What's new

-Trudny "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Sentil

Ten Typ
Joined
May 11, 2008
Messages
211
Reaction score
85
"Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!"
- TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin
Autor: Sentil


Spis tre?ci:
I: Prolog
1. Od autora.
2. Wprowadzenie do Open Tibii.
II: ?ci?gamy i konfigurujemy
3. Silnik i pliki DLL.
4. XAMPP, tworzenie bazy danych.
5. Klient Tibii i IP Changer.
6. Obs?uga phpMyAdmin.
7. Edytowanie mapy.
8. Plik konfiguracyjny "Config.lua".
III: Epilog
9. Prawa autorskie.
10. Zako?czenie.

Inne moje artyku?y:
http://tibia.net.pl/lua-xml/455013-systemy-storage-i-global-storage-czyli-jak-dzialaja-questy.html


Prolog


1. Od autora.

Witam. Mia?em ch?? napisa? poradnik dla takich typ?w, kt?rzy z jaki? powod?w postanowili odej?? od prawdziwej Tibii i zainteresowali si? czym? zajebistrzym, czyli Open Tibi?. Powodem takim m?g? by? np. hack, ban, albo po prostu zwyk?e znudzenie. Znam takich ludzi i wiem, ?e wi?kszo?? z nich omija OT szerokim ?ukiem, poniewa? wydaje im si?, ?e taka zabawa sko?czy si? kradzie?? ich postaci na globalnym serwerze. Maj? w tym troch? racji, na forach i stronach o tematyce Open Tibii nie brakuje pseudo haksior?w, kt?rzy infekuj? wrzucone przez siebie pliki. W tym momencie chc? poda? wam pomocn? d?o? - mam spore do?wiadczenie w uk?adaniu tych klock?w, jestem znany przez du?? grup? polskiego spo?ecze?stwa Open Tibii. Z tego wzgl?du jestem r?wnocze?nie osob? godn? zaufania. Generalnie to nie b?d? nikogo b?aga? ?eby mi zaufa?, bo jak si? domy?lacie, mam na to wyjebane jak st?d do Ba?tyku (mieszkam na po?udniu). Moja pomoc ma charakter charytatywny, jest bezinteresowna. Wracaj?c do tego zaufania - po co mi ufa? w zwyk?ym poradniku? Przez ca?y artyku? b?dziecie musieli ?ci?ga? coraz to nowe pliki. Je?li jeste? osob?, do kt?rej kieruj? ten tekst, tj. tak?, kt?ra boi si? bawi? z OT z powodu hacka, to b?d? co b?d? musisz uwierzy?, ?e nie interesuje mnie tw?j 50EK i po?ci?ga? to, co tu zamie?ci?em. Tw?j wyb?r, m?j przyjacielu ; ).

Poradnik napisa?em metod? schodkow?, od ca?kowitego zera (brak jakichkolwiek program?w i do?wiadczenia) do posiadania swojego w?asnego, dzia?aj?cego serwera. Na takim serwerze b?dziecie mieli w?asn? posta? goda (czyli boga, poziom "wy?ej" od gamemastera). Dzi?ki niej b?dziecie w stanie dowolnie bawi? si? w swojej w?asnej Tibii, przyzywa? potwory, lata? po mapie czy co tam jeszcze wam przyjdzie do g?owy.

Dobra, nagada?em, a raczej napisa?em si? na dzie? dobry. Zacznijmy wreszcie wasz? przygod? z Open Tibi?, z ch?ci? porobi? w niej za przewodnika. Do dzie?a ; ).


2. Wprowadzenie do Open Tibii.

Zanim zaczniecie ?ci?ga?, ustawia? i przestawia?, chcia?bym przybli?y? wam troch? teorii z dziedziny OT. Wszystko pisane kr?tko i "na ch?opski rozum".

Czym w og?le s? Open Tibia Servery (otsy)? S? to alternatywne serwery gry, tworzone za pomoc? specjalnych program?w i wykwalifikowanych ludzi. Do takich serwer?w mog? po??czy? si? gracze z ca?ego ?wiata.

G??wn? jednostk? Open Tibia Servera jest tzw. silnik, czyli aplikacja napisana w j?zyku C++, kt?ra po skonfigurowaniu i uruchomieniu tworzy wirtualny serwer. Wiele os?b u?ywa zamiennie wyraz?w "silnik" i "serwer", nie pope?niajcie tego b??du. Silnik to tylko aplikacja, natomiast serwer to gra, do kt?rej mo?na si? zalogowa?.

Na silnik sk?ada si? wiele plik?w:
- trzon to plik ".exe", dzi?ki kt?remu uruchamiamy serwer,
- folder World, w kt?rym znajduje si? mapa oraz pliki obs?uguj?ce j?,
- foldery skrypt?w,
- plik konfiguracyjny "Config.lua"
- inne.

Zajmijmy si? folderem World. Znajduje si? w nim kilka plik?w, m. in. mapa. S? mapy imituj?ce map? real Tibii, lecz zazwyczaj mamy do czynienia z w?asnymi pracami. Tworzeniem map zajmuj? si? mapperzy, robi? to za pomoc? narz?dzi zwanych Map Editorami. W dzisiejszych czasach Map Editory pozwalaj? stworzy? utalentowanemu i profesjonalnemu mapperowi arcydzie?a, kt?re zostawiaj? daleko w tyle map? CipSoftu. Przyk?ad prezentuj? poni?ej:

2rptqip.png

Powy?szy poci?g jest efektem innowacyjno?ci i odrobinki szale?stwa Chauza, jednej z legend mappingu. Widzieli?cie takie co? na globalnym serwerze ; )?

Do plik?w silnika do??czy?em foldery skrypt?w. Znajduj? si? one w folderze Data, a s? to np. katalogi Actions czy Movements. Wszystko obejrzycie na w?asne oczy w nast?pnym rozdziale xd. Wracaj?c do skrypt?w. Graj?c w Tibi? pewnie nigdy nie zastanawiali?cie si?, dlaczego jak wejdziecie na piksela z narysowan? dziur? to spadacie pi?tro ni?ej, a po klikni?ciu na drabin? w?azicie poziom wy?ej. Uznali?cie, ?e tak po prostu jest i koniec. Na serwerze za wszystkie z wymienionych akcji odpowiadaj? skrypty, kt?rych tworzeniem i edytowaniem zajmuj? si? skrypterzy. Skrypter mo?e u?mierci? ci? life potionem, doda? ?ycia za pomoc? mana potionu, lub stworzy? run?, kt?ra b?dzie dodawa?a ci many. Mo?liwo?ci edytowania kodu s? na prawd? ogromne. Poni?ej poka?? wam fragment mojego skryptu:

Code:
{x=70, y=138, z=7, stackpos=253}, -- przystanek na trzecim osiedlu (11)
        {x=74, y=138, z=7, stackpos=253}, -- przystanek na czwartym osiedlu (12)
        }
    local przystanki_numery = {1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12} -- analogicznie dodawaj kolejne przystanki
    -- rozklad jazdy (nie tykaj jesli nie wiesz co robisz)
    local rozklad_jazdy1 = {5, 7, 9, 11, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4}
    local rozklad_jazdy2 = {6, 8, 10, 12, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 9}
    -- // rozklad jazdy
    local exh = 2 -- odstep czasowy miedzy jazdami (w sekundach)
    local storageID = 4001 --- wolne storageID
    local tp_efekt = 10 -- efekt teleportacji
    local za_czesto = "Nie mozesz jezdzic tak czesto, poczekaj chwile." -- wiadomosc gdy gracz jezdzi za czesto
    local obroc_sie = "Obroc sie w lewo lub w prawo." -- wiadomosc kiedy gracz nie jest obrocony
    -- //KONFIGURACJA --
    local gracz = getPlayerPosition(cid)
    local dir = getCreatureLookDirection(cid)
    local storage = getPlayerStorageValue(cid, storageID)
        for i = 1, #przystanki do
            if doComparePositions(gracz, przystanki[przystanki_numery[i]]) and dir == WEST then
                if storage <= os.time() then
                    doTeleportThing(cid, przystanki[rozklad_jazdy1[i]])
                    doSendMagicEffect(przystanki[rozklad_jazdy1[i]], tp_efekt)
                    setPlayerStorageValue(cid, storageID, os.time()+exh)
                else
                    doPlayerSendCancel(cid, za_czesto)
                end
            elseif doComparePositions(gracz, przystanki[przystanki_numery[i]]) and dir == EAST then
                if storage <= os.time() then
                    doTeleportThing(cid, przystanki[rozklad_jazdy2[i]])

Tak wygl?da kod LUA, w kt?rym pisane s? skrypty. Na pocz?tku swojej kariery b?dziecie r?wnocze?nie mapperami i skrypterami, lecz p??niej wypada?oby wybra? swoj? specjalizacj?, zale?n? od upodoba?. Wyb?r pozostawiam wam.

Wr??my do silnik?w. Silniki dzielimy na dwa rodzaje: silniki XML oraz silniki SQL.

Silnik XML - charakteryzuje si? tym, ?e w przeciwie?stwie do silnika SQL, nie posiada tzw. bazy danych. Wszystkie informacje dotycz?ce np. graczy zapisywane s? w dokumentach XML. Wygl?da to mniej wi?cej tak, ?e gdy na waszym serwerze gracz utworzy sobie posta?, automatycznie w silniku pojawia si? plik nazwa_gracza.xml, w kt?rym b?d? notowane wszystkie informacje o owym graczu, np. jaki ma level, ile ma obecnie ?ycia, jaki nosi ekwipunek, jakie questy wykona?. Je?li gracz wyloguje si?, jego plik postaci automatycznie si? zapisuje, przy nast?pnym logowaniu czytaj?c nowe, ?wie?e dane. Pliki te zapisuj?, a raczej aktualizuj? si? nie tylko przy wylogowywaniu. W konfiguracji mo?na ustawi?, co ile minut pliki maj? si? zapisywa?. Jakie s? wady silnika XML? Przede wszystkim d?ugi czas wymiany informacji pomi?dzy silnikiem a setkami dokument?w XML (po polsku m?wi?c: przy s?abym sprz?cie wolno dzia?a). Silnik XML po?era du?o pami?ci RAM. Kolejna wada to brak wsparcia technicznego. Era silnik?w XML sko?czy?a si? mniej wi?cej na Tibii 8.1, teraz to ju? w og?le nikt si? tym nie zajmuje. Silniki XML cz?sto si? crashuj? (same wy??czaj?), przez co s? niestabilne (nie mog? dzia?a? kilkadziesi?t godzin bez resetu). Mo?ecie pomy?le?: skoro XMLe s? takie beznadziejne, to po co kto? ich u?ywa?? Ot?? maj? one jedn?, lubian? przez zielonych zalet?: s? proste, a raczej prostsze w obs?udze od swoich SQLowych braci. Silnik XML wystarczy ?ci?gn??, w??czy? plikiem ".exe" i ju?, mamy sw?j serwer. Przy SQLu trzeba si? troszki pobawi? z baz? danych, lecz po tym poradniku zobaczycie, ?e to naprawd? nic strasznego. Silnik XML nie wymaga dodatkowych program?w takich jak XAMPP czy WebServ, o czym napisa?em przy silniku SQL. Przyk?adami silnik?w XML s? Aries czy Devland.

Silnik SQL - nie wykorzystuje dokument?w XML do przechowywania informacji o graczach, ich kontach (i nie tylko). Zamiast tego posiada baz? danych, najcz??ciej typu mysql. Dzi?ki wykorzystaniu bazy dane s? lepiej uporz?dkowane, a silnik ma do nich szybszy i lepszy dost?p. Jakie s? wady silnika SQL? Jak dla mnie ten rodzaj silnik?w nie ma wad, ale jakby si? kto? upar?, mo?na powiedzie?, ?e trudniej je konfigurowa? i obs?ugiwa?. W dzisiejszych czasach tak naprawd? to bzdura, jest wiele poradnik?w, kt?re prowadz? gracza przez proces konfiguracji, jeden z nich w?a?nie czytasz. Opr?cz tego mamy same zalety. Szybko??, ma?e zu?ycie pami?ci, stabilno?? i niezawodno??, czyli wszystko to, czym powinien odznacza? si? profesjonalny serwer. Druga sprawa to wsparcie techniczne. Silniki SQL s? stale aktualizowane i rozwijane, co czyni je jeszcze lepszymi. Niestety, baza danych mysql wymaga dodatkowego programu-serwera, jakim jest np. XAMPP (zajmiemy si? tym dalej). Przyk?adem silnika SQL mo?e by? ponadczasowy TheForgottenServer (TFS), obecnie najlepszy i najpopularniejszy silnik ?wiata. Nim r?wnie? zajmiemy si? w tym artykule.

Jak rozr??ni?, czy silnik jest XML, czy SQL? Najprostszy spos?b to sprawdzenie, czy w folderze Data znajduj? si? katalogi Players i Accounts. Je?li s? - silnik to XML. W przeciwnym razie mamy do czynienia ze SQLem.

Dobra, to wszystko z teorii. Macie ju? pewn? wiedz? na temat Open Tibii. Czas postawi? sw?j pierwszy serwer ; ). Poni?ej macie napisan? bardzo dok?adn? instrukcj?, prosi?bym wykonywa? kolejne kroki rzetelnie i prawid?owo. Nie przechod?cie dalej je?li po drodze co? wam si? spieprzy?o. Lepiej zapyta? o problem w tym temacie, ni? b??dzi? bez celu w b??dach. Do roboty.



II: ?ci?gamy i konfigurujemy


3. Silnik i pliki DLL.

Jak ju? wiecie - jak serwer, to przede wszystkim silnik. Musicie si? w niego zaopatrzy?. Nasz, a w?a?ciwie m?j wyb?r pada na TheForgottenServer. Po co obcowa? z innymi silnikami, skoro mo?na za darmo bawi? si? najlepszym?

TFS zawsze zostaje wydany w dw?ch wersjach: console oraz gui. Console to wersja z sam? konsol?, zu?ywa mniej pami?ci RAM, ale w zamian za to jest mniej rozbudowana. Gui to standardowe windowsowe okienko, zu?ywa wi?cej RAMu (tylko troch? wi?cej, ?eby sobie kto? nie wyobra?a? nie wiadomo czego) ale jest ?adne i daje wi?cej opcji. My postawimy na gui, poniewa? licz?, ?e macie przynajmniej to 512 MB pami?ci RAM.

Domem TFS?w jest forum , na ?amach kt?rego ekipa tworz?ca silnik wydaje kolejne wersje. Fajnie by by?o, gdyby?cie si? tu zarejestrowali. Przyda wam si?.

Aby pobra? silnik klikamy . Link pochodzi z . Otworzy nam si? okno SpeedyShare. Do wyboru mamy console i gui, wybieramy gui. Klikamy na cryingdamson6pl1-gui.7z i rozpoczynamy pobieranie pliku. ?ci?gany silnik to TheForgottenServer 0.3.6pl1 (Crying Damson) pod Tibi? 8.54. Nie jest to najnowsza wersja Tibii, lecz w czasie kiedy pisa?em poradnik, ten silnik by? najpopularniejszy. Zawsze mo?ecie wej?? na Otland --> Downloads --> Distributions i sprawdzi?, czy nie ma nowszych wyda?. ?ci?gni?ty plik rozpakowujemy np. WinRarem. Powinni?my otrzyma? takie cu?:

2pyc3er.png

Teraz spr?bujcie odpali? plik startowy, dok?adniej Crying Damson.exe. Wyskoczy wam taki b??d:

2irnp5x.png

Pow?d jest taki, ?e do silnika nie ma bezpo?rednio do??czonych bibliotek, czyli plik?w z rozszerzeniem ".dll". Musimy ?ci?gn?? je w?asnor?cznie klikaj?c . Link pochodzi z Otlandu, dok?adniej z tematu. Po ?ci?gni?ciu rozpakowujemy archiwum. Naszym oczom ukazuje si? 9 plik?w. Wszystkie (bez wyj?tki) kopiujemy do katalogu z naszym silnikiem (tam, gdzie jest plik Crying Damson.exe). Powinni?my uzyska? takie co?:

2epor53.png

Teraz, po do??czeniu bibliotek do silnika, mo?emy ponownie w??czy? silnik. Tym razem powinni?my zobaczy? taki widoczek:

sc885x.png
 

Sentil

Ten Typ
Joined
May 11, 2008
Messages
211
Reaction score
85
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Opr?cz tego, ?e podczas ?adowania silnik zwr?ci? b??d dotycz?cy pewnego skryptu (to nie wasza wina) wszystko jest okej. Ostatni napis ">> Forgotten server Online!" m?wi nam, ?e silnik w??czy? si? i jest got?w do dzia?ania. Tkwi w tym wszystkim jednak pewien szkopu?. Baza danych silnika TFS zawsze ustawiona jest na typ sqlite, a nam zale?y na mysql. Subtelna r??nica, ale jednak bardzo, bardzo istotna. Aby zmieni? typ bazy danych otwieramy plik konfiguracyjny Config.lua za pomoc? jakiego? edytora tekstu, np. notatnika. Klikamy na niego prawym przyciskiem myszy, "Otw?rz za pomoc? --> Notatnik". Otworzy nam si? taki dziwny tekst:

aemmpd.png

Teraz szukamy takiego fragmentu:

Code:
	-- Database
	-- NOTE: sqlFile is used only by sqlite database, and sqlKeepAlive by mysql database.
	-- To disable sqlKeepAlive such as mysqlReadTimeout use 0 value.
	sqlType = "[B][COLOR="Red"]sqlite[/COLOR][/B]" -- [COLOR="Red"][B]sqlite[/B][/COLOR] zmie? na [B][COLOR="Green"]mysql[/COLOR][/B]
	sqlHost = "localhost"
	sqlPort = 3306
	sqlUser = "root"
	sqlPass = [B][COLOR="Red"]""[/COLOR][/B] -- pomi?dzy [COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR] i [COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR] wpisz has?o, ja pos?u?? si? przyk?adem [B][COLOR="Green"]"Haslo1234"[/COLOR][/B]
	sqlDatabase = "[B][COLOR="Red"]theforgottenserver[/COLOR][/B]" -- nazwa bazy, nazwiemy j? "[B][COLOR="Green"]bazadanychtfs[/COLOR][/B]"
	sqlFile = "forgottenserver.s3db"
	sqlKeepAlive = 0
	mysqlReadTimeout = 10
	mysqlWriteTimeout = 10
	encryptionType = "plain"

Po dokonaniu zmian powinni?my otrzyma?:

Code:
	-- Database
	-- NOTE: sqlFile is used only by sqlite database, and sqlKeepAlive by mysql database.
	-- To disable sqlKeepAlive such as mysqlReadTimeout use 0 value.
	sqlType = "[COLOR="green"][B]mysql[/B][/COLOR]"
	sqlHost = "localhost"
	sqlPort = 3306
	sqlUser = "root"
	sqlPass = "[COLOR="green"][B]Haslo1234[/B][/COLOR]"
	sqlDatabase = "[COLOR="green"][B]bazadanychtfs[/B][/COLOR]"
	sqlFile = "forgottenserver.s3db"
	sqlKeepAlive = 0
	mysqlReadTimeout = 10
	mysqlWriteTimeout = 10
	encryptionType = "plain"

Zapisujemy zmiany (Plik --> Zapisz albo Ctrl + S) i odpalamy silnik:

2h2l1t3.png

Sentil, you suck! Przecie? "by?o dobrze". Spokojnie, wszystko pod kontrol?. Tak ma by?. Silnik pr?buje po??czy? si? z baz? danych "bazadanychtfs" za pomoc? has?a "Haslo1234", tylko, ?e...my tej bazy danych jeszcze nie utworzyli?my. Na tym etapie zostawiamy silnik z kulaw? nog? i przechodzimy do kolejnego podrozdzia?u.


4. XAMPP, tworzenie bazy danych.

W tym podrozdziale zajmiemy si? programem zwanym XAMPP.

pl.wikipedia.org said:
XAMPP jest darmowym wieloplatformowym pakietem, sk?adaj?cym si? g??wnie z serwera Apache, bazy danych MySQL i interpreter?w dla skrypt?w napisanych w PHP i Perlu. Nazwa XAMPP jest akronimem dla X (Cross-platform), Apache, MySQL, PHP, Perl.

Dzi?ki XAMPPowi mo?emy utworzy? i zarz?dza? baz? danych oraz pod??czy? do serwera Account Makera (stronk? serwera, co? jak Tibia.com).

Program mo?ecie pobra? klikaj?c . Gdyby link nie dzia?a? XAMPPa znajdziecie r?wnie? na googlach, to bezpieczny program.

Po ?ci?gni?ciu instalujemy aplikacj?. Nie powinno by? z tym problem?w, wybieramy folder jaki nam pasuje i klikamy Instaluj ; p. P??niej, po paru chwilach uka?e nam si? wiersz polece?, w kt?rym b?dziemy kontynuowali instalacj? i konfiguracj?. Je?li kto? poj?? mistyczn? umiej?tno?? czytania w j?zyku angielskim nie powinien mie? problemu, reszcie podpowiem, ?e wystarczy ci?gle klika? "Enter".

Za???my, ?e uporali?cie si? z instalacj?. Teraz odpalamy program klikaj?c ikonk? "XAMPP Control Panel", znajduj?c? si? na pulpicie. Odpala nam si? XAMPP:

x5sepl.png

Klikamy dwa guziki "Start" znajduj?ce si? ko?o Apache i Mysql, kt?re zaznaczy?em na obrazku zielonym k??kiem. Po chwili okienko XAMPPa powinno wygl?da? tak:

23lfmeu.png

Je?li obok Apache i Mysql widzicie dwa napisy "Running", zaznaczone na obrazku niebieskim k??kiem, to wszystko jest w porz?dku. Mo?ecie wy??czy? XAMPPa krzy?ykiem, co spowoduje jego dzia?anie w tle (byle nie naciskajcie "Exit", bo wy??czycie go ca?kowicie).

Teraz w pasku URL wpiszcie localhost (tak, jakby localhost by? adresem jakiej? strony). Je?li nie wy??czyli?cie przypadkowo XAMPPa, waszym oczom uka?e si? okno XAMPPa z wyborem j?zyk?w. Klikamy na "Polski". Teraz naszym oczom okazuje si? takie cu?:

i42ucx.png

Naszego XAMPPa trzeba zabezpieczy?. Robimy to klikaj?c przycisk "Bezpiecze?stwo", zaznaczony zielonym k??kiem. Teraz odpala nam si? to:

344awyh.png

Kurcz?, no nie jest za fajnie. Trzeba to zmieni?. Klikamy link zaznaczony na niebiesko:

11ka0e1.png

1 - wpisujemy takie has?o, jakie podali?my w pliku Config.lua. W moim przypadku "Haslo1234".
2 - powtarzamy has?o, w naszym przyk?adzie zn?w "Haslo1234".
3 - zatwierdzamy zmiany.

Zn?w klikamy po lewej guzik "Bezpiecze?stwo":

fycxgj.png

Stan naszego bezpiecze?stwa troszki si? poprawi?, lecz wci?? mo?e by? lepiej. Klikamy ponownie na link na dole strony:

10z3clk.png

1 - wpisujemy nazw? u?ytkownika, nie musi to by? "root". Ja wpisa?em Sentil.
2 - wpisujemy has?o, nie musi by? to to samo has?o, kt?re mamy w Config.lua.
3 - zatwierdzamy zmiany.

Tamto has?o by?o has?em do bazy danych, ten u?ytkownik i has?o odpowiadaj? za zabezpieczenie XAMPPa. Po raz trzeci klikamy guzik "Bezpiecze?stwo", znajduj?cy si? po lewej:

2e3qque.png

Dopiero teraz jeste?my dobrze zabezpieczeni. Wy??czcie okno XAMPPa i wpiszcie jeszcze raz localhost do przegl?darki:

98d25f.png

Wyskakuje nam takie co?. Teraz wpiszcie to co podali?cie w "Bezpiecze?stwie", ja napisa?em Sentil i moje wymy?lone has?o (nie to do bazy danych, to drugie). Je?li zrobili?cie to poprawnie, kliknijcie "Ok".

No, przebrn?li?my przez te zabezpieczenia. Teraz:

2icbclf.png

wybieramy "phpMyAdmin" zaznaczone zielonym k??kiem. phpMyAdmin to narz?dzie, kt?re pozwoli nam stworzy? i edytowa? nasz? baz? danych.

2qjhvtz.png

U?ytkownik to "root" a has?o takie, jakie dali?my dla bazy danych (u mnie Haslo1234). Po wpisaniu klikamy "Wykonaj". Naszym oczom okazuje si? okno g??wne phpMyAdmin:

2gwhrvt.png

Teraz utworzymy baz? danych naszego serwera.

1 - w tym miejscu wpisujemy nazw? bazy, tak?, jak? podali?my w pliku Config.lua. W naszym przypadku jest to bazadanychtfs.
2 - po wpisaniu nazwy klikamy "Utw?rz".

Powinno wyskoczy? takie okienko:

350jbjl.png

Baz? danych mamy gotow?, z tym, ?e jest ona pusta. Musimy wype?ni? j? odpowiednimi tabelami. W tym celu klikamy guzik "Import" zaznaczony zielonym k??kiem. Poka?e nam si? takie co?:

2ile9mg.png

Klikamy przycisk "Przegl?daj" zaznaczony zielon? jedynk?. Szukamy folderu z naszym silnikiem, nast?pnie katalog "schemas", a w nim plik tekstowy "mysql" (czerwone k??ko poni?ej):

k9fbwy.png

Zatwierdzamy, nast?pnie klikamy "Wykonaj" (niebieska dw?jka na wcze?niejszym screenie). Je?li nic do tej pory nie spieprzyli?cie powinno pokaza? si? takie co?:

9tz428.png

W ten jak?e skomplikowany spos?b otrzymali?my gotow? i w pe?ni dzia?aj?c? baz? danych. Mo?emy wy??czy? okienko phpMyAdmin i w??czy? z powrotem silnik (klikamy na Crying Damson.exe). Pami?tajcie, ?e przed ka?dym uruchomieniem silnika nale?y odpali? XAMPPa oraz nacisn?? te dwa guziki "Start"!

sc885x.png

Silnik mamy zn?w sprawny i gotowy do pracy. Wasz komputer sta? si? hostem, poniewa? hostujecie (utrzymujecie w??czony) na nim serwer, kt?ry stworzy? silnik. Osoby, kt?re nie wy??czaj? komputera przez wiele godzin i hostuj? na nim serwery na zlecenie, nazywamy hosterami. Hostowanie serwera na domowym komputerze jest dobre dla zabawy, powa?niejsze projekty wykupuj? tzw. serwery dedykowane, kt?re s? w??czone przez ca?y czas, lecz trzeba za nie p?aci? wysoki abonament. Z tego wzgl?du na razie sami musicie by? hosterami ; d.

No okej, mamy w??czony silnik, ale na razie to na oczy nie widzieli?cie tego ca?ego serwera, o kt?rym ci?gle pisz?. Czas to zmieni?. Zminimalizujcie (nie wy??czajcie krzy?ykiem) TFSa, spowoduje to ukrycie go w trayu (prawy dolny r?g ekranu, tam gdzie zegarek). Niech tam siedzi, my przechodzimy do kolejnego podrozdzia?u.


5. Klient Tibii i IP Changer.

Dw?ch program?w potrzebujemy do po??czenia si? z serwerem. Jest to znany wam ju? zapewne klient Tibii oraz co?, co zowie si? IP Changer. Mo?ecie pomy?le?: "no, dobrze, ?e klienta ju? mam". Wroong. Potrzebny wam jest klient o protokole takim, jaki silnik sobie odpalili?cie. TFS, kt?ry wam poleci?em, jest pod Tibi? 8.54, wi?c, nie g??wkuj?c zbyt d?ugo, pobieramy Tibi? 8.54. Nie b?dzie ona kolidowa?a z waszym obecnym klientem, mo?ecie mie? na dysku Tibi? 7.6, 8.1, 8.54 i tak dalej. Pami?tajcie jednak o instalacji klient?w w osobnych folderach ; ).

Tibi? 8.54 pod platform? Windows ?ci?gamy klikaj?c w link. Adres pochodzi z zaufanej strony , na kt?rej znajdziecie inne klienty, zar?wno pod Windows, jak i Linux.

Zak?adam, ?e z instalacj? Tibii sobie poradzili?cie. Teraz ?ci?gamy IP Changera. Co to jest? Ot?? IP Changer to niewielkich rozmiar?w aplikacja, kt?ra zmienia IP klienta Tibii na takie, jakie sami wpiszemy. Potrzebny nam jest do tego, ?eby klient szuka? waszego konta na danym serwerze, a nie na serwerach CipSoftu. Jest wiele r??nych IP Changer?w, ja polecam tego autorstwa Asprate, u?ywam go p?? ?ycia i dobrze mi z nim ; p. Klikamy . Link pochodzi z oficjalnej strony Asprate: . Instalacja IP Changera te? nie jest skomplikowana, nie warto jej opisywa?.

Odpalamy Tibi? 8.54 (nie najnowsz?, nie pomylcie si?) oraz IP Changera:

2drgyde.jpg

Na zielono zaznaczy?em pole, do kt?rego wpisujemy localhost, tak, jak na obrazku. Zaznaczamy ticka przy AUTO (niebieskie k??ko). Na koniec klikamy guzik "Change IP" (czerwone k??ko):

svtieg.png

Je?li wyskoczy? napis "IP Changed!" zaznaczony na zielono to wszystko jest okej. Opr?cz tego Tibia na pasku zada? powinna za?wieci? si? na pomara?czowo. Mo?emy ju? wy??czy? IP Changera, zostawiamy tylko klienta. Klikamy Enter Game:

rwq4ug.png

Mo?e wydawa? wam si? to dziwne, ale logujemy si? numerem konta 1 i has?em 1. Po uzupe?nieniu dw?ch p?l klikamy "Ok":

35iqipy.png

Mamy do wyboru tylko jedn? posta?, co si? zwie Account Manager. Klikamy "Ok":

2lom8g.png

Je?li pierwszy raz macie styczno?? z Open Tibi?, to pewnie my?licie sobie "co to kur#! ma by?..." ; S. Zalogowali?cie si? do dziwnego miejsca na posta?, kt?ra wygl?da jak Yeti. Ju? t?umacz?.

Posta? na serwerze mo?emy zrobi? dwoma sposobami. Pierwszy z nich to tak, jak robi si? postacie na globalu, czyli poprzez stronk? serwera. Stron? tak? nazywamy Account Makerem. W dzia?aniu nie r??ni si? zbytnio od Tibii.com, ma te same funkcje, a nawet kilka dodatkowych. Niestety, Acc Makera trzeba ?ci?ga? i konfigurowa? z silnikiem, mo?e zajmiemy si? tym w innym poradniku. Opr?cz standardowej strony istnieje drugi, alternatywny spos?b. W silnik jest wbudowana posta? tzw. Account Managera. Dzi?ki niej r?wnie? mo?emy wykreowa? posta?, robi si? to na zasadzie rozmowy z Managerem. Rozmowa toczy si? w j?zyku angielskim, wi?c je?li kto? nie rozumie, zawsze ma translator.
 
Last edited:

Sentil

Ten Typ
Joined
May 11, 2008
Messages
211
Reaction score
85
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Je?li poprawnie utworzyli?cie konto oraz posta?, mo?ecie si? na ni? teraz zalogowa?:

2ykdtlj.jpg

Pierwszy raz macie do czynienia z serwerem. ?wiat, kt?ry przed sob? widzicie, to nie Tibia, cho? wygl?da tak samo. ?wiat ten zosta? wygenerowany przez silnik, kt?ry macie w??czony na swoim komputerze. Moje gratulacje ; ).

Podejrzewam, ?e od tego momentu w dupie macie poradnik i bijecie pa?k? po ryju tego biednego kr?lika, co si? respi pod temple. Dajcie mu spok?j, jeszcze b?dzie czas na zabaw?. Proponuj? nada? waszej postaci atrybuty boga. Zainteresowani? No to na razie wylogujcie si?. Prze?azimy do kolejnego podrozdzia?u.


6. Obs?uga phpMyAdmin.

Wracamy do zabawy z narz?dziem, z kt?rego ju? korzystali?cie. Dzi?ki phpMyAdmin mo?emy zmienia? dowolnie atrybuty naszej postaci. Wa?ne jest, ?e posta? musi by? wylogowana.

Wpisujemy w przegl?darce localhost, z narz?dzi po lewej stronie wybieramy phpMyAdmin. U?ytkownik root, has?o do bazy danych (u mnie Haslo1234). Po lewej stronie mamy takie co?:

v7z4gp.png

Klikamy nazw? naszej bazy danych (zielone k??ko). Powinni?my zobaczy? takie okno:

k4b5sk.png

Z tego miejsca mo?emy zarz?dza? ca?? baza danych. Nas interesuj? gracze, wi?c klikamy "players" (na zielono):

21l20d0.png

Wyskoczy?a nam tabelka z graczami, Account Manager r?wnie? zalicza si? do graczy. Obok ka?dego z graczy mamy o??wki, kt?re pozwol? nam na edycj? atrybut?w. Klikamy o??wek umieszczony ko?o naszej postaci (na niebiesko):

30bea0l.png

Wyskoczy?a taka du?a tabela, jej poszczeg?lne sk?adniki przeznaczone do edycji zaznaczy?em czerwonymi cyframi:

1 - ID postaci, nie rusza?. 2 - imi? postaci. 3 - ID ?wiata, nas nie interesuj?, poniewa? na serwerze mamy jeden ?wiat. 4 - numer rangi gracza, 1 to zwyk?y gracz, 2 to Tutor, 3 Senior Tutor, 4 Gamemaster, 5 Comunity Manager, 6 to God (b?g), b?dzie nas potem interesowa?. 5 - pozycja, na jakiej znajduje si? posta? gracza przy zalogowaniu na konto, nieistotne. 6 - po prostu poziom. 7 - profesja gracza, 0 to posta? bez profesji, 1 to Sorcerer, 2 Druid, 3 Paladin, 4 Knight, 5 Master Sorcerer, 6 Elder Druid, 7 Royal Paladin, a 8 to Elite Knight. 8 - ?ycie gracza, kt?re ma obecnie. 9 - maksymalne ?ycie gracza. 10 - do?wiadczenie gracza. b - kolor cia?a. 12 - kolor but?w/st?p. 13 - kolor g?owy. 14 - kolor n?g. 15 - numer wygl?du (outfitu), 16 - addony, 1 to pierwszy addon, 2 drugi, 3 to oba addony na raz. 17 - poziom magii. 18 - ilo?? many obecnie. 19 - ilo?? maksymalnej many. 20 - w zasadzie to nie wiem, do czego s?u?y manaspent. 21 - ilo?? punkt?w duszy (souli). 22 - ID miasta, do kt?rego nale?y gracz. 23 - pozycja gracza w poziomie (pozycj? gracza okre?laj? trzy wsp??rz?dne, x, y i z). 24 - pozycja gracza w pionie. 25 - pi?tro, na kt?rym znajduje si? gracz (7 to powierzchnia, parter). 26 - nie wiem co to, nigdy nie rusza?em. 27 - ilo?? punkt?w no?no?ci (cap?w). 28 - p?e?, 1 facet, 2 kobieta. 29 i 30 - nie wiem, nieistotne.

Tabela jest troch? d?u?sza, ale na dole nie ma ju? nic ciekawego.

Chcieli?my da? waszej postaci atrybuty boga, tak? No to szukamy 4 (group_id), kasujemy jedynk? i wpisujemy 6. Kiedy ju? to zrobimy, jedziemy na d?? tabelki i szukamy guzika "Wykonaj":

2d5q85.png

Zaznaczy?em go powy?ej zielonym k??kiem. Pami?tajcie: wszelkie zmiany w bazie danych nale?y zatwierdzi? tym przyciskiem! Powinno pokaza? si? co? takiego:

24exhti.png

Jest? Jak nic nie spieprzyli?cie, to oczywi?cie, ?e jest. Obecnie nasza posta? jest bogiem w grze, o czym przekonacie si? za chwilk?. Na razie wy??czamy phpMyAdmina krzy?ykiem.

Logujemy si? na nasz? posta?:

20hms8j.png

Dostali?my od bazy danych w prezencie tak? zajebist? zielon? pelerynk?. Posta? boga, inaczej god, ma nieograniczone mo?liwo?ci w u?ywaniu tzw. komend. Spis komend znajduje si? w pliku cryingdamson6pl1-gui/doc/COMMANDS_HELP w silniku. Otwieramy go np. notatnikiem. Komendy wpisujemy w okienku rozmowy i wysy?amy enterem. Przyk?adami komend mog? by? "/a 5" (teleport o 5 kratek do przodu), "/m Demon" (przyzwanie dzikiego Demona) lub "/s Hellhound" (przywo?anie Hellhounda jako swojego summona). Za pomoc? komendy "/b" mo?ecie przekaza? jak?? wiadomo?? wszystkim graczom na serwerze, pisz?c "/b wiadomo??".

Mo?ecie lata? i robi? na tej okropnej mapie co tylko chcecie. Czemu napisa?em okropnej? Ot?? wbudowana mapka TFS jest tylko po to, ?eby by?a. Nie nadaje si? niestety do normalnego grania. Z tego wzgl?du mo?emy j? troszk? ulepszy?, cho? zak?adam, ?e po tym waszym "ulepszeniu" b?dzie jeszcze brzydsza, ni? jest teraz ; d. W ka?dym razie wy??czcie silnik i przechodzimy do kolejnego rozdzia?u.


7. Edytowanie mapy.

W tym podrozdziale poka?? wam jedynie sk?d ?ci?gn?? potrzebny program, jak odpali? nim mapk?. B?dziecie musieli pozna? opcje aplikacji metod? klikni?? i psucia, poniewa? jest ich za du?o na opisanie w jednym rozdziale. Mam nadziej?, ?e niebawem powstanie osobny poradnik traktuj?cy o tym.

Okej, jak ju? wiecie z pocz?tku artyku?u, do edytowania mapy TFSa potrzebujemy programu zwanego Map Editorem. Obecnie najpopularniejszym map editorem jest Remere's Map Editor (w skr?cie RME). ?ci?gamy go klikaj?c . St?d zawsze mo?na ?ci?gn?? najnowsz? wersj?. Wybieramy opcj? pierwsz? od g?ry (?eby by?o Platform: Windows), pobieramy i instalujemy.

Po zainstalowaniu RME wchodzimy do katalogu cryingdamson6pl1-gui/data/world. Znajduj? si? trzy pliki: dwa dokumenty XML odpowiadaj? za domki i za spawny potwor?w i NPC na mapie. Trzeci, najwi?kszy plik to sama mapa, w TFSie nazywa si? "forgotten". Je?li poprawnie zainstalowali?cie map editor, mapa powinna si? automatycznie z nim po??czy?, a ikonka mapy powinna wygl?da? tak:

2m6llx3.png

Klikamy na ni? dwukrotnie:

2dt65vb.png

Wyskoczy? nam b??d. Map Editor prosi nas o wskazanie folderu z Tibi? 8.5, poniewa? potrzebne mu s? pewne pliki. Dlaczego 8.5, a nie 8.54? Przecie? silnik mamy pod protok?? 8.54. Niestety, mapa TFSa 0.3.6 nie zosta?a zaktualizowana do 8.54, potrzebujemy wi?c plik?w z...Tibii 8.5. Tak, mnie te? jest przykro, musimy j? ?ci?gn??. Aby to zrobi?, kliknij (link pochodzi z tibiaclient.com). Po ?ci?gni?ciu instalujemy klienta w jakim? folderze, uwa?ajcie, ?eby nie pomiesza?y wam si? poprzednie wersje Tibii.

Je?li ju? mamy Tibi? 8.5 na dysku mo?emy wr?ci? do mapy. Ponownie j? otwieramy, a gdy wyskoczy b??d, klikamy "Ok". Teraz powinni?cie mie? takie okienko:

2evrmtc.png

Szukamy na dysku folderu z Tibi? 8.5, gdy znajdziemy, klikamy "Ok". Mapa ?aduje si?. Mo?e to potrwa? chwilk?, zale?y, jaki macie sprz?t. Po za?adowaniu powinni?cie otrzyma? to:

2ajrs4n.png

Na zielono zaznaczy?em wsp??rz?dne, na jakich otworzy? si? edytor. Miejsce, w kt?rym ju? byli?cie na mapie, ma wsp??rz?dne x:95, y:117, z:7. Znajd?cie je:

2z3p95f.png

Tutaj ko?cz? si? moje rady dotycz?ce map editora, w ko?cu to nie jest poradnik o mappowaniu ; p. Po lewej stronie macie palety, klikajcie, klikajcie i jeszcze raz klikajcie, a? obczaicie, jak skleci? co? ?adnego. Jak ju? co? stworzycie mo?ecie zapisa? to klikaj?c File --> Save lub po prostu Ctrl + S. Przyda wam si? r?wnie? Ctrl + Z, czyli cofnij.


8. Plik konfiguracyjny "Config.lua".

Z plikiem Config.lua mieli?cie ju? styczno?? w chwili zmieniania typu bazy danych. Jest to jeden z wa?niejszych plik?w silnika, tzw. plik konfiguracyjny. Mo?emy w nim zmieni? mn?stwo rzeczy, od wiadomo?ci powitalnej serwera, do mno?nik?w poziomu do?wiadczenia i umiej?tno?ci. Ten podrozdzia? b?dzie bardzo biedny, poniewa? kto? wcze?niej odwali? za mnie kawa? roboty. Config.lua wyt?umaczony w ca?o?ci macie tutaj: http://tibia.net.pl/lua-xml/309051-config-lua-wytlumaczenie-co-sie-z-czym-je.html


C?? mog? doda?? Mo?e ze dwa przyk?ady:

Code:
loginMessage = "[COLOR="green"]Welcome to the Forgotten Server![/COLOR]"

To jest tak zwana wiadomo?? powitalna, o kt?rej pisa?em wcze?niej. Zamiast zielonego tekstu mo?ecie wpisa? wszystko, np. "Witajcie na moim elo serwerze!". Gracze b?d? widzieli ten tekst przy logowaniu.

Code:
houseNeedPremium = [COLOR="green"][COLOR="green"]true[/COLOR][/COLOR]

Linijka odpowiadaj?ca za to, czy gracz kupuj?cy domek na serwerze musi mie? PACC. True (prawda) oznacza, ?e musi. Jednak?e mo?emy zmieni? true na false - wtedy ka?dy gracz b?dzie m?g? kupi? domek, nie tylko gracze premium. Wszystko wyt?umaczone w poradniku Xart Iroka.

Proste? Pewnie, ?e proste ; S.

To by by?o na tyle.



Epilog


9. Prawa autorskie.

Plagiaty w Polsce podlegaj? karze grzywny, ograniczenia wolno?ci, albo pozbawienia wolno?ci do lat 3 (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115) - s? ?cigane nie tylko z pow?dztwa cywilnego.

Plagiat jest ?cigany przez prokuratora z pow?dztwa karnego - osoby kt?re go pope?niaj?, s? w kr?tkim czasie wzywane do s?du i przes?uchiwane przez prokuratora, a sprawy tocz? si? szybko, a nie ci?gn? si? latami.

Reasumuj?c, ten d?uga?ny tekst, kt?ry przeczytali?cie lub przewin?li?cie, nale?y do mnie i tylko do mnie. Nie b?d? tolerowa? plagiat?w. Kategorycznie zabraniam kopiowania na inne fora dyskusyjne i strony. Uszanujcie prac?, jak? w?o?y?em w napisanie artyku?u.

35bwis1.png


10. Zako?czenie.

Dzi?ki za przeczytanie poradnika. Mam nadziej?, ?e uda?o wam si? postawi? wasze serwery zupe?nie od zera. Zapraszam do przeczytania innych moich prac.

To wszystko. Dzi?ki za uwag?, do us?yszenia ; p.

Peace!

Pozdrawiam,
Sentil.
 

Sentil

Ten Typ
Joined
May 11, 2008
Messages
211
Reaction score
85
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Post zarezerwowany na ewentualne rozszerzenia. //Sentil
 

Sentil

Ten Typ
Joined
May 11, 2008
Messages
211
Reaction score
85
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Drugi post zarezerwowany na ewentualne rozszerzenia. //Sentil
 

Sassin

Forum friend
Joined
Jun 13, 2009
Messages
1,281
Reaction score
107
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Je?eli sam si? nie pofatygowa?e? to ja to zrobi?... Przyklejam poniewa? jest to najlepszy poradnik jaki widzia?em.
 

Kielon

User
Joined
Apr 7, 2008
Messages
15
Reaction score
0
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Mam problem
- w date base utworzy?em : "forgottenserver"
gdy chc? importowa? jak to masz na obrazku "mysql" wyskakuje mi take malutkie co? (w za??czniku)
Jak to naprawi? ?? ;] Wszystko mam zrobione tak jak masz napisane ale tylko to mi zawsze wyskakuje xD
a bym zapomnia? u?ywam WebServ bo Xampp mi co? nie chce dzia?a? ;]
 

Attachments

  • blad.JPG
    blad.JPG
    49.1 KB · Views: 0

Nilip

Active User
Joined
Apr 30, 2008
Messages
54
Reaction score
1
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Mam problem z zainstalowaniem xamppa ;( Nie chce si? pojawi? "running" przy tych 2 pozycjach .. Mam windows 7 Jak mam sobie z tym poradzi? ? Na polecenie w przegl?darce "localhost" reaguje, b??d/brak strony
 

Kielon

User
Joined
Apr 7, 2008
Messages
15
Reaction score
0
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Mam problem z zainstalowaniem xamppa ;( Nie chce si? pojawi? "running" przy tych 2 pozycjach .. Mam windows 7 Jak mam sobie z tym poradzi? ? Na polecenie w przegl?darce "localhost" reaguje, b??d/brak strony
A spr?buj gg oraz skype zgasi? bo to blokuje porty jak czyta?em 30 min temu
 

Nilip

Active User
Joined
Apr 30, 2008
Messages
54
Reaction score
1
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

No wlasnie skype wylaczylem .. gg nie mam zainstalowane ( swiezo co po formacie jestem ).. wiec nie wiem.. sproboje odinstalowac i zainstalowac jeszcze raz
 

jeztPolak

Active User
Joined
Oct 11, 2010
Messages
132
Reaction score
18
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Od teraz mo?esz nazywa? mnie swoim fanem, je?li oczywi?cie masz ochot? - wszystko jest dos?ownie idealne! Do ka?dego zadania, dodajesz zdj?cie, kt?re wszystko rozja?ni - u?ywasz pogrubie?, podkre?le?, kursywy oraz stosujesz wielu kolor?w, co dobrze sprzyja na czytanie tekstu. Nie zwraca?em uwag? na b??dy literackie, ale oczywi?cie je?li znalaz?bym jakiego? to oczywi?cie zg?osz? ci na PW. Bardzo dobrze opisujesz wszystkie kroki, wida?, ?e masz wieloletnie do?wiadczenie w tym fachu.​
Og?lnie poradnik jest doskonale skonstruowany, wszystko idzie zrozumie? - jak to brzmi, lol - je?li chodzi o moj? ocen? to jest celuj?c?, argument?w wi?cej nie musz? podawa?. Kawa? dobrej solidnej i czasoch?onnej roboty. Jedyne co mog? zrobi? to wr?czy? ci punkt reputacji, co oczywi?cie zrobi?.​
 

Kielon

User
Joined
Apr 7, 2008
Messages
15
Reaction score
0
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

znalaz?em co? takiego na youtube ale nie wiem czy to w czym? pomo?e :

(filmik jak kole? instaluje na win7 xampp'a mo?e cos pomo?e)

@Edit

Dalej nie ma odp na m?j problem .... :(
 
Last edited:

Sentil

Ten Typ
Joined
May 11, 2008
Messages
211
Reaction score
85
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

@Kielon:
Na pewno wybierasz schemat bazy mysql? Wina teoretycznie nie powinna le?e? w WebServie, ale spr?buj mimo wszystko z XAMPPem. Co z nim jest?

@Nilip:
Hmmmm...nie wiem szczerze. Pogoogluj, mo?e to wina si?demki, a mo?e czego? zupe?nie innego. Ja sprawdz? jutro.

@jeztPolak:
Takie posty motywuj? mnie do dalszej pracy ^^. Dzi?ki wielkie, ciesz? si?, ?e si? podoba. Doceniam ciep?e s??wko [;
 

Kielon

User
Joined
Apr 7, 2008
Messages
15
Reaction score
0
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Dobre Xampp dzia?a :) ! i datebase te? sie uda?o :)
Sentil Super poradnik, Dzi?ki za pomoc! ;] 10/10 ! :D
Tak Trzymaj! :)
 

Nilip

Active User
Joined
Apr 30, 2008
Messages
54
Reaction score
1
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

WSZYSTKO DZIA?A !!
Przeinstalowa?em, uruchomi?em na nowo. Wszystko ?adnie. Na 7 te? si? da :) Brakuje tutaj accmakera :) + polecial !
 

Sentil

Ten Typ
Joined
May 11, 2008
Messages
211
Reaction score
85
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Fajnie, ?e wszystko gra [; gratuluj?.

Account Makerowi po?wi?c? osobny poradnik. Zapraszam do ?ledzenia innych moich artyku??w (kt?re b?d? powstawa?y na czasie).
 

Nilip

Active User
Joined
Apr 30, 2008
Messages
54
Reaction score
1
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

ok, czekam ! :)) a jak narazie sam pokombinuje i popytam na forum :)
 

romulus

New User
Joined
Dec 4, 2010
Messages
2
Reaction score
0
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

Dzi?ki SENTIL za Przygod? z Open Tibi?.Nie mog? przej?? przez Tibi? ,nie wy?wietla si? okienko dla IP (Tibia 8.54)
 

Sentil

Ten Typ
Joined
May 11, 2008
Messages
211
Reaction score
85
Odp: "Przygod? z Open Tibi? czas zacz??!" - TheForgottenServer, XAMPP, phpMyAdmin

@romulus:
Nie rozumiem, poka? mi dok?adnie w kt?rym momencie masz problem (mo?esz zacytowa? fragment). Kt?re "okienko dla IP"?

@down:
Zdefiniujesz mi "przej?cie przez Tibi?"? To wyra?enie mnie przeros?o. Dok?adnie prosz?.
 
Last edited:

romulus

New User
Joined
Dec 4, 2010
Messages
2
Reaction score
0
Podzi?kowania dla SENTIL a za Przygod? z Open Tibi?.Nie mog? jednak przej?? przez Tibi?,nie wy?wietla si? okienko dla IP,wszystko jest uruchomione prawid?owo zgodnie z opisem.Mam zainstalowan? vist?.
W opisie, na tle gry pokazane jest okienko do wpisu IP changer,u mnie nic takiego nie wy?wietla si?,jestem nowicjuszem,mo?? nie potrafi? poradzi? sobie z uruchomieniem ip changer
 
Last edited by a moderator:
Top