E
Ewande
Guest
~~~~~~TWORZENIE W?ASNEGO POTWORA~~~~~~
SVN pod 8.0 oraz 8.1
SPIS TRE?CI:SVN pod 8.0 oraz 8.1
0. Kilka s??w od autora na pocz?tek.
1. Tworzenie pliku z potworem.
2. Og?lna konstrukcja.
3. Podstawowe informacje.
4. W?a?ciwo?ci.
5. Ataki.
6. Obrony.
7. Odporno?ci.
8. Summony.
9. G?osy.
10.Loot.
11.Przyk?ad
12.Podsumowanie.
0. Kilka s??w od autora na pocz?tek.
Poradnik ten tworzony jest zar?wno dla zupe?nie zielonych, jak i tych bardziej zaawansowanych. My?l?, ?e "starzy wyjadacze" wiedz? ju? dawno, jak zrobi? nowego potwora, ale gdyby co? zapomnieli, to ja s?u?? uprzejmie.
Podkre?laj?c wa?ne s?owa i sformu?owania, stara?em utrwali? w pami?ci newbie'ch rzeczy, z kt?rymi b?d? mieli styczno?? w dalszej przygodzie z Tibi? i OTS.
Tutorial stara?em si? u?o?y? tak, aby swobodnie mo?na by?o pomin?? kt?ry? z punkt?w, je?eli np. umiesz zrobi? dany kawa?ek samodzielnie.
1.Tworzenie pliku z potworem.
Aby stworzy? potwora musimy najpierw przypisa? mu dany plik. Zacznijmy wi?c. W:
Code:
data/monster (monsters)
Code:
NAZWA POTWORA.xml
Np.:
Code:
jaskolka.xml
Code:
czarny kruk.xml
Code:
monsters.xml
Code:
<monster name="[B][I][U]NAZWA POTWORA[/U][/I][/B]" file="[B][I][U]PLIK Z POTWOREM[/U][/I][/B]" />
Code:
<monster name="Jaskolka" file="jaskolka.xml" />
Code:
<monster name="Czarny Kruk" file="czarny kruk.xml" />
Code:
</monsters>
2. Og?lna konstrukcja.
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<monster name=…>
<health now=…/>
<look type=…/>
<targetchange interval=…/>
<strategy attack=…/>
<flags>
</flags>
<attacks>
</attacks>
<defenses armor=…/>
<defense name=…/>
</defenses>
<immunities>
</immunities>
<summons...>
</summons>
<voices interval=…>
</voices>
<loot>
</item>
</loot>
</monster>
3. Podstawowe informacje.
Rozpoczynamy od:
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
a) kod
Code:
<monster name="[B][I][U]IMI?[/U][/I][/B]" nameDescription="[B][I][U]IMI? 2[/U][/I][/B]" tp="1" race="[B][I][U]RODZAJ OBRA?E?[/U][/I][/B]" species="[B][I][U]RASA[/U][/I][/B]" experience="[B][I][U]EXP[/U][/I][/B]" speed="[B][I][U]SPEED[/U][/I][/B]" manacost="[B][I][U]KOSZT PRZYWO?ANIA[/U][/I][/B]">
b) t?umaczenie
IMI? -> nazwa potwora, kt?r? widzimy pod paskiem ?ycia w oknie gry i battle list.
IMI? 2 -> nazwa potwora, kt?ra ukazuje si? po u?yciu LOOK na potworze (czyli w formie „You see IMI? 2”) powinno ono zawiera? przedrostek a lub an.
RODZAJ OBRA?E? -> jaki kolor odebranego HP ma si? pojawi? nad potworem po zadaniu blood hita.
RASA -> jak sama nazwa wskazuje, rasa, gatunek potwora.
EXP -> tu chyba nie ma co t?umaczy?, ile do?wiadczenia dostaniemy za zabicie potwora, gdyby exp rate wynosi?o 1.
SPEED -> pr?dko?? potwora, posta? 1-wszo levelowa ma pr?dko?? 220, z ka?dym levelem pr?dko?? ro?nie o 2. Dla przyk?adu potw?r o pr?dko?ci 240 chodzi?by tak samo jak 20lvl.
KOSZT PRZYWO?YWANIA -> ile many potrzeba, aby przywo?a? potwora czarem utevo res" , w dalszej cz??ci poradnika poka??, gdzie ustali?, czy potw?r mo?e by? przywo?any, czy nie.
Nast?pnie:
a) kod
Code:
<health now="[B][I][U]RESPHP[/U][/I][/B]" max="[B][I][U]MAXHP[/U][/I][/B]"/>
RESPHP -> ile HP potw?r b?dzie mia? w chwili zrespienia
MAXHP -> maksymalna ilo?? HP, kt?r? mo?e mie? potw?r
Id?my dalej:
a) kod
Code:
<look type="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" head="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" body="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" legs="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" feet="[B][I][U]WYGL?D[/U][/I][/B]" corpse="[B][I][U]CIA?O[/U][/I][/B]"/>
WYGL?D -> wygl?d potwora:
# w przypadku "nieludzkiego" wygl?du potwora wype?niamy tylko pole LOOK TYPE, reszcie nadajemy warto?? 0 (m?wimy tu tylko o WYGL?D).
# w przypadku "ludzkiego" wygl?du wype?niamy wszystkie pola.
Teraz kilka przydatnych link?w:
* wszystkie LOOK TYPE, co pomo?e Wam w wybraniu odpowiedniego wygl?du (by Rishi)
Code:
[url=http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=226901]Forum tibia.org.pl[/url]
CIA?O -> wygl?d cia?a (potwora po ?mierci), nie znalaz?em ?adnego linku, tak wi?c pozostaje Wam edytowa? plik z potworem, kt?rego wygl?d przybierze Wasz nowy monster, i stamt?d skopiowa? numer wygl?du cia?a.
Przedostatni podpunkt punktu 3.:
a) kod
Code:
<targetchange interval="[B][I][U]CZAS[/U][/I][/B]" chance="[B][I][U]SZANSA[/U][/I][/B]"/>
CZAS -> co jaki czas (co 1500 oddajemy cios w rl tibii) jest SZANSA zmienienia celu, tzw. przerzucenia si? potwora na innego gracza
SZANSA -> szansa zmienienia celu, w procentach (czyli 100 to maksymalna, zawsze skuteczna)
Ostatni podpunkt punktu 3.:
a) kod
Code:
<strategy attack="[B][I][U]ATAK[/U][/I][/B]" defense="[B][I][U]OBRONA[/U][/I][/B]"/>
ATAK -> ile "si?" po?wi?ca? na atak (w procentach)
OBRONA -> ile "si?" po?wi?ca? na obron? (w procentach)
Last edited: