy gdzie? jaki? item, skrypt zostaje uaktywniony.
Przyk?ad:
Code:
onAddItem(moveitem, tileitem, position, cid)
if(moveitem.itemid == 2005) then
doRemoveItem(moveitem.uid)
doPlayerAddExp(cid, 100)
end
return TRUE
end
onRemoveItem
Je?li we?miemy co? z ziemi, skrypt zrobi nam niespodziank?
Przyk?ad:
Code:
onRemoveItem(item, tile, pos)
doCreatureAddHealth(cid, -200)
end
Link do drugiej cz??ci poradnika: KLIK
No c??, to b?dzie na tyle. Koniec pierwszej cz??ci poradnika. Czekajcie na drug? - opisz? wszystkie CreatureScripts