B
Blackq
Guest
"Od Zera do Pro Mappera" Lekcja 3 - G?ry i ich detalowanie cz.2
Witam w mojej kolejnej lekcji a zarazem drugiej cz??ci poradnika dot. g?r. W tej lekcji postaram si? was nauczy? praktycznie tego samego co w ostatniej lekcji, lecz na przyk?adzie czerwonych g?r i pustynnego klimatu.
Odpalamy RME i zaczynamy. Najpierw poka?e wam schemat u?o?enia czerwonej g?ry:
Mo?na si? troch? potrafi?, lecz je?li zrobicie sobie tak? g?rk? wg. id kt?re podda?em na pewno zrozumiecie jak dok?adnie z?o?y? t? g?r?. W RME cz??? czerwonej g?ry s? bardzo porozsypywane, wszystkie id macie na zdj?ciu, wystarczy wcisn?? J i wyszuka?. Wype?nienie czerwonej g?ry ma id 8133. Czerwone g?ry s? wyposa?one w przej?cia z szarych g?r na czerwone i odwrotnie oto przyk?ad:
Przej?cia te maj? id od 7990 do 7993. Przejd?my do tworzenia kszta?tu naszej g?ry, robimy to tak samo jak przy szarej, kszta?t nie mo?e by? kwadratowy, musimy stara? si? tworzy? bardziej r??nokszta?tne, oto przyk?ad:
Jak wida? g?ra ma ?adny kszta?t, nie jest to ?aden prostok?t/kwadrat. Do g?ry do??czamy oczywi?cie schody kt?ra maj? id od 8372 do 8379, oczywi?cie znowu musimy usun?? cze?? g?ry w kt?rej b?d? schody inaczej nie b?dzie mo?na by?o po nich wej?? (jak nie wiesz jak to zrobi? zobacz w cz.1). Gdy mamy nasz kszta?t zr?bmy ma?e przej?cie na skalist? g?r?.
Robimy kawa?ek g?ry skalistej nast?pnie dajemy troch? wype?nia skalistego kt?re ma id 919. Teraz za pomoc? specjalnych border?w o id od 8121 do 8132, pr?bujemy zrobi? fajny kszta?t na szarym wype?nieniu.
Kszta?t ten powinien by? jak najlepszy, mi si? na tym kawa?ku uda?o uzyska? tylko co? takiego, gdy zrobicie wi?ksze przej?cie na pewno b?dziecie mieli pole ?eby zrobi? co? lepszego. Teraz za pomoc? + przechodzimy pi?tro wy?ej. Wciskamy J i wyszukujemy piasku kt?ry ma id 231.
Nast?pnie w View zaznaczamy Show Shade lub po prostu wciskamy Q aby nie by?o wida? przezroczysto?ci a nast?pnie nak?adamy piasek na ca?? powierzchnie g?ry tak jak na zdj?ciu:
Piasek jest o tyle lepszy od trawy ?e nie trzeba go randomizowa?, wi?c mo?emy przej?? od razu do obrabiania g?ry borderami. Bordery do obr?bki czerwonych g?r maj? id od 8460 do 8471, oto efekt:
Gdy mamy gotow? i obrobion? g?r? dodajemy specjaln? rzecz do schodzenia po schodach o kt?rej m?wi?em wam ju? w lekcji pierwszej, id tego zej?cia 459, tak to ma wygl?da?:
Mamy ju? wszystko gotowe mo?emy przej?? do dodania natury i detalowania. Najpierw poka?e wam ro?linki kt?re mog? znale?? si? na ska?ach g?r skalistych jak i czerwonych, maj? one id od 8011 do 8014, na zdj?ciu pokaza?em gdzie je umieszcza?:
Nie mo?emy ich dawa? te? zbyt wiele bo zepsuj? ca?y efekt. Pustynia jest klimatem o nie wielkiej ro?linno?ci, natur? kt?r? tu u?yjemy to g??wnie palmy i kaktusy, znajdziecie je w zak?adce Nature, ro?linno?? pustynna ma id od 2723 do 2736, oraz mo?emy u?y? innych element?w natury trawiastej. Uk?adamy ?adnie natur?, tak aby nie przesadzi?, nast?pnie dodajemy kamyczki id od 3608 do 3614, kamyczk?w te? nie mo?e by? zbyt wiele, oto efekt kt?ry uzyska?em:
To nie wszystko, wci?? nie osi?gn?li?my ko?cowego efektu, teraz dodamy troch? pustynnych kamyczk?w takich innych maj? id od 8033 do 8045, nast?pnie dodajemy k?pki trawy id od 6217 do 6219 jednak musimy pami?ta? aby nie przesadzi? bo na pustyni jako tako trawa nie ro?nie. Trawki o id 6216 nie polecam poniewa? jest ona za gruba nie nadaj? si? na klimaty pustynne, a oto efekt kt?ry uzyskali?my:
To ju? wszystko w tej lekcji, stworzyli?my czerwon? g?r?, pomieszan? ze skalist?. G?ra stworzona pod poziom pocz?tkuj?cych, jak b?dziecie takie robi? b?dzie to dobry znak. Dzi?kuj? i zapraszam na kolejne lekcje.