Xart Irok
Senior User
- Joined
- Sep 7, 2008
- Messages
- 2,925
- Reaction score
- 419
- Age
- 32
Witam poradnik powsta? na pro?b? z jednego u?ytkownika i wzgl?du na to ?e wi?kszo?ci poradnik?w tego typu s? ju? bardzo stare i nie aktualne, postanowi?em napisa? co? bardziej ?wie?ego i opieraj?c si? o silnik TheForgottenServer opisa? co znajduj? si? w jego config.lua, a ?e by bardziej sobie zabiera? znaki takim pisaniem to przejd? do sedna.
Account manager
Unjustified kills
Banishments
Battle
Connection config
RSA
Database
Deathlist
Guilds
Highscores
Houses
Item usage
Map
Process
Startup
Spells
Outfits
Miscellaneous
VIP list
Saving-related
Loot
Ghost mode
Limits
Premium-related
TheForgottenServer 0.4.0.4048
Config.lua
Config.lua
Account manager
Code:
accountManager = true -- czy ma u?ywa? account manager
namelockManager = true -- gdy dostaniem namelock mo?emy zmieni? nick na account manager
newPlayerChooseVoc = false -- czy nowy gracz mo?e ustawi? sobie profesje
newPlayerSpawnPosX = 95 -- pozycja x nowego gracza
newPlayerSpawnPosY = 117 -- pozycja y nowego gracza
newPlayerSpawnPosZ = 7 -- pozycja z nowego gracza
newPlayerTownId = 1 -- miasto nowego gracza w kt?rym b?dzie si? pojawia? po smier?
newPlayerLevel = 1 -- level nowego gracz
newPlayerMagicLevel = 0 -- magic level nowego gracza
generateAccountNumber = false -- czy account manager ma generowa? pierwsze passy
generateAccountSalt = false
Code:
useFragHandler = true
redSkullLength = 30 * 24 * 60 * 60 -- czas trwania red skulla
blackSkullLength = 45 * 24 * 60 * 60 -- czas trwania black skulla
dailyFragsToRedSkull = 3 -- dzie? ile jest potrzebnych frag?w aby zdoby? red skulla
weeklyFragsToRedSkull = 5 -- tygodniowo ile jest potrzebnych frag?w aby zdoby? red skulla
monthlyFragsToRedSkull = 10 -- miesi?cznie ile jest potrzebnych frag?w aby zdoby? red skulla
dailyFragsToBlackSkull = dailyFragsToRedSkull
weeklyFragsToBlackSkull = weeklyFragsToRedSkull
monthlyFragsToBlackSkull = monthlyFragsToRedSkull
dailyFragsToBanishment = dailyFragsToRedSkull
weeklyFragsToBanishment = weeklyFragsToRedSkull
monthlyFragsToBanishment = monthlyFragsToRedSkull
blackSkulledDeathHealth = 40 -- je?li gracz ma black skulla po ?mier? ile ma mie? ?ycia
blackSkulledDeathMana = 0 -- je?li gracz ma black skulla po ?mier? ile ma mie? many
useBlackSkull = true -- czy ma by? black skull na serwerze
advancedFragList = false -- zaawansowana lista frag?w nie zapisuje dw?ch graczy tylko tylu ile go zabi?o
Code:
notationsToBan = 3 -- ile notatek ma dosta? gracz ?e by dosta? bana
warningsToFinalBan = 4 -- ile gracz ma dosta? ostrze?eni aby dosta? ostatniego bana
warningsToDeletion = 5 -- ile gracz ma dosta? ostrze?eni aby jego konto zosta?o skasowane
banLength = 7 * 24 * 60 * 60 -- czas trwania banu
killsBanLength = 7 * 24 * 60 * 60 -- czas trwania banu po przez nadmierne zabijanie graczy
finalBanLength = 30 * 24 * 60 * 60 -- czas trwania ostatniego mo?liwego banu
ipBanishmentLength = 1 * 24 * 60 * 60 -- czas trwania banu na ip
broadcastBanishments = true -- czy ma si? pojawia? wiadomo?? o zbanowanym graczu
maxViolationCommentSize = 200 -- maksymalna ilo?ci znak?w w komentarzu pod czas banowania gracza
violationNameReportActionType = 2 -- czy podczas raportowania nicku gracza ma dawa? name locka
autoBanishUnknownBytes = false -- automatyczne banowanie gracza po wysy?aniu du?ego pakietu znak?w
Code:
worldType = "open" -- typ ?wiata: open, optional, hardcore
protectionLevel = 1 -- na jakim levelu mo?na ju? atakowa? innych graczy
pvpTileIgnoreLevelAndVocationProtection = true -- je?li gracz stoi na p?ytce pvp jego level jest ignorowany i mo?e walczy? z innymi graczami
pzLocked = 60 * 1000 -- czas kt?ry jest potrzebny po zaatakowaniu gracza
huntingDuration = 60 * 1000
criticalHitChance = 7 -- szansa na krytyczne uderzenie gracza
criticalHitMultiplier = 1 -- czy ma podwaja? krytyczne uderzenie (odradzam zmiany tego na wy?e liczby)
displayCriticalHitNotify = false -- czy ma si? pojawia? napis "critical"
removeWeaponAmmunition = true -- czy ma si? ko?czy? amunicja
removeWeaponCharges = true -- czy maj? si? ko?czy? ?adunki w broniach typu "ice rapier"
removeRuneCharges = true -- czy maj? si? ko?czy? ?adunki w runach
whiteSkullTime = 15 * 60 * 1000 -- czas trwania white skulla
noDamageToSameLookfeet = false -- czy gracz o tym samym kolorze st?p maj? si? atakowa?
showHealingDamage = false -- czy ma pokazywa? ile si? leczy gracz
showHealingDamageForMonsters = false -- czy ma pokazywa? ile si? leczy potw?r
fieldOwnershipDuration = 5 * 1000 -- jak d?ugo gracz jest w?a?cicielem fieldu (np. cia?a martwego potwora)
stopAttackingAtExit = false -- czy potwory maj? atakowa? gdy gracz da exit
loginProtectionPeriod = 10 * 1000 -- czas w kt?rym gracz po zalogowaniu nie mo?e zaatakowa? gracza (anty mega-bomb)
deathLostPercent = 10 -- procent traconego exp pod czas ?mier?
stairhopDelay = 2 * 1000 -- przerwa mi?dzy atakami na schodach
pushCreatureDelay = 2 * 1000 -- po jakim czasie ma by? popchni?ty gracz
deathContainerId = 1987 -- wygl?d cia?a po ?mier? gracza
gainExperienceColor = 215 -- kolor zdobytego exp
addManaSpentInPvPZone = true -- czy mo?e spala? man? w pvp zone
squareColor = 0 -- podczas ataku jakiego kol wiek potworka zostanie wy?wietlony kolorowy kwadrat (warto?ci -1 b?dzie zmienia?a kolor kwadratu za ka?dym atakiem)
allowFightback = true -- je?li si? gracz bro? przed atakami innych graczy nie otrzymasz blokady strefy ochronej
fistBaseAttack = 7 --
Code:
worldId = 0 -- numer id ?wiata gry
ip = "127.0.0.1" -- adres ip do po??czenia si?
bindOnlyGlobalAddress = false
loginPort = 7171 -- port logowania
gamePort = 7172 -- port gry
loginTries = 10 -- ile razy mo?na pr?bowa? logowa? si? aby nie dosta? blokady logowania
retryTimeout = 5 * 1000
loginTimeout = 60 * 1000
maxPlayers = 1000 -- maksymalna liczba graczy online
motd = "Welcome to the Forgotten Server!" -- wiadomo?? dnia
displayOnOrOffAtCharlist = false -- czy ma pokazywa? kt?ra nasza posta? jest on/offline (je?li ta opcja jest wy??czona pokazuje nazw? ?wiata)
onePlayerOnlinePerAccount = true -- czy ma by? online tylko jeden gracz na koncie
allowClones = false -- czy mo?na klonowa? postacie
serverName = "Forgotten" -- nazwa ?wiata
loginMessage = "Welcome to the Forgotten Server!" -- wiadomo?ci po zalogowaniu si?
statusTimeout = 5 * 60 * 1000
replaceKickOnLogin = true -- czy ma wywala? gracza kt?ry si? pierwszy zalogowa? na bohatera
forceSlowConnectionsToDisconnect = false -- klient z wolnym po??czeniem zostanie automatycznie roz??czony
loginOnlyWithLoginServer = false -- czy ma si? logowa? przez login serwer (opcja przydatna jedynie przy multi world)
premiumPlayerSkipWaitList = false -- czy gracz z premium ma omija? kolejk? do logowania
Code:
rsaPrime1 = "14299623962416399520070177382898895550795403345466153217470516082934737582776038882967213386204600674145392845853859217990626450972452084065728686565928113"
rsaPrime2 = "7630979195970404721891201847792002125535401292779123937207447574596692788513647179235335529307251350570728407373705564708871762033017096809910315212884101"
rsaPublic = "65537"
rsaModulus = "109120132967399429278860960508995541528237502902798129123468757937266291492576446330739696001110603907230888610072655818825358503429057592827629436413108566029093628212635953836686562675849720620786279431090218017681061521755056710823876476444260558147179707119674283982419152118103759076030616683978566631413"
rsaPrivate = "46730330223584118622160180015036832148732986808519344675210555262940258739805766860224610646919605860206328024326703361630109888417839241959507572247284807035235569619173792292786907845791904955103601652822519121908367187885509270025388641700821735345222087940578381210879116823013776808975766851829020659073"
Code:
sqlType = "sqlite" -- typ bazy danych (mo?liwo?ci: mysql, odbc, sqlite, pgsql)
sqlHost = "localhost" -- adres bazy danych
sqlPort = 3306 -- port dost?p bazy danych
sqlUser = "root" -- nazwa u?ytkownika bazy danych
sqlPass = "" -- has?o u?ytkownika bazy danych
sqlDatabase = "theforgottenserver" -- nazwa bazy danych
sqlFile = "forgottenserver.s3db" -- plik bazy danych dzia?a w trybie sqlite
sqlKeepAlive = 0
mysqlReadTimeout = 10 -- zw?oka na odczytanie bazy danych
mysqlWriteTimeout = 10 -- zw?oka na zapis bazy danych
encryptionType = "sha1" -- rodzaj kodowania hase? na bazie danych (plain, md5, sha1) (odradzam plain, najlepiej u?y? sha1 ma kodowanie 128 bitowe)
Code:
deathListEnabled = true -- czy lista zgon?w graczy powinna by? zapisywana w badzie danych
deathListRequiredTime = 1 * 60 * 1000
deathAssistCount = 19 -- maksymalna liczba asystent?w kt?ra mog?a zabi? gracza
maxDeathRecords = 5 -- lista zgon?w gracza
Code:
ingameGuildManagement = true -- czy mo?na w grze tworzy? gildie (je?li u?ywam aac radz? wy??czy? t? opcje)
levelToFormGuild = 8 -- level do za?o?enia gildi
premiumDaysToFormGuild = 0 -- ile trzeba mie? dni premium aby za?o?y? gildie
guildNameMinLength = 4 -- minimalna liczba znak?w nazwy gildi
guildNameMaxLength = 20 -- maksymalna liczba znak?w nazwy gildi
Code:
highscoreDisplayPlayers = 15 -- ilu graczy ma si? pojawia? na li?cie najlepszych graczy
updateHighscoresAfterMinutes = 60 -- po jakim czasie ma si? zaktualizowa? lista najlepszych graczy
Code:
buyableAndSellableHouses = true -- czy mo?na w grze kupowa? domki
houseNeedPremium = true -- czy do kupna domku jest wymagane posiadanie premium
bedsRequirePremium = true -- czy do korzystania z ???ek jest potrzebne premium
levelToBuyHouse = 1 -- level potrzebny do kupna domku
housesPerAccount = 0 -- ile mo?na mie? domk?w na jedno konto
houseRentAsPrice = false
housePriceAsRent = false
housePriceEachSquare = 1000 -- cena jednego sqm domku
houseRentPeriod = "never" -- czy ma pobiera? czynsz za domek (mo?na ustawi? czas np. yearly, monthly, weekly, daily, never)
houseCleanOld = 0 -- po jakim czasie domki maj? by? czyszczone
guildHalls = false -- czy na mapie maj? by? domki gildi (je?li tak to jedynie lider gildi mo?e kupi? taki domek)
Code:
timeBetweenActions = 200
timeBetweenExActions = 1000 -- czas zw?oki mi?dzy u?yciami przedmiotu
hotkeyAimbotEnabled = true -- czy mo?emy u?ywa? hotkey-?w
Code:
mapName = "forgotten.otbm" -- nazwa pliku mapy
mapAuthor = "Komic" -- imi? autora mapy
randomizeTiles = true -- czy itemy np. trawa powinna by? losowa ustawiana na mapie
storeTrash = true
cleanProtectedZones = true -- czy ma czy?ci? stref? ochrony
mailboxDisabledTowns = "" -- id miast do kt?rych nie chcemy aby poczta dochodzi?a (dobre rozwi?zanie gdy mamy wysp? dla pocz?tkuj?cych)
Code:
defaultPriority = "high" -- podczas w??czania ustawiany jest priorytet aplikacji (chodzi wy??cznie na Windowsie)
niceLevel = 5
coresUsed = "-1" -- czy ma u?ywa? kilku rdzeni procesora (dla dual "0, 1", dla quad "0, 1, 2, 3")
Code:
startupDatabaseOptimization = true -- czy ma optymalizowa? baz? danych przy starcie serwera
updatePremiumStateAtStartup = true -- czy konta premium powinny by? aktualizowane podczas uruchamiania serwera
confirmOutdatedVersion = false -- czy ma sprawdza? czy korzystamy z aktualnej wersje silnika
Code:
formulaLevel = 5.0 -- jak silny ma by? czar zale?ny od levela
formulaMagic = 1.0 -- jak silny ma by? czar zale?ny od magic levela
bufferMutedOnSpellFailure = false -- czy u?ywanie czaru kilka razy tego samego mo?e spowodowa? blokad? wypowiedzi
spellNameInsteadOfWords = false -- czy ma si? pojawia? nazwa czaru zamiast s?owa wypowiadane
emoteSpells = false -- czy u?ywany czar ma si? pojawia? na pomara?czowo
unifiedSpells = true
Code:
allowChangeOutfit = true -- czy gracz mo?e zmienia? outfit
allowChangeColors = true -- czy gracz mo?e zmienia? color outfit
allowChangeAddons = true -- czy gracz mo?e zmienia? addony outfit
disableOutfitsForPrivilegedPlayers = false -- czy gracz z przywilejami mog? zmienia? outfit (np. gamemaster)
addonsOnlyPremium = true -- czy addony s? tylko dla graczy z premium
Code:
dataDirectory = "data/" -- katalog z kt?rego s? wykorzystywane dane aby za?adowa? sewer
logsDirectory = "data/logs/" -- katalog w kt?rym s? zapisywane logi serwera
bankSystem = true -- czy ma u?ywa? systemu banku
displaySkillLevelOnAdvance = false -- czy ma pokazywa? na kt?ry skill zaawansowali?my
promptExceptionTracerErrorBox = true
maximumDoorLevel = 500 -- maksymalne ograniczenie na bramk? levelow?
maxMessageBuffer = 4 -- ile razy mo?na powt?rzy? t? sam? wiadomo?ci
tradeLimit = 100 -- Limit ile mo?emy wystawi? przedmiot?w na Trade
enableCooldowns = 0 -- czy ma u?ywa? Cooldowns System (Icon czar?w)
useMounts = 0 -- czy ma u?ywa? Mount System
Code:
separateVipListPerCharacter = false -- separacja vip mi?dzy bohaterami na koncie
vipListDefaultLimit = 20 -- limit miejsc na vip li?cie darmowego konta
vipListDefaultPremiumLimit = 100 -- limit miejsc na vip li?cie p?atnego konta
Code:
saveGlobalStorage = true -- czy ma zapisywa? global storage
useHouseDataStorage = false -- czy ma u?ywa? zapisu binarnego (Jest on szybszy o jakie? 60x)
storePlayerDirection = false
savePlayerData = true
Code:
checkCorpseOwner = true -- czy ma sprawdza? kto jest w?a?cicielem danego zabitego potworka
monsterLootMessage = 3 -- czy ma wysy?a? wiadomo?ci na temat lootu z monstera (je?li ustawimy 0 wiadomo?ci na temat loot nie b?dzie nam si? pokazywa?a)
monsterLootMessageType = 19 -- typ wiadomo?ci lub jak kto woli kolor wiadomo?ci
Code:
ghostModeInvisibleEffect = false -- czy gm w trybie ghost ma wygl?da? jak pod czas czaru (utana vid pisowni)
ghostModeSpellEffects = true -- je?li gm jest w trybie ghost to ma pokazywa? czy u?ywa jakiego? czaru
Code:
idleWarningTime = 14 * 60 * 1000 -- po jakim czasie ma si? pojawi? wiadomo?ci ?e gracz stoi ju? bez ruch
idleKickTime = 15 * 60 * 1000 -- po jakim czasie ma wylogowa? gracza kt?ry stoi bez ruchu
reportsExpirationAfterReads = 1 -- ilo?ci mo?liwych wysy?anych raport?w po przeczytaniu
playerQueryDeepness = 2
protectionTileLimit = 0 -- maksymalna liczba item?w na jednym sqm w strefie ochronnej
houseTileLimit = 0 -- maksymalna liczba item?w na jednym sqm w domku
Code:
freePremium = false -- czy ma by? darmowy premium
premiumForPromotion = true -- czy jest potrzebny premium aby korzysta? z promocji