Hoxaver
Banned
- Joined
- Apr 4, 2008
- Messages
- 300
- Reaction score
- 60
Instrukcja obs?ugi TFS i acc makera do niego
Tre?? i opracowanie: Hoxaver
Spis tre?ci:
1. Wst?p: a) Dlaczego SQL? B) Dlaczego TFS? c) Opis wst?pny
2. Potrzebne programy
3. Konfiguracja TFS
4. Konfiguracja XAMPPa
5. Tworzenie bazy danych do TFS
6. Zarz?dzanie baz? danych
7. Instalacja Acc Maker by G?sior do TFS8. Zarz?dzanie acc makerem
9. Uwagi ko?cowe
10. Zako?czenie
!!! Nie pomagam w sprawie poradnika na PW, b?d? gg. Jedyne na co mo?esz liczy? to pomoc w temacie, b?d? w odpowiednich dzia?ach na forum.
Instrukcja:
1. Wst?p
a) Uwagi pocz?tkowe
W zwi?zku z tym, ?e du?o ludzi chce tworzy? OTSy wykorzystuj?c silnik TFS, a wielu z nich nie potrafi, dlatego postanowi?em napisa? ten poradnik. Opisz? tu najdok?adniej jak umiem jak odpali? OTS’a z silnikiem TheForgottenServer i acc makerem by G?sior do niego. Dla tych obeznanych nie b?dzie to nic nowego, ale dla tych mniej powinno by? przydatne. W tym temacie skupi?, si? na TFS w wersji: Mystic Spirit, 0.2.13r866, ale jestem przekonany, ?e poradnikiem mo?na si? pos?ugiwa? przy ka?dej innej wersji. Wszystko, co tu napisa?em i zamie?ci?em z wyj?tkiem kilku screen?w w rozdziale: Konfiguracja XAMPPa jest mojego autorstwa. Na wst?pie pragn? tak?e podkre?li?, ?e TFS jest to silnik dla ludzi, kt?rzy my?l? o stworzeniu powa?nego OTS. Dostajecie w swoje r?ce tylko silnik, a reszt? tzn. map?, npc, qesty itd, trzeba mie? swoje.
b) Dlaczego SQL?
Wiele ludzi zastanawia si?, dlaczego silniki SQL s? lepsze od tych XML, niekt?rzy nawet nie wiedz? i ich istnieniu. Podstawow? r??nic? pomi?dzy silnikami, SQL, a XML jest to, ?e w przypadku XML wszystkie dane zapisywane s? w folderze z silnikiem, a w przypadku tych SQL dane na temat kont i graczy zapisywane s? w bazie danych, dzi?ki temu silniki SQL nie mul? tak kompa. W ostatnim czasie silniki SQL zupe?nie przy?mi?y te XML ze wzgl?du, ?e s? stabilniejsze i maj? lepsz? przysz?o??. Teraz ?aden silnik XML nie oferuje nic ciekawego i nie liczcie, ?e was OTS osi?gnie du?y sukces, je?eli b?dziecie korzysta? z XML. Prawda jest taka, ?e przy SQL trzeba troch? posiedzie?, ale na pewno si? op?aca.
c) Dlaczego TFS ?
My?l?, ?e ju? nie macie w?tpliwo?ci, co do tego, kt?ry typ silnik?w wybra?. W tym poradniku jednak b?d? si? skupia? na TFS, jest to silnik pod tibie 8.11. Chocia? silniki SQL s? bardzo dobre wiele z nich ma du?o bug?w itd. , jest jednak jeden silnik, kt?ry spe?ni wszystkie wymagania, to oczywi?cie: TheForgottenServer. Silnik ten jest jednak bardziej dla tych, kt?rzy my?l? o OTS’ie z w?asn? map?, cho? s? ju? na necie wersje z wgranymi mapami i skryptami. TFS ma bardzo ma?o b??d?w, kt?re s? ci?gle poprawiane. Jest to silnik, kt?ry ci?gle si? rozwija, pyzatym na tibia.net.pl administratorem jest Elf – oficjalny developer tego? silnika. Dzi?ki TFS tw?j OTS odniesie sukces, w tym poradniku dowiesz si? jak si? nim pos?ugiwa?.
2. Potrzebne programy
Aby odpali? TFS na pewno b?d? nam potrzebne te programy:
- TheForgottenServer - Mystic Spirit, 0.2.13r866 (to akurat wersja console, zu?ywaj?ca mniej RAMu) -
- DLLs 1.2[8.1] -
- XAMPP 1.6.6-
Je?eli chcemy mie? jeszcze acc maker na stronie musimy go pobra? st?d:
3. Konfiguracja TFS
a) Zacznijmy od tego, aby wypakowa? TFS w dogodnym miejscu, je?eli my?limy o powa?nym OTSie to zalecam zrobienie sobie na to oddzielnej partycji (jakie? 10GB wystarczy), no i koniecznie zdefragmentowa? wszystkie dyski lokalne (Start -> wszystkie programy -> akcesoria -> narz?dzia systemowe -> defragmentator dysk?w)
b) Teraz musimy wrzuci? do folderu g??wnego TFS pliki z folderu DLLs 1.2[8.1], gdy zapyta czy podmieni? to si? zgodzi?.
c) Kolejnym, bardzo wa?nym elementem jest konfiguracja pliku config.lua, my?l?, ?e z tym ka?dy by sobie poradzi?, ale jednak to dok?adnie opisze, bo TFS jest troch? inaczej.
d) Je?eli macie zmienne IP musicie za?o?y? sobie domen? no-ip albo dyn.pl, tutaj poradniki, jak co zrobi?:
dyn.pl - http://tibia.net.pl/poradniki-opentibia/1898-dyn-pl.html
no-ip - http://tibia.net.pl/propozycje/81-ot-jak-utworzyc-no-ip-xtomixx.html
d) Je?eli chodzi o wype?nianie config.lua bardzo wa?ny jest ten fragment:
Tre?? i opracowanie: Hoxaver
Spis tre?ci:
1. Wst?p: a) Dlaczego SQL? B) Dlaczego TFS? c) Opis wst?pny
2. Potrzebne programy
3. Konfiguracja TFS
4. Konfiguracja XAMPPa
5. Tworzenie bazy danych do TFS
6. Zarz?dzanie baz? danych
7. Instalacja Acc Maker by G?sior do TFS8. Zarz?dzanie acc makerem
9. Uwagi ko?cowe
10. Zako?czenie
!!! Nie pomagam w sprawie poradnika na PW, b?d? gg. Jedyne na co mo?esz liczy? to pomoc w temacie, b?d? w odpowiednich dzia?ach na forum.
Instrukcja:
1. Wst?p
a) Uwagi pocz?tkowe
W zwi?zku z tym, ?e du?o ludzi chce tworzy? OTSy wykorzystuj?c silnik TFS, a wielu z nich nie potrafi, dlatego postanowi?em napisa? ten poradnik. Opisz? tu najdok?adniej jak umiem jak odpali? OTS’a z silnikiem TheForgottenServer i acc makerem by G?sior do niego. Dla tych obeznanych nie b?dzie to nic nowego, ale dla tych mniej powinno by? przydatne. W tym temacie skupi?, si? na TFS w wersji: Mystic Spirit, 0.2.13r866, ale jestem przekonany, ?e poradnikiem mo?na si? pos?ugiwa? przy ka?dej innej wersji. Wszystko, co tu napisa?em i zamie?ci?em z wyj?tkiem kilku screen?w w rozdziale: Konfiguracja XAMPPa jest mojego autorstwa. Na wst?pie pragn? tak?e podkre?li?, ?e TFS jest to silnik dla ludzi, kt?rzy my?l? o stworzeniu powa?nego OTS. Dostajecie w swoje r?ce tylko silnik, a reszt? tzn. map?, npc, qesty itd, trzeba mie? swoje.
b) Dlaczego SQL?
Wiele ludzi zastanawia si?, dlaczego silniki SQL s? lepsze od tych XML, niekt?rzy nawet nie wiedz? i ich istnieniu. Podstawow? r??nic? pomi?dzy silnikami, SQL, a XML jest to, ?e w przypadku XML wszystkie dane zapisywane s? w folderze z silnikiem, a w przypadku tych SQL dane na temat kont i graczy zapisywane s? w bazie danych, dzi?ki temu silniki SQL nie mul? tak kompa. W ostatnim czasie silniki SQL zupe?nie przy?mi?y te XML ze wzgl?du, ?e s? stabilniejsze i maj? lepsz? przysz?o??. Teraz ?aden silnik XML nie oferuje nic ciekawego i nie liczcie, ?e was OTS osi?gnie du?y sukces, je?eli b?dziecie korzysta? z XML. Prawda jest taka, ?e przy SQL trzeba troch? posiedzie?, ale na pewno si? op?aca.
c) Dlaczego TFS ?
My?l?, ?e ju? nie macie w?tpliwo?ci, co do tego, kt?ry typ silnik?w wybra?. W tym poradniku jednak b?d? si? skupia? na TFS, jest to silnik pod tibie 8.11. Chocia? silniki SQL s? bardzo dobre wiele z nich ma du?o bug?w itd. , jest jednak jeden silnik, kt?ry spe?ni wszystkie wymagania, to oczywi?cie: TheForgottenServer. Silnik ten jest jednak bardziej dla tych, kt?rzy my?l? o OTS’ie z w?asn? map?, cho? s? ju? na necie wersje z wgranymi mapami i skryptami. TFS ma bardzo ma?o b??d?w, kt?re s? ci?gle poprawiane. Jest to silnik, kt?ry ci?gle si? rozwija, pyzatym na tibia.net.pl administratorem jest Elf – oficjalny developer tego? silnika. Dzi?ki TFS tw?j OTS odniesie sukces, w tym poradniku dowiesz si? jak si? nim pos?ugiwa?.
2. Potrzebne programy
Aby odpali? TFS na pewno b?d? nam potrzebne te programy:
- TheForgottenServer - Mystic Spirit, 0.2.13r866 (to akurat wersja console, zu?ywaj?ca mniej RAMu) -
- DLLs 1.2[8.1] -
- XAMPP 1.6.6-
Je?eli chcemy mie? jeszcze acc maker na stronie musimy go pobra? st?d:
3. Konfiguracja TFS
a) Zacznijmy od tego, aby wypakowa? TFS w dogodnym miejscu, je?eli my?limy o powa?nym OTSie to zalecam zrobienie sobie na to oddzielnej partycji (jakie? 10GB wystarczy), no i koniecznie zdefragmentowa? wszystkie dyski lokalne (Start -> wszystkie programy -> akcesoria -> narz?dzia systemowe -> defragmentator dysk?w)
b) Teraz musimy wrzuci? do folderu g??wnego TFS pliki z folderu DLLs 1.2[8.1], gdy zapyta czy podmieni? to si? zgodzi?.
c) Kolejnym, bardzo wa?nym elementem jest konfiguracja pliku config.lua, my?l?, ?e z tym ka?dy by sobie poradzi?, ale jednak to dok?adnie opisze, bo TFS jest troch? inaczej.
Code:
-- The Forgotten Server Config
-- Account Manager
accountManager = "yes" <- czy ma u?ywa? acc menagera w tibii?
newPlayerChooseVoc = "no"
newPlayerSpawnPosX = 95
newPlayerSpawnPosY = 117
newPlayerSpawnPosZ = 7
newPlayerTownId = 1
newPlayerLevel = 1
newPlayerMagicLevel = 0
generateAccountNumber = "yes"
-- Banishments
broadcastBanishments = "yes"
killsToBan = 5 <- ilo?? frag?w do bana
-- Battle
worldType = "pvp" <- typ pvp (pvp, no-pvp, pvp-enforced)
hotkeyAimbotEnabled = "yes" <- czy maj? by? hotkey
protectionLevel = 1 <- do kt?rego levela nie ma pvp
killsToRedSkull = 3 <- ilo?? frag?w do Red Skull
pzLocked = 60000
deathLosePercent = 10
criticalHitChance = 7
removeAmmoWhenUsingDistanceWeapon = "yes" <- czy amunicja ma si? ko?czy?
removeChargesFromRunes = "yes" <- czy runy maj? si? ko?czy?
timeToDecreaseFrags = 43200000
-- Commands
displayGamemastersWithOnlineCommand = "no"
-- Connection Config
ip = "127.0.0.1" <-wpisujemy IP cyfrowe
port = 7171 <- wpisujemy port, najlepiej zostawi?
loginTries = 500
retryTimeout = 30 * 1000
loginTimeout = 60 * 1000
maxPlayers = "1000" <- maksymalna liczba graczy na serverze
motd = "Welcome to the Forgotten Server!" <- wiadomo?? przy wybieraniu postaci
onePlayerOnlinePerAccount = "yes" <- czy mo?e by? zalogowany jeden gracz na jednym koncie
allowClones = 0
serverName = "Forgotten" <- nazwa OTS’a
loginMessage = "Welcome to the Forgotten Server!" <- wiadomo?? po zalogowaniu
adminLogsEnabled = "no"
statusTimeout = 5 * 60 * 1000
-- Deathlist
deathListEnabled = "yes"
maxDeathRecords = 5
-- Highscores
highscoreDisplayPlayers = 15
updateHighscoresAfterMinutes = 60
-- Houses
housePriceEachSQM = 1000 <- cena w GP za kratk? domku
houseRentPeriod = "never" <- co jaki czas trzeba p?aci? czynsz (never, daily, weekly, monthly)
-- Idle
kickIdlePlayerAfterMinutes = 15 <- gdy gracz nie b?dzie si? rusza? po ilu miutach ma kickowa?
-- Item Usage
timeBetweenActions = 200
timeBetweenExActions = 1000
-- Map
mapName = "forgotten" -nazwa mapy
mapAuthor = "Komic" <- autor mapy
randomizeTiles = "yes" <-zostawi?
-- Messaging
maxMessageBuffer = 4
-- MySQL
mysqlHost = "localhost" <-zostawi?
mysqlUser = "root" <-nazwa u?ytkownika do bazy danych, najlepiej zostawi? ‘root’
mysqlPass = "" <-has?o do bazy danych
mysqlDatabase = "theforgottenserver" <-nazwa bazy, lepiej zostawi?
mysqlPort = 3306 <-port bazy, zostawi?
-- Premium Account
freePremium = "no" <- czy PACC ma by? za darmo
-- PVP Server
displayOnOrOffAtCharlist = "no"
allowChangeOutfit = "yes"
noDamageToSameLookfeet = "no"
experienceByKillingPlayers = "no"
-- Rates
rateExp = 5 <-ile razy exp ma lecie? szybciej w stosunku do RL tibii
rateSkill = 3 <-ile razy skille maj? lecie? szybciej w stosunku do RL tibii
rateLoot = 2 <-ile razy szybciej itemy maj? wypada? z potwor?w w stosunku do RL tibii
rateMagic = 3 <-ile razy magic level ma lecie? szybciej w stosunku do RL tibii
rateSpawn = 1 <- ile razy szybciej maj? si? respi? potwory w stosunku do zapisanego spawnu w map edytorze
-- Server Save
serverSaveEnabled = "yes" <- czy OTS ma si? sam zapisywa?
serverSaveHour = 3 <- co ile godzin OTS ma si? sam zapisywa?
shutdownAtServerSave = "yes"
cleanMapAtServerSave = "yes" <- czy ma by? clean przy zapisie OTS’a
-- Spawns
deSpawnRange = 2
deSpawnRadius = 50
-- SqLite
sqliteDatabase = "forgottenserver.s3db"
-- SQL
sqlType = "sqlite" [COLOR="Red"]<-zmieni? na “mysql”[/COLOR]
passwordType = "plain" <-zostawi?
-- Startup
defaultPriority = "high"
-- Status
ownerName = " <- pomi?dzy cudzys?owami nazwa w?a?ciciela OTS’a
ownerEmail = "@otland.net <-e-mail do w?a?ciciela OTS’a
url = http://otland.net/ <- strona internetowa OTS’a. Je?eli masz zmienne IP to tu wpisujesz swoje IP z no-ip albo dyn.pl, poni?ej linki do temat?w jak to zrobi?
location = "Europe" <-lokalizacja OTS’a
dyn.pl - http://tibia.net.pl/poradniki-opentibia/1898-dyn-pl.html
no-ip - http://tibia.net.pl/propozycje/81-ot-jak-utworzyc-no-ip-xtomixx.html
d) Je?eli chodzi o wype?nianie config.lua bardzo wa?ny jest ten fragment:
Code:
-- SQL
sqlType = "sqlite" [B][COLOR="Red"]<-zmieni? na “mysql”[/COLOR][/B]
passwordType = "plain" <-zostawi?
Last edited: