Thrak
Advanced User
- Joined
- Nov 26, 2008
- Messages
- 327
- Reaction score
- 55
Witam, poniewa? nie spotka?em si? na forum z poradnikiem odno?nie mappowania, postanowi?em zrobi? sw?j. ; )
Spis tre?ci:
1.1 Tworzymy las
Na sam pocz?tek tworzymy podstawow? traw?, z listy mapedytora wybieramy ID trawy. i wype?niamy nim dany teren.
Nast?pnie stworzymy urozmaicenia kt?re 'podrasuj?' nasz? polank?. M?wi? o kolejnym ID trawy: i dodatkach do owej trawy: , umieszczamy je na mapie.
Kolejnym punktem w naszej pracy jest dodanie kolejnego smaczku naszemu dzie?u. M?wi? o kolejnym groundzie kt?re mo?emy, lecz nie musimy doda?.
Mianowicie; , , i .
Ja dodam troszk? suchej trawy, poniewa? mam tak? ochot?.
Teraz czas na bordery trawy, ka?dy rozdaj pod?o?a ma sw?j w?asny border.
Wymieni? kilka podstawowych, , , , i tak dalej, wszystkie bordery ka?dy posiada w swoim edytorze wi?c najmniejszych problem?w z tym nie b?dzie.
Kolejnym krokiem jest wype?nienie dodanych rodzaj?w 'traw' borderami. Dodawanie border?w dzieli si? na dwie metody.
Metoda do wewn?trz:
Metoda na zewn?trz:
U?ywamy metody kt?r? bardziej preferujemy, wed?ug uznania.
Teraz zaczynaj? si? schody, ka?dy mapper posiada sw?j w?asny styl i trudno napisa? jeden poradnik uniwersalny dla wszystkich. Lecz napisz? 'po swojemu' jak robi? pixelowy las. ;P
Wiele ludzi b??dnie my?li ?e las to tylko drzewa i trawa. Wed?ug mnie, las to po pierwsze krzaki, wszelakie ga??zie i inne zielone wype?nione chlorofilem cuda.
Wi?c, na pocz?tek dodajemy krzaki, s? ich niestety tylko dwa rodzaje (nie licz?c bluberry bush'a). Mianowicie:
Wype?niamy nimi nasz teren.
Teraz podmieniamy niekt?re krzaki wrzucaj?c na nie .
Teraz wype?niamy reszt? terenu drzewami. Drzew jest bardzo wiele rodzaj?w. Nie b?d? wypisywa? ka?dego z nich bo nie ma to wi?kszego sensu.
Teraz pozostaje nam ju? tylko 'wyko?czeni?wka' czyli i wiele rodzaj?w kwiat?w kt?re nie b?d? zaznacza?, ma?ych kamyczk?w, grzyb?w, z?amanych drzew, ga??zi, r??nych ?mieci ko?cz?c na g?azach.
Tak w?a?nie robimy prawdziwy las.
1.2 Tworzenie g?r
Tworzenie g?r mo?e zrobi? za nas map edytor (RME) w bardzo szybkim czasie.
Ale poradnik to poradnik, zrobi? wszystko od zera.
Zaczynajmy, na pocz?tek k?adziemy jakie? pod?o?e, np. traw?.
A na nie k?adziemy naszych g?r, tworz?c tym samym ich pierwotny kszta?t.
Teraz wype?niamy wewn?trzn? cz??? tych 'g?r'.
Kolejnym krokiem jest wyko?czenie owych g?r ska?ami o ID od 4468 do 4513.
(w RME mo?e zrobi? to za nas border tool)
I g?ry s? sko?czone, lecz nie mo?liwe jest aby po nich chodzi? gdy g?ry s? w takim stanie.
Aby mo?na by?o si? po nich porusza?, musimy doda? na kolejnym pi?trze 'walkable ground' czyli np. .
Jak r?wnie? owego top ground'a.
Teraz mo?emy upi?kszy? g?ry dodaj?c np. pn?cza na ska?ach, schody prowadz?ce na nie i wiele, wiele wi?cej. ; )
1.3 Tworzymy wodospad
Tworzenie wodospadu jest bardzo proste, jedyne co potrzebujemy to , i 6
Zaczynamy od usuni?cia ska? w miejscu gdzie b?dzie spada? woda.
Od razu w owe 'puste' miejsce wk?adamy 'spadaj?c? wod?' o ID (w moim przypadku) 3659. Przy okazji umieszczamy w tym samym miejscu ID (w moim przypadku) 3573.
Na ko?cu dodajemy rzek? kt?ra b?dzie bra?a pocz?tek od wodospadu.
Przechodzimy na pi?tro wy?ej i tworzymy rzek? kt?ra b?dzie si? 'pojawia?a' z nieznanemu nikomu punktu. ; o I dodajemy border o ID 3571.
1.4 Tworzymy jaskinie
Jaskinia = cave. ?eby nie by?o niedom?wie?. ; p
Zaczynamy od wype?nienia terenu i .
Gdy mamy ju? to zrobione wype?niamy obszar po kt?rym b?dziemy mogli si? porusza?.
Teraz musimy u?y? borderu podziemnego, jest ich dwa rodzaje.
i
Wype?niamy nim brzegi naszych 'podziemnych ska?'
I oczywi?cie dowolnie zdobimy.
2.1 Budynek mieszkalny
Standardowo zaczynamy od jakiego? pod?o?a. Nast?pnym krokiem jest dodanie ?cian, jak zapewne si? domy?lacie jest bardzo wiele rodzaj?w ?cian i robienie ka?demu z nich screen?w nie jest op?acalne. Do domk?w mieszkalnych, najcz??ciej stosuje si? framework walle (1036-1048).
Tworz?c ?ciany pami?tamy ?e to one b?d? okre?la? wygl?d budynku, nie robimy .
Kolejnym krokiem jest dodanie drzwi i okien do nowo powsta?ego budynku.
Gdy zrobili?my ju? wszystko, pozostaje nam po?o?enie wewn?trz budynku lub innej wed?ug uznania.
Kolejnym krokiem jest dodanie dachu naszego budynku.
Przechodzimy na pi?tro wy?ej, wybieramy z palety map edytora odpowiadaj?cy nam wygl?d dachu i wype?niamy nim nasz budynek.
Je?li mamy ochot?, dodajemy kolejne pi?tra budynku, tak jak robili?my pierwsze pi?tro.
I w?a?nie w tym momencie nasz dom jest zrobiony. Teraz mo?emy wype?ni? go r??norodnymi przedmiotami - przecie? to dom mieszkalny
Mo?emy go ozdobi? np. tak
Oczywi?cie natura wok?? domku musi by?
Je?li Bozia pozwoli b?d? kontynuowa? ten poradnik. Je?li macie jakie? pomys?y na to co mog? opisa? w tym poradniku, to prosz? pisa? posty.
//Na pro?b? autora temat czasowo zamkni?ty, dodatkowo przenosz? na razie do propozycji.
Spis tre?ci:
- 1. Natura
- 1.1 Tworzymy las
- 1.2 Tworzymy g?ry
- 1.3 Tworzymy wodospad
- 1.4 Tworzymy jaskinie
- 2. Budynki
- 2.1 Budynek mieszkalny
1. Natura
1.1 Tworzymy las
Na sam pocz?tek tworzymy podstawow? traw?, z listy mapedytora wybieramy ID trawy. i wype?niamy nim dany teren.
Nast?pnie stworzymy urozmaicenia kt?re 'podrasuj?' nasz? polank?. M?wi? o kolejnym ID trawy: i dodatkach do owej trawy: , umieszczamy je na mapie.
Kolejnym punktem w naszej pracy jest dodanie kolejnego smaczku naszemu dzie?u. M?wi? o kolejnym groundzie kt?re mo?emy, lecz nie musimy doda?.
Mianowicie; , , i .
Ja dodam troszk? suchej trawy, poniewa? mam tak? ochot?.
Teraz czas na bordery trawy, ka?dy rozdaj pod?o?a ma sw?j w?asny border.
Wymieni? kilka podstawowych, , , , i tak dalej, wszystkie bordery ka?dy posiada w swoim edytorze wi?c najmniejszych problem?w z tym nie b?dzie.
Kolejnym krokiem jest wype?nienie dodanych rodzaj?w 'traw' borderami. Dodawanie border?w dzieli si? na dwie metody.
Metoda do wewn?trz:
Metoda na zewn?trz:
U?ywamy metody kt?r? bardziej preferujemy, wed?ug uznania.
Teraz zaczynaj? si? schody, ka?dy mapper posiada sw?j w?asny styl i trudno napisa? jeden poradnik uniwersalny dla wszystkich. Lecz napisz? 'po swojemu' jak robi? pixelowy las. ;P
Wiele ludzi b??dnie my?li ?e las to tylko drzewa i trawa. Wed?ug mnie, las to po pierwsze krzaki, wszelakie ga??zie i inne zielone wype?nione chlorofilem cuda.
Wi?c, na pocz?tek dodajemy krzaki, s? ich niestety tylko dwa rodzaje (nie licz?c bluberry bush'a). Mianowicie:
Wype?niamy nimi nasz teren.
Teraz podmieniamy niekt?re krzaki wrzucaj?c na nie .
Teraz wype?niamy reszt? terenu drzewami. Drzew jest bardzo wiele rodzaj?w. Nie b?d? wypisywa? ka?dego z nich bo nie ma to wi?kszego sensu.
Teraz pozostaje nam ju? tylko 'wyko?czeni?wka' czyli i wiele rodzaj?w kwiat?w kt?re nie b?d? zaznacza?, ma?ych kamyczk?w, grzyb?w, z?amanych drzew, ga??zi, r??nych ?mieci ko?cz?c na g?azach.
Tak w?a?nie robimy prawdziwy las.
1.2 Tworzenie g?r
Tworzenie g?r mo?e zrobi? za nas map edytor (RME) w bardzo szybkim czasie.
Ale poradnik to poradnik, zrobi? wszystko od zera.
Zaczynajmy, na pocz?tek k?adziemy jakie? pod?o?e, np. traw?.
A na nie k?adziemy naszych g?r, tworz?c tym samym ich pierwotny kszta?t.
Teraz wype?niamy wewn?trzn? cz??? tych 'g?r'.
Kolejnym krokiem jest wyko?czenie owych g?r ska?ami o ID od 4468 do 4513.
(w RME mo?e zrobi? to za nas border tool)
I g?ry s? sko?czone, lecz nie mo?liwe jest aby po nich chodzi? gdy g?ry s? w takim stanie.
Aby mo?na by?o si? po nich porusza?, musimy doda? na kolejnym pi?trze 'walkable ground' czyli np. .
Jak r?wnie? owego top ground'a.
Teraz mo?emy upi?kszy? g?ry dodaj?c np. pn?cza na ska?ach, schody prowadz?ce na nie i wiele, wiele wi?cej. ; )
1.3 Tworzymy wodospad
Tworzenie wodospadu jest bardzo proste, jedyne co potrzebujemy to , i 6
Zaczynamy od usuni?cia ska? w miejscu gdzie b?dzie spada? woda.
Od razu w owe 'puste' miejsce wk?adamy 'spadaj?c? wod?' o ID (w moim przypadku) 3659. Przy okazji umieszczamy w tym samym miejscu ID (w moim przypadku) 3573.
Na ko?cu dodajemy rzek? kt?ra b?dzie bra?a pocz?tek od wodospadu.
Przechodzimy na pi?tro wy?ej i tworzymy rzek? kt?ra b?dzie si? 'pojawia?a' z nieznanemu nikomu punktu. ; o I dodajemy border o ID 3571.
1.4 Tworzymy jaskinie
Jaskinia = cave. ?eby nie by?o niedom?wie?. ; p
Zaczynamy od wype?nienia terenu i .
Gdy mamy ju? to zrobione wype?niamy obszar po kt?rym b?dziemy mogli si? porusza?.
Teraz musimy u?y? borderu podziemnego, jest ich dwa rodzaje.
i
Wype?niamy nim brzegi naszych 'podziemnych ska?'
I oczywi?cie dowolnie zdobimy.
2. Budynki
2.1 Budynek mieszkalny
Standardowo zaczynamy od jakiego? pod?o?a. Nast?pnym krokiem jest dodanie ?cian, jak zapewne si? domy?lacie jest bardzo wiele rodzaj?w ?cian i robienie ka?demu z nich screen?w nie jest op?acalne. Do domk?w mieszkalnych, najcz??ciej stosuje si? framework walle (1036-1048).
Tworz?c ?ciany pami?tamy ?e to one b?d? okre?la? wygl?d budynku, nie robimy .
Kolejnym krokiem jest dodanie drzwi i okien do nowo powsta?ego budynku.
Gdy zrobili?my ju? wszystko, pozostaje nam po?o?enie wewn?trz budynku lub innej wed?ug uznania.
Kolejnym krokiem jest dodanie dachu naszego budynku.
Przechodzimy na pi?tro wy?ej, wybieramy z palety map edytora odpowiadaj?cy nam wygl?d dachu i wype?niamy nim nasz budynek.
Je?li mamy ochot?, dodajemy kolejne pi?tra budynku, tak jak robili?my pierwsze pi?tro.
I w?a?nie w tym momencie nasz dom jest zrobiony. Teraz mo?emy wype?ni? go r??norodnymi przedmiotami - przecie? to dom mieszkalny
Mo?emy go ozdobi? np. tak
Oczywi?cie natura wok?? domku musi by?
Wszystkie screeny jak i tekst zawarte w poradniku s? mojego autorstwa.
Je?li Bozia pozwoli b?d? kontynuowa? ten poradnik. Je?li macie jakie? pomys?y na to co mog? opisa? w tym poradniku, to prosz? pisa? posty.
//Na pro?b? autora temat czasowo zamkni?ty, dodatkowo przenosz? na razie do propozycji.
Last edited by a moderator: