• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 27 Paź 2025:
    Idyllia (Optional PvP) Hostera (Open PvP) us_logo Dracobra (Open PvP)

-Łatwy Obja?nienia niekt?rych b??d?w w silnikach.

  • Thread starter Thread starter Rahim
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
R

Rahim

Guest
Witam. Za?o?? si?, ?e ka?dy z was kiedykolwiek mia? problem z skryptem - wyskakuj?cy b??d w konsoli, skrypt si? nie wczytuje. Istnieje kilka typ?w b??d?w wy?wietlanych podczas ?adowania skryptu, je?li jest on wadliwy. Poni?ej przedstawiam wam obja?nienie, co powoduje b??d. Jest to niezmiernie pomocne przy naprawianiu b??d?w.

Zaczynamy.

Kod:
Warning: [Event::loadScript] Can not load script. data/actions/scripts/asdfasasdfasdfsdf.lua
cannot open data/actions/scripts/asdfasasdfasdfsdf.lua: No such file or directory
Jeden z najcz??ciej spotykanych b??d?w. Je?li go widzisz, to oznacza, ?e poda?e? z?? ?cie?k? do skryptu w pliku .xml B??d zniknie, gdy poprawisz linijk? w wspomnianym pliku. W tym przypadku skrypt nie mo?e odnale?? pliku "asdfasasdfasdfsdf.lua"

Kod:
:: Loading actions.xml...Warning: [Event::loadScript] Can not load script. data/
actions/scripts/turniej.lua
data/actions/scripts/turniej.lua:[B]31[/B]: unexpected symbol near ','
Drugi b??d. Pojawia si?, gdy w skrypcie znajduje si? jaki? nieodpowiedni, niepasuj?cy znak (Bardzo cz?sto nielubiana przez wszelkich skryper?w liter?wka). Aby pozby? si? b??dy, nale?y odnale?? w skrypcie linijk?, w kt?rej znajduje si? b??d (Zaznaczy?em pogrubion? czcionk? - aby p?j?? do okre?lonej linijki, w edytorze tekstu naciskamy kombinacj? klawiszy ctrl+g).
Znak, kt?ry powoduje b??d, jest napisany w nawiasie po "unexpected symbol near".

Kod:
Warning: [Event::loadScript] Can not load script. data/
actions/scripts/turniej.lua
data/actions/scripts/turniej.lua:37: 'end' expected (to close 'function' at line
 22) near '<eof>'
W tym przypadku w skrypcie brakuje jednego "end", zamykaj?cego linijk? rozpocz?t? "if'em", "while'm","for'em" itp. W tym przypadku bardzo pomocny jest program Notepad ++, kt?ry potrafi wskaza? wiersz, kt?ry jest niezamkni?ty endem. ?eby naprawi? ten b??d, musisz znale?? niezakmni?ty wiersz, i zamkn?? go "end'em".

Kod:
Warning: [Event::loadScript] Can not load script. data/
actions/scripts/turniej.lua
data/actions/scripts/turniej.lua:[B]34[/B]: ')' expected (to close '[B]([/B]' at line [B]33[/B]) near
 'for'
Ten?e b??d jest wy?wietlany w przypadku, gdy po prostu jaki? nawias (Np. w dowolnej funkcji) jest niezamkni?ty. Mo?e obja?ni? to na przyk?adzie.
Kod:
    doPlayerAddExp[B]([/B]cid,100
Jak widzicie, nie ma tutaj zamkni?cia nawiasu. Aby pozby? si? tego b??du, trzeba po prostu doda? odpowiedni nawias w odpowiedniej linijce (poka?e si? w konsoli).

I w zasadzie to wszystkie z tych popularniejszych. Jest jeszcze jeden, cz?sto spotykany, ale ju? po wywo?aniu skryptu w grze:
Kod:
[28/06/2009  14:55:53] data/talkactions/scripts/bounty.lua:13: attempt to index global '[B]db[/B]' (a nil value)
[28/06/2009  14:55:54] stack traceback:
[28/06/2009  14:55:54]     data/talkactions/scripts/bounty.lua:13: in function <data/talkactions/scripts/bounty.lua:1>
Tutaj pos?u?y?em si? przyk?adem. Wi?c tak - silnik po prostu nie mo?e odnale?? pewnej funkcji (pogrubionym kolorem). by pozby? si? b??dy nale?y doda? do silnika odpowiedni? funkcj?, lecz cz?sto wymagana jest do tego kompilacja.

Hmm no i w zasadzie wszystko. Jest to tylko temat na pokaz, kt?ry powinien troch? obja?ni? nowym skrypterom, dlaczego maj? b??d w konsoli.

Pozdrawiam.
 

Our partners and their custom servers:

Odp: Obja?nienia niekt?rych b??d?w w silnikach.

Bardzo fajnie, ?e taki co? zrobi?e? na pewno to pomo?e u?ytkownikom a nawet mi. Przyznam si? szczerze, ?e par? ?e st?d nie wiedzia?em i po przeczytaniu dopiero si? dowiedzia?em. Przyklej ten temat. Leci +
 
Odp: Obja?nienia niekt?rych b??d?w w silnikach.

No przyklej temat, mi si? bardzo przyda? poniewa? zawsze wyskakiwa?y mi niekt?re z tych b??d?w jak przenosi?em map?/npc itd do innego silnika, teraz ju? wiem jak je naprawic. Reput dla Ciebie, w ko?cu si? nale?y=)
 
Back
Do góry Bottom