• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 19 Lut 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

[Początkujący] Wszystko co znam na temat RME!

Szajbus

User
Dołączył
Maj 7, 2008
Posty
40
Liczba reakcji
2
Witajcie.
Gdy ja uczy?em si? tre?ci, kt?re tutaj podam nigdzie nie by?o takiego poradnika dlatego te? przysz?ym Maper? postanowi?em pom?c. Mi?ej lektury:)
Poradnik b?dzie pisany pod RME ver. 2.1
1. Informacje og?lne.
2. Informacje na temat skr?t?w klawiszy.
3. Informacje na temat palet.
4. Informacje na temat tworzenia border?w.
a) Plik borders.xml
b) Plik grounds.xml
c) Plik doodads.xml
d) Plik walls.xml
e) Plik creatures.xml
f) Plik tilesets.xml
1. Informacje og?lne.
Doko?cz? w wolnej chwili.
2. Informacje na temat skr?t?w klawiszy.
hotkey="A" -- W??czenie automatycznego wyko?czania mapy
hotkey="J" -- Wyszukanie poszczeg?lnego przedmiotu poprzez ID/Nazw?
hotkey="Q" -- W??czenie/Wy??czenie zaciemnienia poziom?w ni?ej
hotkey="G" -- W??czenie p??przezroczystych przedmiot?w (pomaga gdy chcemy widzie? co jest za danym przedmiotem)
hotkey="V" -- W??czenie przyciemnienia ka?dej kratki na kt?rej znajduje si? jaki? przedmiot
hotkey="F" -- W??czenie wy?wietlania potwork?w/NPC
hotkey="S" -- W??czenie spawnu (miejsca, w kt?rych mo?na postawi? potworka/NPC)
hotkey="E" -- W??czenie trybu specjalne, pokazuje on miejsca PZ/NO-PVP/NO-Logout/PVP Zone
hotkey="O" -- W??czenie czerwonego pod?wietlenia, kt?re informuje ?e na tych kratkach nie mo?e sta? posta?/potworek
hotkey="M" -- W??czenie Minimap
hotkey="T" -- W??czenie palety Terrain Palette
hotkey="D" -- W??czenie palety Doodad Palette
hotkey="I" -- W??czenie palety Item Palette
hotkey="H" -- W??czenie palety House Palette
hotkey="C" -- W??czenie palety Creature Palette
hotkey="W" -- W??czenie palety Waypoint Palette
hotkey="R" -- W??czenie palety RAW Palette
hotkey="Ctrl-N" -- Otworzenie nowego okna mapy
hotkey="Ctrl-O" -- W??czenie okna, w kt?rym otwiramy map?
hotkey="Ctrl-S" -- W??czenie okna Save
hotkey="Ctrl-Q" -- Wy??czenie RME
hotkey="Ctrl-Z" -- Cofni?cie ostatniego ruchu
hotkey="Ctrl-Y" -- Ponownienie ostatnio cofni?tego ruchu
hotkey="Ctrl-F" -- Znaleznienie wszystkich przedmiot?w o danym ID na mapie
hotkey="Ctrl-B" -- W??czenie automatycznego wyko?czenia mapy
hotkey="Ctrl-G" -- Przeniesienie na okre?lon? kordynacj? XYZ
hotkey="Ctrl-W" -- W??czenie wszystkich poziom?w
hotkey="Ctrl-L" -- Zlanie ze sob? wszystkich poziom?w
hotkey="Ctrl-E" -- Wy??czenie obrazu, pozostaj? tylko wszystkie pod?wietlenia (kolory)
hotkey="Ctrl-H" -- W??czenie niebieskiego pod?wietlenia, kt?re informuje o po?o?eniu domk?w. Gdy zaznaczymy dan? kratk? zmieni ona kolor na jasno niebieski, oznacza to ?e ?w kratki nale?? do poszczeg?lnego domku.
hotkey="Ctrl-C" -- Skopiowanie zaznaczonej cz??ci mapy
hotkey="Ctrl-V" -- Wlejenie skopiowanej cz??ci mapy
hotkey="Ctrl-T" -- W?aczenie edycji Towns (nazwy miast oraz ich ID potrzebne do ustalenia depozyt?w)
hotkey="Ctrl-I" -- W??czenie edycji przedmiot?w
hotkey="Ctrl-M" -- W??czenie edycji potwork?w
hotkey="Ctrl-P" -- W??czenie Map Properties
hotkey="F2" -- W??czenie panelu Extensions (Rozszerzenia)
hotkey="F3" -- Przeniesienie na oficjaln? stron? RME
hotkey="F1" -- Informacje na temat wersji RME
hotkey="F5" -- Za?adowanie nowych plik?w (przydatne przy tworzeniu nowych border?w)
hotkey="F8" -- Przeskanowanie mapy w celu w??czenia Map Statistics
hotkey="F11" -- Zrobienie zdj?cia
hotkey="Shift-I" -- Pod?wietlenie fragmentu mapy, kt?ry b?dzie widoczny na SSie
hotkey="Shift-G" -- W??czenie siatki
hotkey="Ctrl-Alt-S" -- Zapisanie wszystkiego
hotkey="Ctrl-Shift-N" -- Otworzenie tej samej mapy w nowym oknie
3. Informacje na temat palet.
32314776.png

a) Terrain Palette - umieszcza si? tam zazwyczaj pod?o?a oraz ?ciany
b) Doodad Palette - umieszcza si? tam wszystkie inne bordery
c) Item Palette - umieszcza si? tam posegregowane ID
d) House Palette - paleta do tworzenia domk?w
e) Waypoint Pelette - paleta do tworzenia odpowiednich punkt?w chodzenia NPC
f) Creature Palette - paleta w kt?rej znajdziecie NPC/Powtorki jak i ich spawny
g) RAW Palette - Paleta w kt?rej znajdziecie wszystko to czego nie ma w innych paletach
h) Ikonki poni?ej
a) Terrain Palette
Tutaj nie ma co opisa?. Wszystko jest jasne.
b) Doodad Palette
Tutaj nie ma co opisa?. Wszystko jest jasne.
c) Item Palette
Tutaj nie ma co opisa?. Wszystko jest jasne.
d) House Palette
88402523.png

By stworzy? domek nale?y post?powa? zgodnie z poni?sz? instrukcj?.
-- W??czamy palet? House Palette
-- Poni?ej napisu HOUSE wybieramy miasto, do kt?rego ma nale?e? domek (na obrazku jest to bia?e pole gdy? nie ma ?adnego miasta)
-- Naciskamy Add
-- W oknie powy?ej pojawi si? nowy domek o nazwie Unnamed House #546, gdzie 546 to liczba porz?dkowa
-- Zaznaczamy ten domek i klikamy Edit
56085357.png

Pojawia si? nowe okno o nazwie House
Name -- Tutaj dajemy nazw? domku, t? nazw? b?dzie wida? w grze
Rent/ID -- Tutaj podajemy ID miasta lub wysoko?? czynszu (zale?y to od potrzeb silnika gry)
Guildhall -- Zaznaczamy gdy dany domek ma by? Guild House
Remove -- S?u?y do usuni?cia domku
-- Klikamy OK --
Teraz mamy 2 przyciski
House Tiles -- zaznaczamy ten przycisk po czym zaznaczamy na mapie ka?dy fragment domku (b?dzie on pod?wietlony na niebiesko)
WA?NE DRZWI OKNA I ?CIANY TE? MAJ? NALE?E? DO DOMKU!
Select Exit -- za? ten przycisk zaznaczamy i naciskamy przed frontowymi drzwiami, potrzebne jest to gdy w?a?ciciel wyrzuci jakiego? gracza z domku wtedy ?w gracz pojawi si? w?a?nie w tym punkcie
My?l? ?e ta paleta jest ju? wystarczaj?co om?wiona.
e) Waypoint Pelette
Niestety o tej palecie bardzo ma?o wiem dlatego jej nie opisz?.
f) Creature Palette
Paleta ta s?u?y do stawiania NPC oraz potwork?w na mapie.
47069824.png

By stworzy? NPC/potwora na mapie nale?y post?powa? zgodnie z poni?szym opisem:
-- Wybieramy Place Spawn (Plac Respawnu NPC/Potworka)
-- Wybieramy Spawn Size (wielko?? placu na kt?rym mo?na stworzy? potworka/NPC)
UWAGA NA JEDNYM PLACU MO?NA STWORZY? KILKA POTWORK?W
-- Teraz klikamy na mapie gdzie chcemy p??niej postawi? potworka (pola na kt?rych b?dzie mo?na postawi? potworka b?d? czerwone)
-- Teraz wybieramy z listy NPC lub Potworka
-- Wybieramy Place Creature
-- Ustawiamy Spawntime (czas szybko?ci respienia si? potwork?w podany jest w sekundach)
-- Klikamy w miejsce gdzie ma by? potworek
To chyba wszystko z tej palety.
g) RAW Palette
67039874.png

Paleta r??ni si? od palety Item Palette jedn? pod kategori? o nazwie
OTHERS -- W tej palecie s? wszystkie ID przedmiot?w, kt?re nie znajduj? si? w ?adnej innej palecie, za? gdy dodacie jaki? przedmiot do innej palety on z tej zniknie
h) Ikonki poni?ej
18073737.png

-- Niebieski Kwadracik - automatycznie dopasowuje ID
-- Czerwone Krzy?yk - usuwanie ID
-- Drzwi i okna - opisze je od lewej stron do prawej
1) Zwykle drzwi
2) Drzwi z zamkni?ciem
3) Magiczne drzwi
4) Drzwi questowe
5) Okna z zas?onami
6) Okna bez zas?on
-- ???ta Tarcza -- PZ Tool
-- Zielona Flaga -- NO PVP Tool
-- ???ta Kutka - NO Logout Tool
-- Czerwona Flaga - PVP ZONE Tool
-- Brush Size - wybieramy wielko?? kursora
UWAGA! BY USUN?? PZ/NO PVP/NO LOGOUT/PVP ZONE NALE?Y TRZYMA? PRZYCISK CTRL.
 
Odp: Wszystko co znam na temat RME!

4. Informacje na temat tworzenia BORDER?W.

Wszystkie pliki znajduj? si? w C:\Program Files\Remere's Map Editor\data
a) Plik borders.xml
W tym pliku ustala si? zako?czenia teren?w. Jak to wygl?da w praktyce.
Kod:
<border id="[COLOR="Lime"]1[/COLOR]"> -- Drewniana podloga --	
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]n[/COLOR]"   item="435"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]e[/COLOR]"   item="436"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]s[/COLOR]"   item="434"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]w[/COLOR]"   item="437"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]cnw[/COLOR]" item="444"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]cne[/COLOR]" item="445"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]csw[/COLOR]" item="443"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]cse[/COLOR]" item="442"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]dnw[/COLOR]" item="440"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]dne[/COLOR]" item="441"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]dsw[/COLOR]" item="439"/>
	<borderitem edge="[COLOR="Lime"]dse[/COLOR]" item="438"/>
</border>
1 - kolejny numer identyfikacyjny dane zako?czenia
Poszczeg?lne litery musz? odpowiada? konkretnemu ID zako?czenia.
Przyk?ad:
62886812.png

UWAGA! W CA?YM PLIKU NIE MOG? BY? 2 TAKIE SAME ID.
b) Plik grounds.xml
Ten folder odpowiada za tworzenie border?w z pod?o?ami.
Kod:
<brush name="[COLOR="Lime"]Nazwa Bordera[/COLOR]" type="ground" server_lookid="[COLOR="Lime"]ID kt?re b?dzie wida? w Palecie[/COLOR]" z-order="[COLOR="Lime"]Tutaj wpisujemy dowoln? liczb?, gdy b?dziemy mieli ju? 2 bordery to border z wi?ksz? liczb? b?dzie nak?ada? swoje zako?czenia na border z mniejsz? liczb?[/COLOR]">
		<item id="[COLOR="Lime"]ID pod?o?a[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]Liczba cz?stotliwo?ci pojawiania si? tego ID na mapie[/COLOR]"/>
                <item id="[COLOR="Lime"]ID pod?o?a[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]Liczba cz?stotliwo?ci pojawiania si? tego ID na mapie[/COLOR]"/>
		<border align="[COLOR="Lime"]outer[/COLOR]" id="[COLOR="Lime"]Tutaj wpisujemy ID zako?cze? z pliku borders.xml[/COLOR]"/>
		<border align="[COLOR="Lime"]Tutaj wpisujemy odpowiednio OUTER lub INNER czyli Na zewn?trz lub do ?rodka[/COLOR]" to="[COLOR="Lime"]Tutaj wpisujemy wobec jakiego innego pod?o?a ma dzia?a? border (wpisujemy nazw?) lub none co oznacza wobec wszystkich[/COLOR]" id="[COLOR="Lime"]Tutaj wpisujemy ID zako?cze? z pliku borders.xml[/COLOR]"/>
		<optional id="[COLOR="Lime"]Tutaj wpisujemy ID zako?cze? z pliku borders.xml[/COLOR]"/>
                <friend name="[COLOR="Lime"]Tutaj wpisujemy nazw? pod?o?a wobec, kt?rego ma nie dzia?a? border[/COLOR]"/>	
</brush>
Przyk?ad jak mo?e wygl?da? ten fragment kodu
Kod:
<brush name="[COLOR="Lime"]Ziemia 3[/COLOR]" type="ground" server_lookid="[COLOR="Lime"]110[/COLOR]" z-order="[COLOR="Lime"]100[/COLOR]">
		<item id="[COLOR="Lime"]110[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]10[/COLOR]"/>
                <item id="[COLOR="Lime"]120[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]5[/COLOR]"/>
		<border align="[COLOR="Lime"]outer[/COLOR]" id="[COLOR="Lime"]1[/COLOR]"/>
		<border align="[COLOR="Lime"]outer[/COLOR]" to="[COLOR="Lime"]none[/COLOR]" id="[COLOR="Lime"]1[/COLOR]"/>
		<optional id="[COLOR="Lime"]2[/COLOR]"/>
                <friend name="[COLOR="Lime"]Ziemia 10[/COLOR]"/>	
</brush>
UWAGA! W CA?YM PLIKU NIE MOG? BY? 2 TAKIE SAME ID.
c) Plik doodads.xml
Ten folder odpowiada za tworzenie border?w z r??nymi przedmiotami.
Kod:
<brush name="[COLOR="Lime"]Nazwa Bordera[/COLOR]" type="doodad" server_lookid="[COLOR="Lime"]ID kt?re b?dzie wida? w palecie[/COLOR]" draggable="true" on_blocking="[COLOR="Lime"]False - nie da si? stworzy? przedmiotu na pod?o?u po kt?rym nie da si? chodzi?. True da si? stworzy? przedmiot wsz?dzie.[/COLOR]" thickness="5/100">
		<alternate>[COLOR="Lime"] <-- gdy mamy ten kod oznacza to ?e mo?emy zmieni? na kolejne ID oznaczone tym kodem za pomoc? przycisku Z oraz X[/COLOR]
			<item id="[COLOR="Lime"]ID Przedmiotu, kt?ry ma by? u?yty w borderze[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]Liczba cz?stotliwo?ci pojawiania si? tego ID na mapie[/COLOR]"/>
			<item id="[COLOR="Lime"]ID Przedmiotu, kt?ry ma by? u?yty w borderze[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]Liczba cz?stotliwo?ci pojawiania si? tego ID na mapie[/COLOR]"/>
		</alternate>[COLOR="Lime"] <-- gdy mamy ten kod oznacza to ?e mo?emy zmieni? na kolejne ID oznaczone tym kodem za pomoc? przycisku Z oraz X[/COLOR]
		<alternate>[COLOR="Lime"] <-- gdy mamy ten kod oznacza to ?e mo?emy zmieni? na kolejne ID oznaczone tym kodem za pomoc? przycisku Z oraz X[/COLOR]
			<item id="[COLOR="Lime"]ID Przedmiotu, kt?ry ma by? u?yty w borderze[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]Liczba cz?stotliwo?ci pojawiania si? tego ID na mapie[/COLOR]"/>
			<item id="[COLOR="Lime"]ID Przedmiotu, kt?ry ma by? u?yty w borderze[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]Liczba cz?stotliwo?ci pojawiania si? tego ID na mapie[/COLOR]"/>
		</alternate>[COLOR="Lime"] <-- gdy mamy ten kod oznacza to ?e mo?emy zmieni? na kolejne ID oznaczone tym kodem za pomoc? przycisku Z oraz X[/COLOR]
</brush>
Przyk?adowy kod:
Kod:
<brush name="[COLOR="Lime"]Lampa 8[/COLOR]" type="doodad" server_lookid="10721" draggable="true" on_blocking="[COLOR="Lime"]false[/COLOR]" thickness="5/100">
		<alternate>
			<item id="[COLOR="Lime"]10721[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]10[/COLOR]"/>
			<item id="[COLOR="Lime"]10716[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]10[/COLOR]"/>
		</alternate>
		<alternate>
			<item id="[COLOR="Lime"]10720[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]10[/COLOR]"/>
			<item id="[COLOR="Lime"]10717[/COLOR]" chance="[COLOR="Lime"]10[/COLOR]"/>
		</alternate>
</brush>
W kodzie poni?ej nie mamy <alternate> </alternate> oznacza to ?e wszystkie ID umieszczone w tym kodzie b?d? pojawia?y si? losowo w zale?no?ci od chance="?".
Kod:
<brush name="Zywiol 13" type="doodad" server_lookid="5428" draggable="true" on_blocking="false" thickness="5/100">
		<item id="5428" chance="10"/>
		<item id="5430" chance="10"/>
		<item id="5432" chance="10"/>
</brush>
W kodzie poni?ej mamy nowy zapis:
<composite chance="10"> - oznacza to samo co chance="10" lecz musi by? u?yte gdy mamy miedzy tym kodem
<tile x="0" y="0" z="0"> <item id="5687"/> </tile> - s?u?y do zgrupowania kilku ID w jeden border. X/Y/Z to pozycje liczone od kursora myszki, kursor myszki to pozycja x=0 y=0 z=0
<tile x="1" y="0" z="0"> <item id="5688"/> </tile>
</composite>
Kod:
<brush name="Obraz 10" type="doodad" server_lookid="5687" draggable="true" on_blocking="false" thickness="5/100">
	<alternate>
		[COLOR="Lime"]<composite chance="10">
				<tile x="0" y="0" z="0"> <item id="5687"/> </tile>
				<tile x="1" y="0" z="0"> <item id="5688"/> </tile>
		</composite>[/COLOR]
	</alternate>
	<alternate>
		[COLOR="Lime"]<composite chance="10">
				<tile x="0" y="0" z="0"> <item id="5697"/> </tile>
				<tile x="0" y="1" z="0"> <item id="5698"/> </tile>
		</composite>[/COLOR]
	</alternate>
</brush>
Poni?ej mamy kod, bardzo podobny lecz bez <alalternate> </alternate>, czyli ID b?d? pokazywa?y si? losowo.
Kod:
<brush name="Ogromne Drzewo" type="doodad" server_lookid="9421" draggable="true" on_blocking="true" thickness="5/100">
	<composite chance="10">
		<tile x="0" y="0" z="0"> <item id="9421"/> </tile>
		<tile x="1" y="0" z="0"> <item id="9434"/> </tile>
		<tile x="1" y="-1" z="0"> <item id="9433"/> </tile>
		<tile x="1" y="-2" z="0"> <item id="9430"/> </tile>
		<tile x="2" y="-1" z="0"> <item id="9420"/> </tile>
		<tile x="-1" y="0" z="0"> <item id="9435"/> </tile>
		<tile x="-1" y="-1" z="0"> <item id="9432"/> </tile>
		<tile x="0" y="-2" z="0"> <item id="9431"/> </tile>
		<tile x="0" y="-3" z="0"> <item id="9418"/> </tile>
		<tile x="-1" y="-2" z="0"> <item id="9429"/> </tile>
	        <tile x="-2" y="-2" z="0"> <item id="9419"/> </tile>
        </composite>
</brush>
d) Plik walls.xml
Plik ten odpowiada za bordery ze ?cianami.
Kod:
<brush name="[COLOR="Lime"]Nazwa bordera[/COLOR]" type="wall" server_lookid="[COLOR="Lime"]ID kt?re b?dzie widoczne w palecie[/COLOR]">
		<wall type="horizontal">
			<item id="[COLOR="Lime"]12[/COLOR]" chance="3"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]1[/COLOR]" type="normal" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]2[/COLOR]" type="normal" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]3[/COLOR]" type="locked" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]4[/COLOR]" type="locked" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]7[/COLOR]" type="quest" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]8[/COLOR]" type="quest" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]5[/COLOR]" type="magic" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]6[/COLOR]" type="magic" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]9[/COLOR]" type="hatch_window" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]10[/COLOR]" type="hatch_window" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]11[/COLOR]" type="window"/>
		</wall>
		<wall type="vertical">
			<item id="[COLOR="Lime"]24[/COLOR]" chance="3"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]13[/COLOR]" type="normal" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]14[/COLOR]" type="normal" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]15[/COLOR]" type="locked" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]16[/COLOR]" type="locked" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]19[/COLOR]" type="quest" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]20[/COLOR]" type="quest" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]17[/COLOR]" type="magic" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]18[/COLOR]" type="magic" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]21[/COLOR]" type="hatch_window" open="false"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]22[/COLOR]" type="hatch_window" open="true"/>
			<door id="[COLOR="Lime"]23[/COLOR]" type="window"/>
		</wall>
		<wall type="corner">
			<item id="[COLOR="Lime"]25[/COLOR]" chance="1000"/>
		</wall>
		<wall type="pole">
			<item id="[COLOR="Lime"]26[/COLOR]" chance="1000"/>
		</wall>
	</brush>
12236823.png

e) Plik creatures.xml
Plik ten odpowiada za potwory oraz NPC.
Kod:
<creature looktype="[COLOR="Lime"]Numer Looktype[/COLOR]" lookhead="[COLOR="Lime"]Kolor podany w liczbie[/COLOR]" lookbody="[COLOR="Lime"]Kolor podany w liczbie[/COLOR]" looklegs="[COLOR="Lime"]Kolor podany w liczbie[/COLOR]" lookfeet="[COLOR="Lime"]Kolor podany w liczbie[/COLOR]" name="[COLOR="Lime"]Nazwa Potworka/NPC[/COLOR]" type="[COLOR="Lime"]Typ do wybory npc/creature[/COLOR]"/>
Przyk?adowy kod:
Kod:
<creature looktype="132" lookhead="114" lookbody="114" looklegs="114" lookfeet="0" name="Toumus" type="npc"/>
f) Plik tilesets.xml
Plik ten odpowiada za uporz?dkowanie w paletach.
UWAGA! BY BORDERY DZIA?A?Y MUSZ? SI? TUTAJ ZNAJDOWA? ICH NAZWY!
Kod:
<tileset name="[COLOR="Lime"]Przyk?adowa Paleta w dziale Doodad[/COLOR]">
		<doodad>
			<brush name="[COLOR="Lime"]Nazwa Borderu[/COLOR]"/>
		</doodad>
	</tileset>
Kod:
<tileset name="[COLOR="Lime"]Przyk?adowa Paleta w dziale Terrain[/COLOR]">		
		<terrain>
			<brush name="[COLOR="Lime"]Nazwa Borderu[/COLOR]"/>
		</terrain>
	</tileset>
Kod:
<tileset name="[COLOR="Lime"]Przyk?adowa paleta w dziale Items[/COLOR]">
		<items>
			<item fromid="[COLOR="Lime"]Przedzia? od ID[/COLOR]" toid="[COLOR="Lime"]do ID[/COLOR]"/>
                        <item id="[COLOR="Lime"]ID Przedmiotu[/COLOR]"/>
		</items>
	</tileset>

Poradnik by Szajbus.
Mam nadziej? ?e komu? si? to przyda. Jak znajd? czas to go troch? bardziej dopracuje :)
Zastrzegam sobie prawa rozpowszechniania tego poradnika na inne fora.
 
Odp: Wszystko co znam na temat RME!

Jeszcze jedno miejsce w razie gdy mi nie b?dzie potrzebne usunie si? ten post.
 
Odp: Wszystko co znam na temat RME!

Widz?, ?e na co dzie? jeste? cz?owiekiem, kt?remu si? bardzo nudzi. Wida? jak? prac? w?o?y?e? w to co tutaj napisa?e?, dlatego wisz? Ci + (Gdy uzbieram 30 post?w to Ci dam). Do tego opisa?e? tu mn?stwo rzeczy, o kt?rych pewnie wi?kszo?? os?b nie mia?a zielonego poj?cia (patrz ja).
Po prostu pi?knie.

Pozdrawiam!
 
Ostatnia edycja:
Odp: Wszystko co znam na temat RME!

Przepi?kny poradnik, wida? ile w niego pracy w?o?y?e?! Og?lnie bardzo ?adnie opisane trudno napisa? taki ?adny poradnik. I powiem ci ?e nawet reputa dostaniesz w imieniu Shirako... Pozdrawiam!​
 
Odp: Wszystko co znam na temat RME!

A dzi?ki obecnie nie mam czasu uzupe?ni? tego poradnika gdy? mia?em sporo na g?owie. Ale jak tylko znajd? wi?cej czasu to uzupe?ni? to i owo :)
 
Odp: Wszystko co znam na temat RME!

thx tylko napisz mi jak wyczyscic domki z pliku house items.xml


z gory THX
 
Do góry