Odp: Xevia World - Nowa era ots'?w, prawdziwe RPG znajdziesz tylko u nas- Zapowied? 1
To raczej oczywiste. Dobry pomys?. RPG powinno by? realistyczne, na tyle, ?eby w ?wiat przedstawiony mo?na by?o si? wczu?.
Tak, crafting i wytwarzanie przedmiot?w te? jest dobrym pomys?em. Aczkolwiek op?acanie g?rnika przez kowala jest b??dem. Kopalnie jako takie mo?na by ew. kupi?, lub po prostu by?by by sterowane przez NPC, od kt?rych rud? mo?na by kupi?. Specjalne rudy mo?na zdoby? od graczy o definicji klasy "Adventurer" (klasy waleczne). System handlu ?redniowiecznego pi?knie ilustruje gra The Guild 2.
Co do klas. Tak jak jest to przedstawione w grze TES IV:Oblivion. Wyst?puj? tam 3 rodzaje klas postaci. Strenght, Magic, Stealth. Odpowiednio: Walcz?ce, Magiczne i te pozostaj?ce w ukryciu. W OTSie mo?na by przedstawi? to tak:
1) Przejezdni (wojownicy etc.)
2) Kupcy/urz?dnicy (wiadomo)
3) Mieszka?cy/rzemie?lnicy (czyli ci, kt?rzy wol? mieszka? we wsiach i zajmowa? si? rzemios?em)
Jak wiadomo, najlepiej, ?eby miast nie by?o, bo ludzi jest ma?o. Znowu przytocz? przypadek Wielkiej Stolicy Thais w kt?rej jest maksymalnie 50 os?b na raz. We wsi na OTSie b?dzie ok. 100-150 do 200 (nie wszyscy graj? naraz). To te? ka?dy m?g?by mie? sw?j dom/warsztat. Takie rozstawienie pozwala wyeliminowa? praktycznie NPC. Zaczynasz dzieckiem/nastolatkiem. Wybierasz gdzie chcesz terminowa?. I tak wybierasz klas?.
To te? miasta s? niepotrzebne. Prawdziwe wsie. W Wied?minie najwi?ksze miasto - Novigard ma 30tysi?cy obywateli (NIEYOBRA?ALNA LICZBA NA TAMTE CZASY!). To jest miasto. Nie Thais.