Tigerka
Banned
- Dołączył
- Grudzień 31, 2011
- Posty
- 23
- Liczba reakcji
- 0
Pewnego dnia 8lvl zapyta? si? 300 knight
[xXXx]: Jak powsta?a tibia ??
[xXXx]: A no wiesz pocz?tki tej gry nie by?y wy?mienite straszna grafika itp.
[xXXx]: Przytoczysz mi jej histori? ?
[xXXx]: Tak bo mam czas
[xXXx]: Dzi?kuj? ci bardzo
[xXXx]: Tak wi?c s?uchaj uwa?nie
[xXXx]: Drugi raz nie powt?rz?
[xXXx]: Zamieniam si? w s?uch
[xXXx]: By?o to tak .........
W dzisiejszych czasach Tibia jest postrzegana jako wielki ?wiat z wieloma wyspami, podziemiami i potworami. Ale nie zawsze wygl?da?a tak samo jak teraz.
Wszystko zacz??o si? w 1995r. kiedy grupa trzech student?w postanowi?a stworzy? co? nowego i odmiennego. W tamtych czasach istnia?y gry tekstowe, nie posiadaj?ce ?adnej grafiki. Studenci ci s? teraz znani jako bogowie: Steve (Stephan Vogler), Durin (Ulrich Schlott) i Stephan (Stephan B?rzs?nyi). Guido, kt?ry rozpocz?? jako zwyk?y gracz, do??czy? do tej grupy w 1999r.
Pierwsze plany powsta?y na wiosn? 1996r. i zosta?y zrealizowane na jesie? tego samego roku. Tibia ujrza?a po raz pierwszy ?wiat?o dzienne 7 stycznia 1997r. Mo?na wtedy by?o wybra? wygl?d swojej postaci, rozmawia? z innymi graczami i przesuwa?/wyrzuca?/bra? r??ne przedmioty. Trzy dni p??niej do ?wiata gry zalogowa? si? pierwszy jej uczestnik, Albe. Tibi? odwiedza?o w tym czasie bardzo ma?o graczy, niemniej jednak rozw?j gry nie ustawa?.
3 czerwca 1997r. nadszed? pierwszy du?y update (wersja Alpha 2.0), w kt?rym to pojawi? si? pierwszy NPC (Sam), pierwsze potwory (trolle, paj?ki i cyklopy), mo?liwo?? zapisywania informacji na specjalnych pergaminach i wszed? trzeci poziom gry. Od teraz gracze mogli walczy? z potworami i pozostawia? zapisane wiadomo?ci dla innych.
Z wersj? Alpha 3.0 (28 pa?dziernika 1997r.) ukaza?o si? wiele nowych funkcji np.: p?yny, nowy system walki, automapa, mo?liwo?? poruszania si? na wszystkich trzech poziomach, podzia? na pory dnia, ?r?d?a ?wiat?a i kompletny system poruszania/u?ywania. Powsta?o r?wnie? pierwsze du?e miasto, Tibia lub Tibia City. W dzisiejszych czasach jest ono znane jako Thais. W mie?cie tym znajdowa?o si? tylko kilka budynk?w (?wi?tynia, tawerna Froda, sklep Gorna, zbrojownia Sama i Zamek). Z tego powodu mapa musia?a zosta? powi?kszona (z 160x160 kratek na 512x512 kratek). Ponadto w Tibii pojawi?y si? nowe rasy potwor?w (smoki, minotaury, wilki i nied?wiedzie).
tibia - wersja 3.1
Gdy Tibia sta?a si? bardziej znana, powsta? system magiczny i dodano profesje oraz umiej?tno?ci. Zakl?? nie mo?na by?o wtedy kupowa? w sklepach, zdobywa?o si? za to specjalne zwoje magiczne. W?a?nie z tego powodu niekt?rzy paladyni z tamtych czas?w mog? teraz u?ywa? Energy Beam itp. Interesuj?cym mo?e by? fakt, ?e Broadcast by? zakl?ciem, kt?re m?g? rzuci? ka?dy gracz z czwartym poziomem magicznym (s?owa: exisa mas "tekst). Pierwsze wersje tego czaru wy?wietla?y tekst na ekranie i na Default Channel. P??niejsza wersja wy?wietla?a go tylko na default. Broadcast system zosta? zniesiony, poniewa? nowa wersja klienta 7.0 posiada?a kana?y do rozm?w.
denerwuj?cy broadcast
Ju? w tamtych czasach istnia? s?ynny czar pozwalaj?cy przywo?ywa? potwory. Mo?na by?o przywo?a? smoki. Problem polega? na tym, ?e gdy si? wylogowa?e? potw?r nie znika?, lecz zaczyna? si? zachowywa? jak wszystkie inne normalne potwory, a gdy go zabi?e? to nawet nie otrzymywa?e? ?adnych punkt?w do?wiadczenia. By? to jeden z najlepszych sposob?w na zastawianie pu?apek i zabijanie innych graczy.
ognista pu?apka
Nieco p??niej powsta?a Kr?lewska Poczta Tibijska wraz z systemem depo, gdzie na pocz?tku nie by?o obszaru ochronnego (protection zone), wi?c musia?e? by? bardzo ostro?ny wkraczaj?c w to miejsce, poniewa? zawsze si? tam kr?ci?o du?o zab?jc?w. Na dodatek, podczas ?mierci, traci?e? ca?y sw?j ekwipunek. Warto r?wnie? wspomnie?, ?e nie istnia?a wtedy lista zab?jstw, wi?c bardzo trudno by?o udowodni?, ?e zabi? ci? dany gracz.
zwyczajny dzie? w Thais
Wkr?tce coraz wi?cej graczy zacz??o odwiedza? ?wiat Tibii i z pocz?tku ma?a gra RPG zacz??a wzrasta? z ka?dym dniem. Z tego powodu, 20 maja 1998r., CipSoft postanowi? rozpocz?? faz? Beta. Dzi?ki temu wzros?a dopuszczalna ilo?? graczy online w tym samym czasie, jednak serwery gry stawa?y si? coraz bardziej przestarza?e i co za tym idzie by?y zbyt ma?e aby pomie?ci? tak wielu graczy. W ko?cu CipSoft postanowi? zakupi? sw?j w?asny serwer (tibia.uni-passau.de). Wystartowa? on 2 lipca 1998r.
[xXXx]: Takie by?y pocz?tki Tibi
[xXXx]: Bardzo ciekawa Historia
[xXXx]: Widz? ?e ci? zafascynowa?a
[xXXx]: Tak bardzo teraz ju? wiem wi?cej o TIBI
[xXXx]: Wielkie THX za t? opowie??
[xXXx]: NP, ?egnaj id? expi?
Hehe zrodlo obrazk?w by m?j braciszek Karol ;]] Dziex wielkieee.
Pracowlismy nad tym 2h opylilo sie .. ;d
Pozdrawiamy
Anecia i Karolek ;] hehe[xXXx]: Jak powsta?a tibia ??
[xXXx]: A no wiesz pocz?tki tej gry nie by?y wy?mienite straszna grafika itp.
[xXXx]: Przytoczysz mi jej histori? ?
[xXXx]: Tak bo mam czas
[xXXx]: Dzi?kuj? ci bardzo
[xXXx]: Tak wi?c s?uchaj uwa?nie
[xXXx]: Drugi raz nie powt?rz?
[xXXx]: Zamieniam si? w s?uch
[xXXx]: By?o to tak .........
W dzisiejszych czasach Tibia jest postrzegana jako wielki ?wiat z wieloma wyspami, podziemiami i potworami. Ale nie zawsze wygl?da?a tak samo jak teraz.
Wszystko zacz??o si? w 1995r. kiedy grupa trzech student?w postanowi?a stworzy? co? nowego i odmiennego. W tamtych czasach istnia?y gry tekstowe, nie posiadaj?ce ?adnej grafiki. Studenci ci s? teraz znani jako bogowie: Steve (Stephan Vogler), Durin (Ulrich Schlott) i Stephan (Stephan B?rzs?nyi). Guido, kt?ry rozpocz?? jako zwyk?y gracz, do??czy? do tej grupy w 1999r.

Pierwsze plany powsta?y na wiosn? 1996r. i zosta?y zrealizowane na jesie? tego samego roku. Tibia ujrza?a po raz pierwszy ?wiat?o dzienne 7 stycznia 1997r. Mo?na wtedy by?o wybra? wygl?d swojej postaci, rozmawia? z innymi graczami i przesuwa?/wyrzuca?/bra? r??ne przedmioty. Trzy dni p??niej do ?wiata gry zalogowa? si? pierwszy jej uczestnik, Albe. Tibi? odwiedza?o w tym czasie bardzo ma?o graczy, niemniej jednak rozw?j gry nie ustawa?.
3 czerwca 1997r. nadszed? pierwszy du?y update (wersja Alpha 2.0), w kt?rym to pojawi? si? pierwszy NPC (Sam), pierwsze potwory (trolle, paj?ki i cyklopy), mo?liwo?? zapisywania informacji na specjalnych pergaminach i wszed? trzeci poziom gry. Od teraz gracze mogli walczy? z potworami i pozostawia? zapisane wiadomo?ci dla innych.
Z wersj? Alpha 3.0 (28 pa?dziernika 1997r.) ukaza?o si? wiele nowych funkcji np.: p?yny, nowy system walki, automapa, mo?liwo?? poruszania si? na wszystkich trzech poziomach, podzia? na pory dnia, ?r?d?a ?wiat?a i kompletny system poruszania/u?ywania. Powsta?o r?wnie? pierwsze du?e miasto, Tibia lub Tibia City. W dzisiejszych czasach jest ono znane jako Thais. W mie?cie tym znajdowa?o si? tylko kilka budynk?w (?wi?tynia, tawerna Froda, sklep Gorna, zbrojownia Sama i Zamek). Z tego powodu mapa musia?a zosta? powi?kszona (z 160x160 kratek na 512x512 kratek). Ponadto w Tibii pojawi?y si? nowe rasy potwor?w (smoki, minotaury, wilki i nied?wiedzie).

tibia - wersja 3.1
Gdy Tibia sta?a si? bardziej znana, powsta? system magiczny i dodano profesje oraz umiej?tno?ci. Zakl?? nie mo?na by?o wtedy kupowa? w sklepach, zdobywa?o si? za to specjalne zwoje magiczne. W?a?nie z tego powodu niekt?rzy paladyni z tamtych czas?w mog? teraz u?ywa? Energy Beam itp. Interesuj?cym mo?e by? fakt, ?e Broadcast by? zakl?ciem, kt?re m?g? rzuci? ka?dy gracz z czwartym poziomem magicznym (s?owa: exisa mas "tekst). Pierwsze wersje tego czaru wy?wietla?y tekst na ekranie i na Default Channel. P??niejsza wersja wy?wietla?a go tylko na default. Broadcast system zosta? zniesiony, poniewa? nowa wersja klienta 7.0 posiada?a kana?y do rozm?w.

denerwuj?cy broadcast
Ju? w tamtych czasach istnia? s?ynny czar pozwalaj?cy przywo?ywa? potwory. Mo?na by?o przywo?a? smoki. Problem polega? na tym, ?e gdy si? wylogowa?e? potw?r nie znika?, lecz zaczyna? si? zachowywa? jak wszystkie inne normalne potwory, a gdy go zabi?e? to nawet nie otrzymywa?e? ?adnych punkt?w do?wiadczenia. By? to jeden z najlepszych sposob?w na zastawianie pu?apek i zabijanie innych graczy.

ognista pu?apka
Nieco p??niej powsta?a Kr?lewska Poczta Tibijska wraz z systemem depo, gdzie na pocz?tku nie by?o obszaru ochronnego (protection zone), wi?c musia?e? by? bardzo ostro?ny wkraczaj?c w to miejsce, poniewa? zawsze si? tam kr?ci?o du?o zab?jc?w. Na dodatek, podczas ?mierci, traci?e? ca?y sw?j ekwipunek. Warto r?wnie? wspomnie?, ?e nie istnia?a wtedy lista zab?jstw, wi?c bardzo trudno by?o udowodni?, ?e zabi? ci? dany gracz.

zwyczajny dzie? w Thais
Wkr?tce coraz wi?cej graczy zacz??o odwiedza? ?wiat Tibii i z pocz?tku ma?a gra RPG zacz??a wzrasta? z ka?dym dniem. Z tego powodu, 20 maja 1998r., CipSoft postanowi? rozpocz?? faz? Beta. Dzi?ki temu wzros?a dopuszczalna ilo?? graczy online w tym samym czasie, jednak serwery gry stawa?y si? coraz bardziej przestarza?e i co za tym idzie by?y zbyt ma?e aby pomie?ci? tak wielu graczy. W ko?cu CipSoft postanowi? zakupi? sw?j w?asny serwer (tibia.uni-passau.de). Wystartowa? on 2 lipca 1998r.
[xXXx]: Takie by?y pocz?tki Tibi
[xXXx]: Bardzo ciekawa Historia
[xXXx]: Widz? ?e ci? zafascynowa?a
[xXXx]: Tak bardzo teraz ju? wiem wi?cej o TIBI
[xXXx]: Wielkie THX za t? opowie??
[xXXx]: NP, ?egnaj id? expi?
Hehe zrodlo obrazk?w by m?j braciszek Karol ;]] Dziex wielkieee.
Pracowlismy nad tym 2h opylilo sie .. ;d
Pozdrawiamy