Odp: J?zyk .lua
Przede wszystkim to sie zastanow czy chcesz sie uczyc lua, zeby umiec lua, czy chcesz sie uczyc lua zeby pisac skrypty na otsa.
Jesli chcesz tylko pisac skrypty na otsa i nie interesuje cie nawet jak to dziala w zasadziel, to nie musisz lua znac... No, moze tak w 1/10 musisz, te podstawy skladni trzeba ogarnac, ale to w sumie tylko tyle.
Bo wiekszosc, nawet tych bardziej zaawansowanych skryptow da sie ogarnac podstawowymi rzeczami z lua oraz wiedza na temat tego jak sie pisze skrypty na ots.
Ot, odpowiednia funkcja, odpowiednie metody i piszesz otsowy skrypt, bo wszystkie wygladaja tak samo(funkcja, akcja, end - a jakie akcje beda, jaki warunki, jakie petle to juz tylko dodatki)
A zeby to dzialalo to z lua musisz ogarnac takie podstawy jak ify, petle, zmienne, tablice itp. Czyli to czego sie uczysz na samym poczatku.
Bierz w takim razie poradnik jakis dobry, tam masz wlasnie te podstawy potrzebne do pisania otsowych skryptow wypisane + fragmenty dokumentacji i mozesz dzialac wszystko co zechcesz. Potem to juz z gorki, tylko zerkasz sobie do dokumentacji jakie sa funkcje i szukasz tego czego akurat potrzebujesz. A jak to wykorzystac to nie ma problemu, bo wszystko dziala tak samo ;p
Btw. Bez angielskiego to sie nie obejdzie, wiec proponuje ogarnac chociaz podstawy zwiazane z tym co mozesz znalezc w dokumentacji. Zeby nie bylo akcji, gdzie masz przed oczami dokumentacje i takie cos jak doPlayerAddItem a sie bedziesz zastanawial gdzie znalezc cos co doda graczowi item, bo nie wiesz co to jest add czy player...