• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 19 Lut 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

-Średni Nowy potw?r - krok po kroku

E

Ewande

Guest
~~~~~~TWORZENIE W?ASNEGO POTWORA~~~~~~
SVN pod 8.0 oraz 8.1​
SPIS TRE?CI:
0. Kilka s??w od autora na pocz?tek.
1. Tworzenie pliku z potworem.
2. Og?lna konstrukcja.
3. Podstawowe informacje.
4. W?a?ciwo?ci.
5. Ataki.
6. Obrony.
7. Odporno?ci.
8. Summony.
9. G?osy.
10.Loot.
11.Przyk?ad
12.Podsumowanie.



0. Kilka s??w od autora na pocz?tek.

Poradnik ten tworzony jest zar?wno dla zupe?nie zielonych, jak i tych bardziej zaawansowanych. My?l?, ?e "starzy wyjadacze" wiedz? ju? dawno, jak zrobi? nowego potwora, ale gdyby co? zapomnieli, to ja s?u?? uprzejmie.
Podkre?laj?c wa?ne s?owa i sformu?owania, stara?em utrwali? w pami?ci newbie'ch rzeczy, z kt?rymi b?d? mieli styczno?? w dalszej przygodzie z Tibi? i OTS.
Tutorial stara?em si? u?o?y? tak, aby swobodnie mo?na by?o pomin?? kt?ry? z punkt?w, je?eli np. umiesz zrobi? dany kawa?ek samodzielnie.


1.Tworzenie pliku z potworem.

Aby stworzy? potwora musimy najpierw przypisa? mu dany plik. Zacznijmy wi?c. W:
Kod:
data/monster (monsters)
tworzymy plik:
Kod:
NAZWA POTWORA.xml
Pami?taj, aby nie u?ywa? polskich znak?w.
Np.:
Kod:
jaskolka.xml
lub
Kod:
czarny kruk.xml
Gdy ju? go mamy, przechodzimy do edycji:
Kod:
monsters.xml
Doklejamy tam linijk?:
Kod:
<monster name="[B][I][U]NAZWA POTWORA[/U][/I][/B]" file="[B][I][U]PLIK Z POTWOREM[/U][/I][/B]" />
Czyli np.:
Kod:
<monster name="Jaskolka" file="jaskolka.xml" />
lub:
Kod:
<monster name="Czarny Kruk" file="czarny kruk.xml" />
Pami?tajmy, aby zrobi? to przed znacznikiem:
Kod:
</monsters>
Teraz mo?emy ju? przej?? do edycji naszego pliku z potworem. Najlepiej edytowa? go notatnikiem.



2. Og?lna konstrukcja.

Kod:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
  <monster name=…>
    <health now=…/>
    <look type=…/>
    <targetchange interval=…/>
    <strategy attack=…/>
    <flags>
    </flags>
    <attacks>
    </attacks>
    <defenses armor=…/>
<defense name=…/>
    </defenses>
    <immunities>
    </immunities>
<summons...>
    </summons>
    <voices interval=…>
    </voices>
    <loot>
      </item>
    </loot>
  </monster>

3. Podstawowe informacje.

Rozpoczynamy od:
Kod:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
Teraz czas na:
a) kod
Kod:
<monster name="[B][I][U]IMI?[/U][/I][/B]" nameDescription="[B][I][U]IMI? 2[/U][/I][/B]" tp="1" race="[B][I][U]RODZAJ OBRA?E?[/U][/I][/B]" species="[B][I][U]RASA[/U][/I][/B]" experience="[B][I][U]EXP[/U][/I][/B]" speed="[B][I][U]SPEED[/U][/I][/B]" manacost="[B][I][U]KOSZT PRZYWO?ANIA[/U][/I][/B]">

b) t?umaczenie
IMI? -> nazwa potwora, kt?r? widzimy pod paskiem ?ycia w oknie gry i battle list.
IMI? 2 -> nazwa potwora, kt?ra ukazuje si? po u?yciu LOOK na potworze (czyli w formie „You see IMI? 2”) powinno ono zawiera? przedrostek a lub an.
RODZAJ OBRA?E? -> jaki kolor odebranego HP ma si? pojawi? nad potworem po zadaniu blood hita.
RASA -> jak sama nazwa wskazuje, rasa, gatunek potwora.
EXP -> tu chyba nie ma co t?umaczy?, ile do?wiadczenia dostaniemy za zabicie potwora, gdyby exp rate wynosi?o 1.
SPEED -> pr?dko?? potwora, posta? 1-wszo levelowa ma pr?dko?? 220, z ka?dym levelem pr?dko?? ro?nie o 2. Dla przyk?adu potw?r o pr?dko?ci 240 chodzi?by tak samo jak 20lvl.
KOSZT PRZYWO?YWANIA -> ile many potrzeba, aby przywo?a? potwora czarem utevo res" , w dalszej cz??ci poradnika poka??, gdzie ustali?, czy potw?r mo?e by? przywo?any, czy nie.


Nast?pnie:
a) kod
Kod:
<health now="[B][I][U]RESPHP[/U][/I][/B]" max="[B][I][U]MAXHP[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
RESPHP -> ile HP potw?r b?dzie mia? w chwili zrespienia
MAXHP -> maksymalna ilo?? HP, kt?r? mo?e mie? potw?r


Id?my dalej:
a) kod
Kod:
<look type="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" head="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" body="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" legs="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" feet="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" corpse="[B][I][U]CIA?O[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
WYGL?D -> wygl?d potwora:
# w przypadku "nieludzkiego" wygl?du potwora wype?niamy tylko pole LOOK TYPE, reszcie nadajemy warto?? 0 (m?wimy tu tylko o WYGL?D).
# w przypadku "ludzkiego" wygl?du wype?niamy wszystkie pola.
Teraz kilka przydatnych link?w:
* wszystkie LOOK TYPE, co pomo?e Wam w wybraniu odpowiedniego wygl?du (by Rishi)
Kod:
[url=http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=226901]Forum tibia.org.pl[/url]
* jak wybiera? kolory "ludzkich" wygl?d?w (by Manky)
123ju2.png


CIA?O -> wygl?d cia?a (potwora po ?mierci), nie znalaz?em ?adnego linku, tak wi?c pozostaje Wam edytowa? plik z potworem, kt?rego wygl?d przybierze Wasz nowy monster, i stamt?d skopiowa? numer wygl?du cia?a.


Przedostatni podpunkt punktu 3.:
a) kod
Kod:
<targetchange interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
CZAS -> co jaki czas (co 1500 oddajemy cios w rl tibii) jest SZANSA zmienienia celu, tzw. przerzucenia si? potwora na innego gracza
SZANSA -> szansa zmienienia celu, w procentach (czyli 100 to maksymalna, zawsze skuteczna)


Ostatni podpunkt punktu 3.:
a) kod
Kod:
<strategy attack="[B][I][U]ATAK[/U][/I][/B]" defense="[B][I][U]OBRONA[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
ATAK -> ile "si?" po?wi?ca? na atak (w procentach)
OBRONA -> ile "si?" po?wi?ca? na obron? (w procentach)
 
Ostatnia edycja:
4. W?a?ciwo?ci.

Mamy ju? skonfigurowane podstawowe wiadomo?ci o naszym nowym potworze. Teraz czas na jego "w?a?ciwo?ci". Zapami?taj, ?e w wi?kszo?ci "w?a?ciwo?ci" przypisanie warto?ci 1 oznacza TAK, a warto?ci 0 - NIE
a) kod
Kod:
<flags>
      <flag [B][I][U]summonable[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <flag [B][I][U]attackable[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <flag [B][I][U]hostile[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <flag [B][I][U]illusionable[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <flag [B][I][U]convinceable[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <flag [B][I][U]pushable[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <flag [B][I][U]canpushitems[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <flag [B][I][U]canpushcreatures[/U][/I][/B]="0 lub 1" /> 
      <flag [B][I][U]staticattack[/U][/I][/B]="30 lub 50"/>
      <flag [B][I][U]targetdistance[/U][/I][/B]="1"/>
      <flag [B][I][U]runonhealth[/U][/I][/B]="od 0 do [B][I][U]MAXHP[/U][/I][/B]"/>
</flags>
b) t?umaczenie
summonable -> czy mo?emy przywo?a? potwora czarem utevo res" .
attackable -> czy mo?emy atakowa? potwora (0 dajemy np. w przypadku magicthrower?w).
hostile -> czy potw?r mo?e atakowa?
illusionable -> czy mo?emy przybra? wygl?d potwora czarem utevo res ina" .
convinceable -> czy mo?emy "oswoi?" potwora run? Convice Creature.
pushable -> czy mo?emy przesuwa? potwora (tak jak gracza).
canpushitems -> czy potw?r mo?e przesuwa? przedmioty (takie jak parcel i wszelkiego rodzaju skrzynki, garnki itp.).
canpushcreatures -> czy potw?r mo?e przesuwa? inne potwory (oraz graczy), kt?re np. zagradzaj? mu drog? do gracza
staticattack -> je?eli wpiszesz 30 to potw?r przyjmie taktyk? warlocka, je?eli 50 to tak jak wi?kszo?? potwor?w, czyli walk? w zwarciu1
runonhealth -> od ilu HP potw?r ma zacz?? ucieka?



5. Ataki

Rozpoczynamy:
Kod:
 <attacks>
Wyr??niamy trzy typy atak?w:
# dystansowe (spear / arrow / bolt / throwing star / throwing knife / poison arrow / explosives arrow / small stone / large rock)
a) kod
Kod:
<attack name="[B][I][U]NAZWA[/U][/I][/B]" interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]" range="[B][I][U]D?UGO??[/U][/I][/B]" min="[B][I][U]MINDMG[/U][/I][/B]" max="[B][I][U]MAXDMG[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
NAZWA -> wpisujemy nazw? ataku dystansowego: spear, arrow, bolt, throwing star, throwing knife itp. (wszystie wymienione s? na g?rze, mo?na dorabia? r?wnie? nowe rodzaje broni dystansowych pisz?c skrypt w data/spells, ale o tych kiedy indziej)
CZAS -> co jaki CZAS potw?r b?dzie pr?bowa? zaatakowa? (co 1500 zadajemy cios w rl tibii)
SZANSA -> jaka jest SZANSA, ?e atak zostanie wykonany (w procentach)
D?UGO?? -> na ile kratek potw?r b?dzie m?g? rzuci? broni? (3 kratki zasi?gu ma wand of vortex)
MINDMG -> jaki minimalnie blood hit zada potw?r w razie powodzenia ataku (nie wliczaj?c obrony gracza / potwora), liczb? poprzedzamy minusem (-)
MAXDMG -> jaki maksymalnie blood hit zada potw?r w razie powodzenia ataku (nie wliczaj?c obrony gracza / potwora), liczb? poprzedzamy minusem (-)

# walka wr?cz (melee)
a) kod
Kod:
<attack name="[B][I][U]melee[/U][/I][/B]" interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" min="[B][I][U]MINDMG[/U][/I][/B]" max="[B][I][U]MAXDMG[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
CZAS -> co jaki CZAS potw?r zaatakuje (przypominam, ?e co 1500 zadajemy cios w rl tibii)
MINDMG -> jaki minimalnie blood hit zada potw?r (nie wliczaj?c obrony gracza / potwora), liczb? poprzedzamy minusem (-)
MAXDMG -> jaki maksymalnie blood hit zada potw?r (nie wliczaj?c obrony gracza / potwora), liczb? poprzedzamy minusem (-)

# czary
a) kod
Kod:
<attack name="[B][I][U]NAZWA[/U][/I][/B]" interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]" min="[B][I][U]MINDMG[/U][/I][/B]" max="[B][I][U]MAXDMG[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
NAZWA -> nazwa ataku magicznego (np. Fireball), aby dowiedzie? si? jak? nazw? ma Tw?j atak magiczny zajrzy do:
Kod:
data/spells/spells.xml
i odnajd? linijk? np.:
Kod:
 <instant name="[B][I][U]Flame Strike[/U][/I][/B]"
Kod:
<rune name="[B][I][U]Light Magic Missile[/U][/I][/B]"
Kod:
<rune name="[B][I][U]mana drain[/U][/I][/B]"
Kod:
<instant name="[B][I][U]hydra poisonwave[/U][/I][/B]"

W tym wypadku Flame Strike, Light Magic Missile, mana drain, hydra poisonwave to NAZWA czaru.
SZANSA -> jaka jest SZANSA, ?e atak zostanie wykonany (w procentach)
MINDMG -> jaki minimalnie blood hit zada potw?r w razie powodzenia ataku (nie wliczaj?c obrony i amulet?w gracza / potwora), liczb? poprzedzamy minusem (-)
MAXDMG -> jaki maksymalnie blood hit zada potw?r w razie powodzenia ataku (nie wliczaj?c obrony i amulet?w gracza / potwora), liczb? poprzedzamy minusem (-)

Ko?czymy:
Kod:
</attacks>

6. Obrony.

Najpierw okre?lmy punkty pancerza i obrony potwora:
a) kod
Kod:
<defenses armor="[B][I][U]ARMOR[/U][/I][/B]" defense="[B][I][U]DEF[/U][/I][/B]">
b) t?umaczenie
ARMOR -> punkty pancerza (np. tak jak u graczy plate armor daje 10, plate legs- 7 itp.).
DEF -> co tu du?o m?wi?, po prostu tak jak u nas tarcza i bro? maj? punkty obrony, to tutaj podajemy ilo?? tych punkt?w u potwora.


Nast?pnie, je?eli chcemy, aby potw?r si? leczy?, dodajemy linijk?:
a) kod
Kod:
<defense name="[B][I][U]NAZWA[/U][/I][/B]" interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]" min="[B][I][U]MINHEAL[/U][/I][/B]" max="[B][I][U]MAXHEAL[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
NAZWA -> nazwa czaru lecz?cego, podobnie jest jak w czarach ofensywnych, tyle ?e tu mamy mniej do wyboru (Ultimate Healing, Intense Healing, Light Healing)
CZAS -> co ile b?dzie podj?ta pr?ba leczenia (co 1500 zadajemy cios w rl tibii)
SZANSA -> jaka jest SZANSA, ?e leczenie si? powiedzie
MINHEAL -> o ile potw?r si? minimalnie uleczy (tutaj BEZ MINUSA)
MAXHEAL -> o ile potw?r si? maksymalnie uleczy (tutaj BEZ MINUSA)


<defence informuje silnik, ?e czar ma by? u?yty na tym, kto go rzuca. Mo?emy to wykorzysta? do zastosowania np. przyspieszenia:
a) kod
Kod:
 <defense name="[B][I][U]NAZWA[/U][/I][/B]" interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
NAZWA -> nazwa czaru (w tym wypadku: haste, strong haste)
CZAS -> co jaki czas podj?ta b?dzie pr?ba rzucenia czaru
SZANSA -> jaka SZANSA jest na powodzenie rzucenia czaru


Wszystko ko?czymy:
Kod:
</defenses>
 
Ostatnia edycja:
7. Odporno?ci.

Przy odporno?ci potwora na dany ?ywio? ( tryb ataku, czar, run? ) u?ywamy warto?ci 1, jako odporny, 0- nieodporny.
a) kod
Kod:
<immunities>
      <immunity [B][I][U]physical[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <immunity [B][I][U]energy[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <immunity [B][I][U]fire[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <immunity [B][I][U]poison[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <immunity [B][I][U]lifedrain[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <immunity [B][I][U]paralyze[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <immunity [B][I][U]outfit[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <immunity [B][I][U]drunk[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
      <immunity [B][I][U]invisible[/U][/I][/B]="0 lub 1"/>
</immunities>
b) t?umaczenie
physical -> odporno?? na ataki fizyczne ( np. runa SD, czar Ulimate Explosion, atak broni? ), przyk?adem takiego potwora jest Phantasm
energy -> odporno?? na ?ywio? energii
fire -> odporno?? na ?ywio? ognia
poison -> odporno?? na trucizn?
lifedrain -> odporno?? przez atakiem „wydzierania ?ycia”
paralyze -> odporno?? przed parali?em ( runa Paralyze )
outfit -> odporno?? na zmian? wygl?du przeciwnika czarem utevo res ina"
drunk -> odporno?? przed „pija?stwem”
invisible -> odporno?? na niewidzialno?? przeciwnika

8. Summony ( mo?na ten fragment kodu pomin?? )

Aby doda? summony rozpoczynamy:
a) kod
Kod:
<summons max="[B][I][U]SUMMONMAX[/U][/I][/B]">
b) t?umaczenie
SUMMONMAX -> ile maksymalnie potw?r mo?e przywo?a? wszystkich summon?w

Teraz ju? zajmiemy si? rodzajami summon?w:
a) kod
Kod:
<summon name="[B][I][U]NAZWA[/U][/I][/B]" interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
NAZWA -> nazwa potwora, kt?ry ma by? przywo?any
CZAS -> co jaki CZAS ma by? podj?ta pr?ba przywo?ania summona
SZANSA -> jaka jest SZANSA na powodzenia przywo?ania

Mo?na oczywi?cie doda? wi?cej ni? 1 typ summona, wtedy b?d? one losowane.
Na ko?cu dodajemy:
Kod:
</summons>


9. G?osy ( ten fragment kodu mo?na pomin?? )

Je?eli chcemy, aby potw?r wydawa? g?osy to zacznijmy od:
a) kod
Kod:
<voices interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]">
b) t?umaczenie
CZAS -> co jaki CZAS potw?r ma pr?bowa? co? powiedzie?.
SZANSA -> jaka jest SZANSA na powodzenie.

Teraz dodajemy sentencj?:
a) kod
Kod:
<voice sentence="[B][I][U]TEKST[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
TEKST -> tekst, kt?ry ma by? wypowiedziany.
Mo?na oczywi?cie doda? wi?cej ni? 1 sentencj?, wtedy b?d? one losowane.

Na koniec dodajemy:
Kod:
</voices>


10. Loot

Teraz trzeba ustali?, co wypada z potwora, gdy go zabijemy.
Rozpocznijmy od:
Kod:
<loot>

Teraz dodajmy jaki? przedmiot, kt?ry ma kilka sztuk ( np. pieni?dze, strza?y, runy ):
a) kod
Kod:
<item id="[B][I][U]ID[/U][/I][/B]" countmax="[B][I][U]MAX[/U][/I][/B]" chance1="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]" chancemax="0"/>
b) t?umaczenie
ID -> ID przedmiotu, kt?ry ma wypa?? ( najlepiej sprawdzi? w Map Editorze )
MAX -> jaka najwi?ksza liczba tego przedmiotu mo?e wypa??
SZANSA -> jaka jest SZANSA, ?e dany przedmiot wypadnie ( 100000 to najwi?ksza, im ni?ej, tym rzadziej b?dzie wypada? )

Teraz dodajmy przedmiot, kt?ry ma tylko jedn? sztuk?:
a) kod
Kod:
<item id="[B][I][U]ID[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]"/>
b) t?umaczenie
ID -> ID przedmiotu, kt?ry ma wypa?? ( najlepiej sprawdzi? w Map Editorze )
SZANSA -> jaka jest SZANSA, ?e dany przedmiot wypadnie ( 100000 to najwi?ksza, im ni?ej, tym rzadziej b?dzie wypada? )

A co gdy chcemy zrobi? worek? ( ID => 1987 )
Dodajemy nast?puj?cy kawa?ek kodu:
Kod:
<item id="[B][I][U]1987[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]100000[/U][/I][/B]">
        <inside>
        </inside>
Gdy ju? to mamy, pomi?dzy klamry <inside></inside> dodajemy przedmioty tak, jak pokazane jest to kilka- kilkana?cie linijek wy?ej.

Wszystko ko?czymy:
Kod:
</item>
    </loot>
  </monster>


11. Przyk?ad.
Kod:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<monster name="Czarny Kruk" nameDescription="a czarny kruk" tp="1" race="blood" experience="5" speed="200" manacost="0">
<health now="20" max="20"/>
<look type="122" head="0" body="0" legs="0" feet="0" corpse="4298"/>
<targetchange interval="1000" chance="0"/>
<strategy attack="100" defense="0"/>
<flags>
      <flag summonable="0"/>
      <flag attackable="1"/>
      <flag hostile="1"/>
      <flag illusionable="1"/>
      <flag convinceable="0"/>
      <flag pushable="1"/>
      <flag canpushitems="0"/>
      <flag canpushcreatures="0" /> 
      <flag staticattack="50"/>
      <flag targetdistance="1"/>
      <flag runonhealth="0"/>
</flags>
<attacks>
<attack name="melee" interval="2000" min="-1" max="-6"/>
</attacks>
<defenses armor="4" defense="9">
<defense name="haste" interval="3000" chance="80"/>
</defenses>
<immunities>
      <immunity physical="0"/>
      <immunity energy="0"/>
      <immunity fire="0"/>
      <immunity poison="1"/>
      <immunity lifedrain="0"/>
      <immunity paralyze="0"/>
      <immunity outfit="1"/>
      <immunity drunk="1"/>
      <immunity invisible="0"/>
</immunities>
<voices interval="4000" chance="40">
<voice sentence="Kra, kra..."/>
</voices>
<loot>
<item id="2148" countmax="3" chance1="100000" chancemax="100000"/>
</item>
</loot>
</monster>


12. Podsumowanie.

Sko?czy?e? ju? robi? swojego potwora, teraz wystarczy doda? go do Map Editora, ale o tym opowiada ju? poradnik -Siwka- :
Kod:
[url=http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=169423]Forum tibia.org.pl[/url]
Stawiasz na mapie i cieszysz si? w?asnym monsterem.
Mam nadziej?, ?e tym poradnikiem pomog?em chocia? jednej osobie, bo wtedy trud, jaki w?o?y?em w powstanie tutoriala, nie p?jdzie na marne.
Prosz? o komentarze oraz opisy b??d?w, kt?re na pewno przytrafi?y mi si? przy takim tek?cie.

//Ewande
 
?adny czytelny poradnik daje 9/10 bo zawsze mo?na by lepiej ;p
a tak wog?le to szkoda ze nie znalaz?e? jak zw?oki zrobi? ale poradnik spoko przyda si? mi, ju? si? przyda? :D
 
Dzi?kuj? za ten poradnik, Ewande :)

Mi na pewno si? przyda, 9/10 (Bo zawsze mo?e by? lepiej :))
 
Wow, ?wietny poradnik, najlepszy jaki widzia?em. Lepszy chyba by? nie mo?e.
 
Popieram :P Mi te? si? podoba, ale nie we wszystkich potworkach mo?na zmienia? kolory tak?
 
Nie tylko, mo?na te? zmieni? kolor wygl?du Ghazbarana. Wracaj?c do tematu poradnik czytelny i zrozumia?y.

Ocena: 10/10.
 
Ostatnia edycja:
Mam problem z w?asnym potworkiem. Wszystko zrobi?em jka kaza?e? i nie mog? go przyzwa?. Mam go w map editorze i go normalnie stawiam ale jak ju? wchodz? na OTS to go tam nie ma ;/ pomocy!!
Z ?ry Thx
 
@2up
Nie, nie mo?na.
@up
Przeczytaj jeszcze raz, uwa?nie, punkt 1. i pami?taj o dodaniu do monsters.xml linijki z danym potworem.

//Ewande
 
[No Spox ale czy nie latwiej jest zrobic potwora w monsters editorze ??
po 2 ja Gm nie moge przywolac potwora ktorego zrobilem przez komende /m GoD Bobik dalaczeo tak jest ??:cool:
 
Bardzo ?adny poradnik. Ale si? napisa?e? xD

Pozdrawiam,
//Hawks
 
@Bobikson
Musisz go doda? do monsters.xml, patrz punkt 1. mojego poradnika.
Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem!
 
Musz? powiedzie?, ?e zajebista robota. Wszystko ?adnie rozpisane, z pogrubieniami... Gratuluj? ; )
 
Wowo! Ja umiem robi? monsterki. ale ten poradnik cudo :) Pozdrawiam
olek
 
Ten poradnik zadzi szuka?em juz go od 1 miecha i nareszcie MAM !!!!!!!!! jestes wieli Adminie :D
 
Do góry