Odp: PokemonWorldOnline
Witam.
Na wst?pie si? przedstawie, bo raczej ma?o znany jestem (mam dystans do ca?ego open tibia community). Jestem programist? takich projekt?w jak Landoria, Lyramion, Landoria Strikes Back (obecnie sprzedana jako Kovloria), Lyramion Strikes Back (obecnie sprzedane, niekontynuowane). Robi?em wiele kod?w, nawet kiedy?, w czasach 7.8, kiedy potworki nie potrafi?y na otsach na ukos chodzi?, wyda?em serwer z prawdziwymi formu?kami obra?e? z real tibii i wieloma innymi kodami, kt?ry przewy?sza? o klas? niekt?rymi kodami ?wczesne serwery (potworki atakuj?ce z 1.5 sqm i takie inne). Mo?na pogooglowa? m?j nick "larvaexotech" aby si? przekona? o tych sprawach. Tyle o mnie.
Jak si? zapewne domy?lacie, jestem programist? projektu Kregoxa. W tym temacie b?d? umieszcza? informacje na temat tego co przygotowujemy dla was. Zaznacz? jeszcze, ?e ?adne przyw?aszczanie sobie cudzej tw?rczo?ci (na przyk?ad sprity z oryginalnego Pokemon Online) nie b?dzie mia?o tutaj miejsca - b?dziemy u?ywa? sprit?w z advance.
Bardzo kr?tko o systemie gry: b?dzie on przypomina? system gry z oryginalnych pokemon?w na gameboye. Pokemony b?d? awansowa?y poprzez wysy?anie tych wrogich do pokemoniastej wersji valhalli (inaczej - zabijaj?c). Ka?dy pokemon b?dzie mia? sw?j w?asny poziom, co b?dzie odr??nia?o si? od manewru zastosowanego w brazylijskiej odmianie, czyli awansowanie wszystkich poke wraz z trenerem. Tutaj b?dzie inaczej.
Pokemon?w b?dzie 151, czyli pe?na lista z pierwszej serii. Ka?dy b?dzie trzymany w odpowiednim pokeballu, kt?ry b?dzie pe?ni? funkcj? wyzwalacza pokemona. Na raz b?dzie mo?na mie? tylko jednego pokemona wyci?gni?tego, oraz maksimum tylko 6 b?dzie mog?o by? aktywnie przygotowanych do bitwy. Wi?c, w przypadku bitwy z innym graczem/dzikim pokemonem/npc - walka b?dzie trwa?a dop?ki dop?ty wszystkie pokemony jednej ze stron si? wy?o?? (jak w pokemonach na gameboy).
Pokemony b?d? mia?y w?asne statystyki, kt?re b?d? si? zwi?ksza?y przy awansie pokemona, po nafaszerowaniu go odpowiednimi przedmiotami, przy specjalnych eventach i tak dalej.
Oto lista wst?pnych statystyk pokemona, kt?ry ka?dy jeden b?dzie posiada?:
Strength - si?a atak?w fizycznych. Okre?la, jak mocno odczuwalne dla wroga s? ?rodki perswazji bezpo?redniej
Special - podobnie do tego wy?ej, tylko, ?e chodzi tutaj o ataki specjalne
Vitality - okre?la, jak bardzo odporny na fizyczne ciosy jest pokemon
Spirit - okre?la, jak bardzo odporny na ataki specjalne jest pokemon
Evade - okre?la, jak sprawnie pokemon unika atak?w fizycznych
S-Evade - okre?la, jak sprawnie pokemon unika atak?w specjalnych
Speed - okre?la odst?p czasu po ataku, jaki jest potrzebny, aby pokemon m?g? wyprowadzi? kolejny atak (im wy?szy, tym pokemon szybciej atakuje)
Stamina - okre?la wytrzyma?o?? pokemona na negatywne efekty typu u?pienie, parali?, podpalenie
HP (hitpoints) - po prostu, hp-ki pokemona. Je?li spadn? do zera, pokemon pada trupem i przywr?ci? go do zdrowia mo?na tylko w mie?cie, w pokemon center. HP-ki b?dzie mo?na regenerowa? podczas walki specjalnymi przedmiotami.
SP (special points) - odmiana many, wersja pokemoniasta. Ataki pokemon?w b?d? pobiera?y pewne ilo?ci tej 'many', w przypadku gdy nam jej zabraknie, pokemon nie b?dzie m?g? wykona? danego ataku.
Ka?dy pokemon b?dzie mia? w?asn? funkcj? krzyw?, na podstawie kt?rej liczone b?d? jego statystyki. Dla przyk?adu, Venosaur jako wytrzyma?y pokemon na 60 levelu b?dzie mia? (przyk?adowo) 4,200 punkt?w ?ycia, podczas gdy s?abiutki raichu b?dzie mia? tylko 3,300. Tak samo b?dzie z ka?dym ze statystyk.
Odno?nie kar po ?mierci pokemona - na obecn? chwile nie ma podj?tej jednoznacznej dezyzji, czy wyglebienie pokemona oznacza strate expa dla niego, czy te? nie b?dzie takich konsekwencji.
Odno?nie systemu pojedynk?w, w wersji podstawowej gry b?dzie mo?na si? pojedynkowa? jedynie 1 vs 1, i b?dzie mo?na to robi? w dowolnym miejscu. W przypadku takiej walki, trenerzy nawalaj? si? dop?ki nie wytrac? wszystkich sze?ciu pokemon?w. W przypadku ?mierci pokemona (podczas walki z innym trenerem), nale?y wyci?gn?? kolejny pokeball i kontynuowa? walk?, w przypadku nie dope?nienia tego obowi?zku w ci?gu 10 sekund, gra automatycznie wy?le pierwszego lepszego pokemona. Podczas pojedynku, ruch obu graczy zostaje zablokowany do momentu roztrzygni?cia pojedynku. Sprawa expa za pojedynki pvp nie zosta?a jeszcze ustalona.
Jakie? pytania, zapraszam w tym temacie.