Simivar
Senior User
- Dołączył
- Lipiec 7, 2008
- Posty
- 1200
- Liczba reakcji
- 129
Przez kilka ostatnich miesi?cy zastanawiali?my si? jak zapobiec ci?gle rosn?cej liczbie os?b, kt?ra u?ywa nielegalnych program?w do gry... W tym artykule chcemy pokaza? wam, i? z takimi osobami b?dziemy walczy?, a zarazem co to oznacza dla tibii...
1. Defnicja:
"Oszustwo - przest?pstwo polegaj?ce na doprowadzeniu innej osoby do niekorzystnego rozporz?dzenia mieniem w?asnym lub cudzym za pomoc? wprowadzenia jej w b??d albo wyzyskania jej b??du lub niezdolno?ci do nale?ytego pojmowania przedsi?branego dzia?ania, w celu osi?gni?cia korzy?ci maj?tkowej."
?r?d?o: www.pl.WikiPedia.org
2. Dlaczego ludzie to robi??
Ju? podana wy?ej definicja z WikiPedii jest g??wn? motywacj? dla oszust?w: "dostawa? wi?cej, za mniej" i uzyskiwanie coraz wi?kszej przewagi nad konkurentami. Kiedy kto? mo?e by? lepszy od kogo? innego, od razu zaczyna to robi?, nie zwa?aj?c na konsekwencje.
2.1 To co trudne, staje si? ?atwiejsze
Niekt?rzy oszu?ci, robi? to dlatego, i? mog? ?atwiej zdoby? "zasoby", ni? przez uczciw? gr?. S? to klasyczni rolnicy, kt?rzy zbieraj?c plony i pieni?dze poprzez oszustwo, planuj? u?y? ich dla "rzeczywistego" do?wiadczenia. Motywacj? s? tu jedynie wzgl?dy ekonomiczne, aby nie zbiera? na supplies manualnie, poprzez uczciw? gr?. Nie zwracaj? uwagi na to, i? efektem ubocznym jest za?amanie gospodarki.
2.2 Po?rednia rywalizacja
Og?lnie rzecz bior?c, ch?? rywalizacji jest naturalna dla wszystkich istot ?ywych, jednak zazwyczaj robimy to "okr??n? drog?". Oznacza to, i? przeciwnicy spotykaj? si? w um?wionym wcze?niej miejscu, wykonuj? te same zadania i ten, kt?ry zrobi to lepiej wygrywa i udowadnia sw? przewag? nad innymi. Ta po?rednia rywalizacja postrzegana jest jako ten "lepszy" spos?b rywalizacji; bardziej cywilizowany, bez "zb?dnych" uszczerbk?w na zdrowiu.
W grze jest wiele sposob?w na przeprowadzenie takich rywalizacji, s? one przedstawione na g??wnej stornie (www.tibia.com), a tak?e wykonane s? "statystyki", jednak inne strony pokazuj? tak?e statystki w innych dziedzinach tibii, jak ilo?? zdobywanego do?wiadczenia na dzie?. Wi?kszo?? os?b chce zab?ysn?? i nagina zasady nie my?l?c o efektach ubocznych.
2.3 Bezpo?rednia rywalizacja
Pomimo faktu i? uwa?a si? j? za bardziej archaiczn?, rywalizacja bezpo?rednia nadal istnieje w naszym ?wiecie, przyk?adami mog? by? wszystkie sztuki walki, wliczaj?c w to boks. Pomimo kilku przepis?w nadzoruj?cych, aby nie sta?o si? nikomu nic powa?niejszego, wszystko jest dozwolone.
Tibijskim przyk?adem rywalizacji bezpo?redniej jest system PvP (player versus player - gracz przeciwko graczowi). Na takich ?wiatach, w ka?dej chwili; w ka?dym momencie mo?esz rozp?ta? piek?o i rozpocz?? walk? z innymi przeciwnikami, jednak tak?e tutaj jest jakie? "ograniczenie", a mianowicie tzw. skull system (system czaszek, white skull, red skull, yellow skull).
Urozmaiceniem takiej walki w Tibii jest tak?e mo?liwo?? utraty wyposa?enia, skilli, magicznego levela czy poziomu do?wiadczenia. Gracze silniejsi, maj?cy przewag? nad s?abszymi, nowymi cz?sto wykorzystuj? to dla w?asnych korzy?ci, aby zdoby? troch? pieni?dzy, powszechnie takie zjawisko nazywa si? power abusingem.
2.4 Podsumowanie
Tekst powy?szy ukazuje nam cztery r??ne typy oszust?w, s? to mi?dzy innymi:
3. Jak mo?na oszukiwa??
Przyjrzyjmy si? dok?adniej typom oszustw, generalnie dziel? si? na trzy grupy:
3.1 Dozwolone w Tibii
Jest to grupa do?? w?ska, zaliczaj? si? do niej np. atakowanie jednego gracza w bardzo du?ej grupie, gdzie gracz atakowany nie ma ?adnych szans na obron? i ucieczk?, b?d? te? tzw. "ghosting", czyli przeszukiwanie nieznanych nam teren?w postaciami s?abszymi (swoimi), aby nie narazi? g??wnej.
3.2 Niemo?liwe do wykonania
Bardzo dobrym przyk?adem jest pr?ba ucieczki przed ?mierci?, wy??czanie klienta, aby nie straci? czego?, nie zgin?? (zwane tak?e x-logging) jak wiecie, nie jest to mo?liwe w Tibii, gdy? gdy w??czymy gr? nasza posta? dalej tam zostaje.
3.3 Niedozwolone w Tibii
Niedozwolone, a zarazem maj?ce miejsce w grze:
4. Co zrobimy z oszustami?
Jest to do?? powszechny temat w grze, bardzo cz?sto spotykamy osoby ?ami?ce w ten spos?b regulamin gry. Jest to tak?e najwi?kszy problem wszystkich gier komputerowych. Przez ostatnie miesi?ce w?a?nie temu po?wi?cali?my najwi?cej czasu, wyci?gn?li?my kilka wniosk?w i zostan? zastosowane trzy powa?ne kroki:
4.1 ?rodki zapobiegawcze
W tym kroku mamy na celu uniemo?liwienie graczom ?amanie zasad, u?ywanie nielegalnych program?w. Niekt?re z popularnych ?rodk?w jakie zastosowali?my to np. zmniejszenie zasi?gu run, ograniczenia konta bankowego na Wyspie Nowych, limit rzeczy, kt?re mo?emy wynie?? na MainLand itp.
4.2 "Surowsze kary"
"Aby zniszczy? kogo?, musisz go pozna?." Aby kogo? ukara?, trzeba go znale??, chwil? "?ledzi?", udowodni? win? (z?amanie regulaminu), dlatego w?a?nie staramy si? odnale?? jak najlepszy spos?b na poskromienie "plagi" botter?w, nie chcemy zdradza? swoich metod, jednak dobrym przyk?adem jest masowe zbanowanie ponad 1 500 kont za u?ywanie nielegalnych program?w do gry.
4.3 Komunikacja
Jak widzicie bardzo si? staramy, pomaga nam w tym komunikacja z Wami, najpierw MiniNews, potem ten artyku? (kt?ry aktualnie czytacie), a nast?pnie b?dziemy was informowa? o nast?pnych poczynaniach i krokach jakie w tej sprawie zrobimy.
5. 6x6=CHEATER!
Bie??cy rok, to jak rzut kostk? gdzie wsz?dzie mamy sze?? oczek, jednak zapewniamy was i? nie zostawimy tego w taki spos?b, gra ta nie zas?uguje, aby robi? z niej jaki? "hazard", dlatego obiecujemy Ci, i? wykorzystamy wszystkie mo?liwo?ci, aby to si? sko?czy?o. Ju? nied?ugo!
Pokr?tce, nie chcemy tutaj kr?taczy. Wyznajemy "pogl?d", i? u?miercaj? oni gospodark? i wywieraj? negatywny wp?yw na spokojny "gameplay" po?r?d sprawiedliwych graczy, poza tym wprowadzaj? do gry z?? atmosfer?.
Jest to ostatnie ostrze?enie dla oszust?w! Nie chcemy was tutaj!
?yczymy wam Szcz??liwego roku 2009, z sprawiedliwo?ci? i "honorem". Oszustom przyrzekamy, i? b?dziemy wszystko robi?, aby dla nich ten rok by? najgorszy!
1. Defnicja:
"Oszustwo - przest?pstwo polegaj?ce na doprowadzeniu innej osoby do niekorzystnego rozporz?dzenia mieniem w?asnym lub cudzym za pomoc? wprowadzenia jej w b??d albo wyzyskania jej b??du lub niezdolno?ci do nale?ytego pojmowania przedsi?branego dzia?ania, w celu osi?gni?cia korzy?ci maj?tkowej."
?r?d?o: www.pl.WikiPedia.org
2. Dlaczego ludzie to robi??
Ju? podana wy?ej definicja z WikiPedii jest g??wn? motywacj? dla oszust?w: "dostawa? wi?cej, za mniej" i uzyskiwanie coraz wi?kszej przewagi nad konkurentami. Kiedy kto? mo?e by? lepszy od kogo? innego, od razu zaczyna to robi?, nie zwa?aj?c na konsekwencje.
2.1 To co trudne, staje si? ?atwiejsze
Niekt?rzy oszu?ci, robi? to dlatego, i? mog? ?atwiej zdoby? "zasoby", ni? przez uczciw? gr?. S? to klasyczni rolnicy, kt?rzy zbieraj?c plony i pieni?dze poprzez oszustwo, planuj? u?y? ich dla "rzeczywistego" do?wiadczenia. Motywacj? s? tu jedynie wzgl?dy ekonomiczne, aby nie zbiera? na supplies manualnie, poprzez uczciw? gr?. Nie zwracaj? uwagi na to, i? efektem ubocznym jest za?amanie gospodarki.

2.2 Po?rednia rywalizacja
Og?lnie rzecz bior?c, ch?? rywalizacji jest naturalna dla wszystkich istot ?ywych, jednak zazwyczaj robimy to "okr??n? drog?". Oznacza to, i? przeciwnicy spotykaj? si? w um?wionym wcze?niej miejscu, wykonuj? te same zadania i ten, kt?ry zrobi to lepiej wygrywa i udowadnia sw? przewag? nad innymi. Ta po?rednia rywalizacja postrzegana jest jako ten "lepszy" spos?b rywalizacji; bardziej cywilizowany, bez "zb?dnych" uszczerbk?w na zdrowiu.
W grze jest wiele sposob?w na przeprowadzenie takich rywalizacji, s? one przedstawione na g??wnej stornie (www.tibia.com), a tak?e wykonane s? "statystyki", jednak inne strony pokazuj? tak?e statystki w innych dziedzinach tibii, jak ilo?? zdobywanego do?wiadczenia na dzie?. Wi?kszo?? os?b chce zab?ysn?? i nagina zasady nie my?l?c o efektach ubocznych.
2.3 Bezpo?rednia rywalizacja
Pomimo faktu i? uwa?a si? j? za bardziej archaiczn?, rywalizacja bezpo?rednia nadal istnieje w naszym ?wiecie, przyk?adami mog? by? wszystkie sztuki walki, wliczaj?c w to boks. Pomimo kilku przepis?w nadzoruj?cych, aby nie sta?o si? nikomu nic powa?niejszego, wszystko jest dozwolone.
Tibijskim przyk?adem rywalizacji bezpo?redniej jest system PvP (player versus player - gracz przeciwko graczowi). Na takich ?wiatach, w ka?dej chwili; w ka?dym momencie mo?esz rozp?ta? piek?o i rozpocz?? walk? z innymi przeciwnikami, jednak tak?e tutaj jest jakie? "ograniczenie", a mianowicie tzw. skull system (system czaszek, white skull, red skull, yellow skull).
Urozmaiceniem takiej walki w Tibii jest tak?e mo?liwo?? utraty wyposa?enia, skilli, magicznego levela czy poziomu do?wiadczenia. Gracze silniejsi, maj?cy przewag? nad s?abszymi, nowymi cz?sto wykorzystuj? to dla w?asnych korzy?ci, aby zdoby? troch? pieni?dzy, powszechnie takie zjawisko nazywa si? power abusingem.

2.4 Podsumowanie
Tekst powy?szy ukazuje nam cztery r??ne typy oszust?w, s? to mi?dzy innymi:
- Osoby, kt?re posiadaj? zazwyczaj jedn?, g??wn? posta? (mainchar) i inne, mniejszy do zdobywania pieni?dzy (money makers), nie maj? oni problem?w finansowych, odczuwaj? przyjemno?? gry i staraj? si? gra? uczciwie, jednak z?oto otrzymuj? du?o ?atwiej.
All good is hard. All evil is easy. Dying, losing, cheating, and mediocrity is easy. Stay away from easy.
Scott Alexander - Osoby, kt?re skupiaj? si? jedynie na bycie "number one", nie obchodz? ich efekty uboczne, chc? by? jedynie na szczytach ranking?w.
He that will cheat at play, will cheat you any way.
Proverb - Osoby, kt?re jedynie chc? by? dobre w walkach PvP (gracz VS gracz), s? zbyt leniwi aby samemu osi?gn?? po??dany efekt, chc? jedynie wygrywa? walki, nie obchodzi ich opinia publiczna.
Peace, in international affairs, is a period of cheating between two periods of fighting.
Ambrose Bierce - Osoby, kt?re wiecznie potrzebuj? pieni?dzy, nie zawahaj? si? zabi? graczy s?abszych, dla nich, licz? si? tylko pieni?dze!
I would prefer even to fail with honour than win by cheating.
Sophocles
3. Jak mo?na oszukiwa??
Przyjrzyjmy si? dok?adniej typom oszustw, generalnie dziel? si? na trzy grupy:
3.1 Dozwolone w Tibii
Jest to grupa do?? w?ska, zaliczaj? si? do niej np. atakowanie jednego gracza w bardzo du?ej grupie, gdzie gracz atakowany nie ma ?adnych szans na obron? i ucieczk?, b?d? te? tzw. "ghosting", czyli przeszukiwanie nieznanych nam teren?w postaciami s?abszymi (swoimi), aby nie narazi? g??wnej.
3.2 Niemo?liwe do wykonania
Bardzo dobrym przyk?adem jest pr?ba ucieczki przed ?mierci?, wy??czanie klienta, aby nie straci? czego?, nie zgin?? (zwane tak?e x-logging) jak wiecie, nie jest to mo?liwe w Tibii, gdy? gdy w??czymy gr? nasza posta? dalej tam zostaje.
3.3 Niedozwolone w Tibii
Niedozwolone, a zarazem maj?ce miejsce w grze:

4. Co zrobimy z oszustami?
Jest to do?? powszechny temat w grze, bardzo cz?sto spotykamy osoby ?ami?ce w ten spos?b regulamin gry. Jest to tak?e najwi?kszy problem wszystkich gier komputerowych. Przez ostatnie miesi?ce w?a?nie temu po?wi?cali?my najwi?cej czasu, wyci?gn?li?my kilka wniosk?w i zostan? zastosowane trzy powa?ne kroki:
4.1 ?rodki zapobiegawcze
W tym kroku mamy na celu uniemo?liwienie graczom ?amanie zasad, u?ywanie nielegalnych program?w. Niekt?re z popularnych ?rodk?w jakie zastosowali?my to np. zmniejszenie zasi?gu run, ograniczenia konta bankowego na Wyspie Nowych, limit rzeczy, kt?re mo?emy wynie?? na MainLand itp.

4.2 "Surowsze kary"
"Aby zniszczy? kogo?, musisz go pozna?." Aby kogo? ukara?, trzeba go znale??, chwil? "?ledzi?", udowodni? win? (z?amanie regulaminu), dlatego w?a?nie staramy si? odnale?? jak najlepszy spos?b na poskromienie "plagi" botter?w, nie chcemy zdradza? swoich metod, jednak dobrym przyk?adem jest masowe zbanowanie ponad 1 500 kont za u?ywanie nielegalnych program?w do gry.
4.3 Komunikacja
Jak widzicie bardzo si? staramy, pomaga nam w tym komunikacja z Wami, najpierw MiniNews, potem ten artyku? (kt?ry aktualnie czytacie), a nast?pnie b?dziemy was informowa? o nast?pnych poczynaniach i krokach jakie w tej sprawie zrobimy.
5. 6x6=CHEATER!
Bie??cy rok, to jak rzut kostk? gdzie wsz?dzie mamy sze?? oczek, jednak zapewniamy was i? nie zostawimy tego w taki spos?b, gra ta nie zas?uguje, aby robi? z niej jaki? "hazard", dlatego obiecujemy Ci, i? wykorzystamy wszystkie mo?liwo?ci, aby to si? sko?czy?o. Ju? nied?ugo!

Pokr?tce, nie chcemy tutaj kr?taczy. Wyznajemy "pogl?d", i? u?miercaj? oni gospodark? i wywieraj? negatywny wp?yw na spokojny "gameplay" po?r?d sprawiedliwych graczy, poza tym wprowadzaj? do gry z?? atmosfer?.
Jest to ostatnie ostrze?enie dla oszust?w! Nie chcemy was tutaj!
It's your choice where you go from here.
Go the wrong way and we'll be there!
Or come clean while you still can
and you may avoid getting a ban.
Take your pick
but take it quick...
Go the wrong way and we'll be there!
Or come clean while you still can
and you may avoid getting a ban.
Take your pick
but take it quick...
?yczymy wam Szcz??liwego roku 2009, z sprawiedliwo?ci? i "honorem". Oszustom przyrzekamy, i? b?dziemy wszystko robi?, aby dla nich ten rok by? najgorszy!
Ostatnia edycja: